جاباما
۳۲۵۳۴۰
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

افزایش احتمال طلاق با ارتباط‌ قبل از ازدواج

به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج دانشگاهی همایش ازدواج و بررسی روابط دختر و پسر با حضور جمعی از مسئولین و دانشجویان درسالن مرکزی این دانشگاه برگزار شد .

خبرگزاری ایسکا نیوز: به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج دانشگاهی همایش ازدواج و بررسی روابط دختر و پسر با حضور جمعی از مسئولین و دانشجویان درسالن مرکزی این دانشگاه برگزار شد .

در این همایش دکتر کردی معاون پژوهشی انجمن مطالعات خانواده ایران به بحث پیرامون مسائل مرتبط با ازدواج و نقش روابط پیش از ازدواج در داشتن یک زندگی مشترک موفق پرداخت.

وی در بخشی از سخنانش گفت: افراد در مقابله با ارتباط پیش از ازدواج سه نوع عکس العمل از خود نشان می دهند. اولین گروه از رابطه عاطفی عبور می کنند. اما آیا این اشخاص می توانند ازدواج موفق و زندگی خوبی داشته باشند؟ وی در پاسخ به این سئوال گفت: این گونه افراد اگر تصویر منفی در ذهن خود داشته باشند، در طول ارتباط با همسرشان ، همان تصویر منفی را بر وی غالب می کنند. مثلا افراد شکاک دائما موبایل همسرشان را چک میکنند.

دکتر کردی دومین گروه را کسانی معرفی کرد که برای بدست آوردن موقعیتی به دیگران دروغ می‌گویند و افزود: سومین گروه دچار مرگ لذتی می شوند و زندگی دیگر هیچ لذتی برایشان ندارد.

وی در ادامه توصیه کرد: در برقراری ارتباط می بایستی رویکرد انسانی باشد و برای این امر تنها باید راستگویی و صداقت پیشه کنید، در این صورت می توانیم بگوییم ارتباط انسانی برقرار است.

وی افزود: کسی که دیگری را تنها بخاطر جنسیتش دوست دارد و نه شخصیتش، مسلما آسیب می‌بیند.

دکتر کردی با تشریح تفاوت میان دیدگاه دختران و پسران در برقراری ارتباط پیش از ازدواج گفت: از نگاه دختر، فردی که با او در ارتباط است همسر آینده اش است، اما از نگاه یک پسر این رابطه برای لذت و خوش گذرانی است.

وی با آسیب شناسی روابط در شبکه های مجازی گفت: یکی از آفت های جامعه کنونی روابط در فضاهای مجازی است؛ روابطی که در آن صداقت وجود ندارد.

وی تاکید کرد: ازدواج می بایست شفاف و صادقانه باشد چرا که اصل اول ارتباط، صداقت است. کردی افزود: اگر می خواهید در زندگی موفق باشید اول خدا ، دوم پدر و مادری که شما را به دنیا آورده و بزرگ کردند و در مرحله سوم خودتان و شخصیتتان را در نظر بگیرید.

دکتر کردی گفت: بیشتر ازدواج هایی که با روابط پیش از ازدواج شکل می گیرند ، بارها و بارها در آستانه طلاق قرار می گیرند و آمار طلاق در این ازدواج ها بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد گزارش شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با برشمردن معیارهای ازدواج گفت: مسیر ازدواج می بایست هدفمند باشد و همدلی، همسویی، همفکری و همراهی از خصوصیات کسی است که برای زندگی مشترک انتخاب می شود و دوست داشتن سطحی کافی نیست.

وی در پایان سخنانش خطاب به مسئولین گفت: بسیاری از جوانان دوست دارند ازدواج کنند اما می‌گویند ما بیکار هستیم ، لذا می بایست ضمن ترغیب آنان به ازدواج، برایشان کار آفرینی نیز بکنیم.

در این جلسه دانشجویان پرسش های خود را در خصوص مسائل مطرح شده بیان کردند و در رابطه با مشکلاتشان به بحث و تبادل نظر با دکتر کردی نشستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج