۳۲۵۵۳۴
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

عامل اصلی آلودگی هوا در تابستان

یک فعال حوزه محیط زیست با اشاره به افزایش دما در ماه‌های آینده مهمترین مشکل در فصل تابستان را گرد و غبار دانست و گفت: مشکل اصلی در فصل گرم سال گرد و غبار است نه آلودگی هوا.

خبرگزاری ایسنا: یک فعال حوزه محیط زیست با اشاره به افزایش دما در ماه‌های آینده مهمترین مشکل در فصل تابستان را گرد و غبار دانست و گفت: مشکل اصلی در فصل گرم سال گرد و غبار است نه آلودگی هوا.

حسین عبیدی گلپایگانی گفت: با افزایش دما میزان رطوبت خاک‌های بیابانی کم می‌شود و با وزش باد گرد و غبار حاصل از آن ها وارد مناطق شهری و با سرعت زیادی جا به جا می‌شود.

گرد وغبار علت اصلی آلودگی هوا در تابستان

عبیدی با بیان اینکه در مناطق غرب تهران برداشت از معادن شن و ماسه وجود دارد، گفت: بخشی از میزان گرد و غباری که در تهران وجود دارد به دلیل وجود معادن شن و ماسه است و از آنجا که جریان باد از سمت غرب به شرق است سبب آلودگی در شرق تهران هم می‌شود. البته شهرداری تهران در پی آن است که این معادن شن و ماسه را به مناطق دورتری از شهر انتقال دهد.

این فعال محیط زیست تاکید کرد: خراب کردن و یا بازسازی مناطق فرسوده سهم زیادی در ایجاد گرد و غبار دارد و باعث می‌شود که ۴۰ هزار تن نخاله ساختمانی تولید شود.

او همچنین نقش زباله‌ها در ایجاد گرد و غبار را مهم دانست و گفت: در شهر تهران روزانه بین یکهزار و ۵۰۰ تن تا ۱۰هزار تن زباله تولید می‌شود که جمع آوری و دفع این زباله‌ها گرد و غبار زیادی را تولید می‌کند.

عبیدی در پایان گفت: برای کاهش آلودگی ناشی از گرد وغبار باید به مساله بازیافت و دورکردن کارخانه‌های صنعتی و معادن شن و ماسه از مناطق شهری توجه بیشتری داشته باشم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج