۳۲۵۶۷۹
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

غول‌های نفتی در ایران

در حالی که بیست و یكمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در ایران در حال برگزاری است، اظهار نظر‌های نفتی مسئولان ایرانی ادامه دارد.

روزنامه آرمان: در حالی که بیست و یكمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در ایران در حال برگزاری است، اظهار نظر‌های نفتی مسئولان ایرانی ادامه دارد.

هر چند امروز عمده بازدید‌ها و سخنرانی‌های مهم نمایشگاه بین المللی نفت ایران که از روز پنجشنبه با حضور ۱۹۰۰ شركت از جمهوری اسلامی ایران و ۳۸ كشور دیگر، در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز به كار كرده است، انجام می‌شود، اما همزمان با برپایی این نمایشگاه، مسئولان نفتی ایران علاوه بر اینکه خبر‌های تازه ای از فروش نفت ایران داده‌اند به مساله قرارداد‌های جدید نفتی ایران و همچنین کارشکنی‌های نفتی سعودی‌ها توجه نشان داده اند.

بریتیش پترولیوم در تهران

مدیرعامل شركت ملی نفت ایران از آغاز به كار دفتر نمایندگی شركت انگلیسی بریتیش پترولیوم (بی.پی) در تهران از تابستان امسال خبر داد. در حالی که رکن الدین جوادی علاوه بر این از ادامه مذکرات با شل و توتال هم خبر داد، همزمان با اعلام این خبر مدیر ارشد شرکت OMV اتریش در خاورمیانه و شمال آفریقا از همکاری‌های این شرکت با ایران پیش و پس از تحریم‌ها سخن گفت و به علاقه اش برای حضور و سرمایه‌گذاری با همکاری شرکت ملی نفت ایران اشاره کرد.اروین کرول در گفت‌وگو با ایسنا گفت: OMV یک شرکت اتریشی، و اتریش دولتی است که جهتگیری سیاسی ندارد، ما پیش از تحریم ها و در دوره تحریم‌ها در ایران حضور داشتیم و در حال حاضر با رفع تحریم‌ها نیز اینجا هستیم.

احیای جایگاه قبل از تحریم

مدیرعامل شركت ملی نفت ایران همچنین در یک نشست خبری با اشاره به توافق انجام شده با مصر برای استفاده از خط لوله سومید، نسبت به تحریم‌های جدید نفتی عربستان علیه ایران واکنش نشان داد و گفت: صادرات روزانه نفت ازمرز دو میلیون بشکه گذشت. به گزارش مهر، او درباره آخرین وضعیت صادرات نفت خام ایران، گفت: در حال حاضر تولید نفت خام ایران به روزانه سه میلیون و ٧۰۰ هزار بشکه رسیده و در ماه آوریل میانگین صادرات نفت خام این کشور از دو میلیون بشکه در روز گذشت.

جوادی با بیان اینکه هم اکنون به تعهدهای پیش از تحریم در بخش تولید و صادرات نفت خام دست یافتیم، تصریح کرد: مقدار تولید نفت خام ایران به سه میلیون و ٧۰۰ هزار بشکه در روز رسید که به زودی این رقم به سه میلیون و ٨۰۰ هزار بشکه در روز می رسد. او همچنین در پاسخ به پرسشی در این باره که آیا خبر «عربستان از پهلوگیری نفتکش‌های ایرانی جلوگیری می کند»، صحت دارد، توضیح داد: رقابت در بخش نفت اقتصادی و سیاسی است.

در بخش اقتصادی در تلاش هستیم مشتریان را به بازار بازگردانیم و آنها را به یک منبع قابل اعتماد پایبند کنیم. یک بخش آن نیز سیاسی است. در بخش سیاسی، رقیبان ما برای دسترسی به برخی اهداف سیاسی خود در منطقه هزینه زیادی می کنند. از جمله یکی از این روش‌ها تماس و ایجاد محدودیت با برخی شرکت‌های حمل و نقل است.

وزیر نفت عمان در تهران

در حالی که منابع خبری اعلام کردند اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور روز شنبه از نمایشگاه بین المللی نفت بازدید می‌کند، روز جمعه وزیر نفت و گاز عمان با حضور در محل برگزاری نمایشگاه نفت ایران به بازدید از توانمندی شرکت های ایرانی در این نمایشگاه پرداخت. به گزارش ایسنا، محمد بن جامد الرحمی در یان بازدید گفت: پروژه صادرات گاز ایران به عمان به صورت جدی در دستور کار دو کشور قرار دارد.او همچنین گفت: این نمایشگاه در سطح بالایی برگزار شده و استقبال شرکت‌های دارای فناوری بالا نیز بسیار خوب بوده است.

فصل جدید نفتی

همزمان با برگزاری نمایشگاه بین المللی نفت در ایران وزیر نفت در گفت‌وگویی با مجله توسعه نفت توضیحاتی درباره قرارداد‌های جدید نفتی ارائه داد. بیژن زنگنه گفت: ما ۱۰۸ سال است که صنعت نفت داریم اما شرکت E&Pنداریم. کاری که ما در دور قبل در بیع متقابل انجام دادیم باعث شد چند شرکت پیمانکار عمومی(GC) مانند پترو پارس و واویک و پترو ایران شکل بگیرد و پیشرفت خوبی در صنعت نفت رقم بخورد. البته معلوم است که این با EPCکارها فرق دارند.EPCکارها شرکت هایی مثل تاسیسات دریایی و صدرا و قرارگاه هستند.مجموع اینها چه پیمانکاران عمومی و چه سازندگان و پیمانکاران رشد و پیشرفت های خوبی داشتند و مسیر خودشان را می‌روند.

او ادامه داد: حالا ما قصد داریم فاز تازه ای وارد این صنعت کنیم. تلاشمان این است که در این دور یک یا چند شرکت E&P راه اندازی کنیم؛ ظرفیت‌های زیادی برای این موضوع داریم اما باز هم باید افراد در این زمینه آموزش ببینند. وزیر نفت با بیان اینکه به هر حال ما چاره ای نداریم و باید فرایندها و رویه‌های این شرکت ها را فرابگیریم، تصریح کرد: اگر بتوانیم فقط دو شرکت در این زمینه راه بیاندازیم کارمان را به خوبی انجام داده ایم. در حال حاضر تمام حوزه فرانسوی زبان اروپا تنها یک شرکتE&P و در حوزه انگلیسی و هلندی دو شرکت E&P و تمام ایتالیایی ها و لاتینی ها هم یک E&P مهم دارند.

در شرق هم که چین مدعی است دو شرکت E&P دارد و البته در ژاپن اصلا شرکتی به این معنا وجود ندارد. با این اوصاف، قرار نیست که ما ۴۰ شرکت راه بیندازیم. به همین دلیل ما تعدادی از این شرکت ها را با حداقل صلاحیت ها مورد بررسی قرار داده ایم تا بتوانیم تعدادی معدود شرکت خوب در این زمینه راه اندازی کنیم. به گفته او به هر حال نباید فراموش کنیم که مهمترین دارایی یک E&P مدیریت و مهندسی و بهره برداری از مخزن است. پس ما باید در این زمینه ها توانایی خود را افزایش دهیم. خلاصه این که قرار نیست ۴۰ شرکتE&P راه اندازی کنیم .
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج