۳۲۵۵۰۰
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

از این پس روغن ویتامینه بخورید!

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت از توزیع ویتامین D در دبیرستان‌های پسرانه و دخترانه و غنی‌سازی روغن با ویتامین A و D در سال جای خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت از توزیع ویتامین D در دبیرستان‌های پسرانه و دخترانه و غنی‌سازی روغن با ویتامین A و D در سال جای خبر داد.

دکتر زهرا عبداللهی درباره جزییات برنامه‌های جدید اداره بهبود تغذیه وزارت بهداشت در سال ۹۵ گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر تغذیه و الگوی غذایی یکی از مهم‌ترین ریسک فاکتورهای بیماری‌های غیرواگیری چون، دیابت و سرطان‌ها است، یکی از اولویت‌های ما نیز بحث اصلاح الگوی مصرف غذایی است.

وی افزود: بنابراین ما در اهداف کلان‌مان بر روی اصلاح الگوی مصرف، کاهش مصرف قند،‌ نمک و چربی و اقدامات فرهنگی، آموزشی و بهره‌گیری از بسیج‌های آموزش همگانی برای انجام این اقدامات کار می‌کنیم. جهت کاهش میزان مصرف قند، نمک و چربی همکاری با صنایع غذایی و سازمان ملی استاندارد، بازنگری در استانداردهای محصولات غذایی، در دستور کار است.

وی همچنین اظهار کرد: در عین حال بحث ارائه محصولات غذایی سلامت‌محور در بازار، به طوریکه در دسترس مردم باشند را از اولویت‌های‌مان در سال جدید قرار داده‌ایم.

غنی‌سازی روغن با ۲ ویتامین؛ امسال

عبداللهی با اشاره به برنامه پیشگیری و کنترل ریزمغذی‌ها، از توسعه برنامه مکمل‌یاری ویتامین D و توزیع مگادوز ۵۰ هزار واحدی ویتامین D در دبیرستان‌های دخترانه و پسرانه و همچنین از طریق شبکه بهداشتی و درمانی کشور برای زنان میانسال و سالمندان در سال جاری خبر داد.

وی همچنین اظهار کرد: در عین حال برنامه غنی‌سازی آرد با ویتامین D و غنی‌سازی روغن با ویتامین A و D را امسال در برنامه‌هایمان داریم تا بتوانیم از این طریق، کمبود ویتامین‌های A و D را کنترل کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج