۳۲۵۳۶۴
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

چهارمین قرارداد نفتی ایران و اروپا امضا شد

چهارمین قرارداد اکتشاف نفت و گاز کشور بین شرکت ملی نفت ایران و OMV اتریش در دوران پساتحریم امضا شد.

خبرگزاری مهر: پس از امضای سه قرارداد اکتشافی بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت های لوک اویل روسیه، ناپل ایتالیا و بارسلونای اسپانیا، چهارمین قرارداد اکتشاف نفت و گاز کشور در دوران پسا تحریم با شرکت OMV اتریش در غیاب خبرنگاران و مخفیانه امضا شد.

بر این اساس قرارداد اجرای پروژه مطالعات مشترک تحت عنوان «مطالعه توان هیدروکربوری تله های مرتبط با گنبدهای نمکی در نواحی شرق زاگرس و خلیج فارس» میان مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران و شرکت OMV اتریش امضا شد.

این قرارداد رسمی میان، صالح هندی مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت و «یوهان پلینینگر» عضو هیات مدیره در بخش بالادستی OMV قراردادی را در خصوص مطالعه توان هیدروکربوری تله های مرتبط با گنبدهای نمکی در نواحی شرق زاگرس و خلیج فارس به امضا رساندند.

صالح هندی در تشریح جزئیات امضای این قرارداد اکتشافی، گفت: استفاده از دانش و فناوری‌های نوین در عملیات بالادستی صنعت نفت به عنوان یکی از الگوهای زیربنایی و اساسی مورد توجه مقامات صنعت نفت قرار دارد و سال های اخیر بیش از ۲۰ پروژه از این دست با همکاری شرکت های معتبر نفتی و دانشگاه‌های بین‌المللی انجام شده که این قرارداد مطالعاتی جدیدترین ‌آنها است.

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت با اعلام اینکه تاکنون در ارتباط با تله‌های احتمالی موجود در نواحی اطراف و زیرگنبدهای نمکی و همچنین سایر تله های مرتبط با این پدیده زمین شناختی هیچ گونه مطالعات اکتشافی منسجمی انجام نشده است، تصریح کرد: شرکت نفت با هدف انتقال دانش فنی و آموزش‌ها، ضمن پیشبرد پروژه، همفکری تنگاتنگی با گروه مطالعاتی شرکت OMV داشته و در تمامی مراحل کار از برنامه ریزی، بازدید، برداشت های میدانی و کار با نرم افزارهای پبشرفته ارزیابی و مدلسازی زمین شناسی حضور فعال خواهند داشت؛ بنابراین از طریق یادگیری و آموزش حین کار دانش فنی نیز به داخل کشور منتقل خواهد شد.

این مقام مسئول در خصوص مدت زمان قرارداد و تعهدات طرفین در مطالعه مشترک اظهار داشت: مدت زمان انجام این مطالعات دو سال است و تمامی هزینه های مربوطه به عهده شرکت اتریشی خواهد بود؛ آنها هم در توافق‌نامه ای محرمانه حفظ اطلاعات دریافتی و نتایج مطالعات را تضمین کرده اند.

«یوهان پلینینگر» عضو هیات مدیره در بخش بالادستی OMV اتریش با دوستانه خواندن روابط ایران و اتریش در دوران پیش و پس از تحریم ها تاکید کرد: OMV در مورد همکاری های بیشتر با صنعت نفت ایران بسیار مصر و خوش بین است.

این مقام ارشد شرکت اتریشی همچنین با اشاره به فعالیت این شرکت در میدان نفتی چشمه خوش و بلوک نفتی مهر پیش از اعمال تحریم‌ها، بیان کرد: ایران بستری با ظرفیت بالا برای سرمایه گذاری است و OMV از حضور در این صنعت عظیم خشنود است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج