۳۲۵۲۴۶
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

نشنال اینترست:

اوباما نمی‌تواند سیاست ایران را تغییر دهد

نشریه آمریکایی نشنال‌اینترست در گزارشی ضمن اشاره به عدم اثرگذاری توافق هسته‌ای بر رفتار ایران، نوشت: دولت آمریکا قادر به اثرگذاری بر مناسبات سیاسی داخلی ایران نخواهد بود.

خبرگزاری فارس: پایگاه اینترنتی نشریه آمریکایی نشنال‌اینترست در گزارشی روز سه‌شنبه نوشته است: «توافق هسته‌ای ایران را تغییر نداده است.»

این مقاله (بنا به توضیحات ارائه‌شده توسط نشنال‌اینترست) سومین گزارش منتشر شده با همکاری اندیشکده «هریتیج» برای بررسی جنبه‌های مختلف توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ است.

«جیمز فیلیپس»، نگارنده این مقاله، با اشاره به اینکه محدودیت‌های اصلی علیه برنامه هسته‌ای ایران ظرف ۱۵ سال آتی برداشته خواهد شد ادعا می‌کند این امر بدون اعتماد دولت «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور آمریکا به ایران امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی با تکرار ادعاهای اثبات‌نشده علیه ایران می‌نویسد: «طبق توافق هسته‌ای، محدودیت‌های اصلی علیه فعالیت‌های هسته‌ای تهران ظرف ۱۰ تا ۱۵ سال آینده برداشته خواهد شد. این امر، بدون باور دولت اوباما به اینکه ایران تغییر ماهیت داده و اکنون می‌تواند برای پایبندی به تعهدات هسته‌ای که قبلاً بارها آنها را نقض کرده مورد اعتماد واقع‌شود، بی‌معنا به نظر می‌رسد.»

«فیلیپس»، سپس استدلال دولت اوباما درباره «تغییر رفتار ایران» را مورد اشاره قرار داده و با توصیف فضای سیاسی ایران به عنوان صف‌بندی‌های سیاسی میان جناح‌های اصطلاحاً «میانه‌رو» و «تندرو» می‌نویسد: «دولت، استدلال کرده که توافق هسته‌ای خود این تحول (تغییر رفتار) را تا اندازه‌ای با کمک به میانه‌روهای ایران در جدال قدرت با تندروها امکان‌پذیر می‌کند.»

وی در ادامه، این استدلال دولت آمریکا را با توجه به پیش‌بینی‌ناپذیر بودن نتایج جدال قدرت درونی در ایران، نادرست می‌خواند.

در ادامه مقاله نشنال‌اینترست آمده است: «برای واشنگتن عاقلانه خواهد بود که توانایی‌اش برای شکل دادن به سیاست ایران را بیش از حد واقعی برآورد نکند. در مقطع زمانی فعلی، دولت (اوباما) با جناح رئیس‌جمهور حسن روحانی که نه "میانه‌رو"، بلکه عملگراتر از تندورهای افراطی است، توافق هسته‌ای دارد.»

«فیلیپس»، یکی از نشانه‌های عدم تغییر در ایران بعد از امضای «برجام» را ادامه «رفتار گروگان‌گیری ایران» - به تعبیر او- خوانده و در توضیح، اضافه کرده تهران درست در روز اجرایی شدن توافق هسته‌ای در ۱۶ ژانویه، «چهار آمریکایی بی‌گناه» را با هفت ایرانی متهم به نقض تحریم‌های ایران معاوضه کرده است.

وی، به علاوه، اقدام نیروی سپاه در به چالش کشیدن نیروهای دریایی آمریکا در خلیج فارس و همچنین انجام آزمایش‌های موشکی از زمان امضای برجام را دیگر نشانه عدم تغییر در رفتار ایران عنوان کرده است.

فیلیپس بر همین اساس با اذعان به ناتوانی رئیس‌جمهور آمریکا برای تغییر مناسبات سیاسی داخلی ایران نوشته است: «متأسفانه، رئیس‌جمهور اوباما خود را شخصیتی تحول‌آفرین می‌بیند و تصویر می‌کند که تعاملش با ایران و این توافق هسته‌ای، به جای آنکه فعالیت‌هایی صرفاً مبادله‌ای باشند، تحول‌آفرین هستند.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج