جاباما
۳۲۵۲۱۱
۵۰۲۴
۵۰۲۴
پ

آخر شب‌ها چه بخوریم چه نخوریم؟

اگر احساس گرسنگی می‌کنید، نیازی نیست که خودتان را از یک میان وعده در آخر شب محروم کنید. اما وقتی صحبت از غذا خوردن در آخر شب می‌شود، زیرکانه فکر کنید.

وب‌سایت تناسب اندام: اگر احساس گرسنگی می‌کنید، نیازی نیست که خودتان را از یک میان وعده در آخر شب محروم کنید. اما وقتی صحبت از غذا خوردن در آخر شب می‌شود، زیرکانه فکر کنید. خوردن غذاهای نامناسب، در خواب شما اختلال ایجاد خواهد کرد، و در عین حال مقدار زیادی کالری غیر ضروری به کالری روزانه‌تان اضافه می‌کند.سعی کنید دم دست ترین و خوشمزه ترین خوراکی را از یخچال بر ندارید! در این مطلب شما را با ۵ نوع از مواد غذایی که باید در شب از آنها اجتناب کنید آشنا خواهیم کرد، تا بدانید چه بخورید و چه نه.

آخر شب‌ها چه بخوریم چه نخوریم؟

۱. مواد غذایی پر چرب

مواد غذایی روغنی، سنگین و چرب، نه تنها باعث می‌شود که در صبح روز بعد، احساس تنبلی و کندی کنید، بلکه همچنین باعث می‌شوند که معده‌تان برای هضم همه‌ی آن مواد غذایی، بیش از حد کار کند. از چیزهایی مانند فست فود، آجیل یا غذاهای پر پنیر، قبل از خواب دوری کنید.

۲. مواد غذایی شیرین یا پر کربوهیدرات

ممکن است یک تکه‌ی کوچک از یک چیز شیرین قبل از خواب، همان چیزی باشد که شما برای آرام خوابیدن به آن نیاز دارید. اما شما یک تکه‌ی بزرگ از یک کیک شکلاتی می‌خورید! افزایش ناگهانی سطح قند خون شما می‌تواند باعث شود سطح انرژی‌تان به سرعت بالا و پایین شود، و این فرایند در خواب شما اختلال ایجاد می‌کند. از کیک، کوکی‌ها و سایر دسرها، و همچنین کربوهیدارت‌هایی مانند کراکر یا نان سفید اجتناب کرده و بجای آنها، مثلا یک سیب بخورید.

۳. گوشت قرمز و سایر پروتئین‌ها

آخر شب‌ها چه بخوریم چه نخوریم؟

مصرف گوشت قرمز در آخر شب هم، مانند غذاهای چرب در معده‌ی شما خواهند نشست و بخواب رفتن را برایتان در حالیکه آن را هضم می‌کنید، دشوار می‌سازد (گوشت قرمز ممکن است بدترین تاثیر را روی شما بگذارد، اما خوردن تکه‌ی بزرگی از گوشت مرغ نیز همان تاثیر را خواهد گذاشت). شما مجبور نیستید بطور کامل از پروتئین اجتناب کنید، فقط مطمئن شوید که از سهم‌های کوچک و خالص استفاده می‌کنید. مانند برش‌های نازک سینه‌ی بوقلمون یا یک فنجان ماست.

۴. مواد غذایی تند

ادویه‌ها ممکن است یک درمان طبیعی برای طیف وسیعی از بیماری‌ها باشند، اما هنگامی که در آخر شب، هوس خوردن چیزی می‌کنید، از سس‌های تند دوری کنید. غذاهای تند و فلفلی ممکن است معده‌ی شما را نارحت کنند و مواد شیمیایی موجود در غذاهای تند، می‌توانند حواس شما را نیز تحریک کرده و به خواب رفتن را برایتان دشوار سازند.

۵. سهم‌های بزرگ

میان وعده‌ی آخر شب، نباید به یک وعده‌ی غذایی تبدیل شود! مقدار کل کالری را زیر ۲۰۰ نگه دارید تا هیچ مشکلی در به خواب رفتن و در خواب ماندن، پیدا نکنید. با این کار، احساس خوبی نیز خواهید داشت، چون می‌دانید تمام عادات غذا خوردن سالمتان در طول روز را درست قبل از خواب بی اثر نکرده‌اید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج