۳۲۵۷۲۹
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

واکنش اوباما به احتمال نامزدی نهایی ترامپ

باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا در نخستین واکنش پس از کناره گیری رقبای جمهوریخواه دونالد ترامپ نامزد جنجالی جمهوریخواه، در سخنانی کنایه آمیز هشدار داد ریاست جمهوری منصبی جدی در آمریکاست و سرگرمی و شو تلویزیونی نیست.

عصر ایران: باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا در نخستین واکنش پس از کناره گیری رقبای جمهوریخواه دونالد ترامپ نامزد جنجالی جمهوریخواه، در سخنانی کنایه آمیز هشدار داد ریاست جمهوری منصبی جدی در آمریکاست و سرگرمی و شو تلویزیونی نیست.

نیویورک تایمز نوشت: اوباما در یک نشست خبری در کاخ سفید در پاسخ به سوال خبرنگاران در واکنش به نامزدی احتمالی دونالد ترامپ از حزب جمهوریخواه برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت ریاست جمهوری منصبی بسیار جدی است و رسانه ها باید کارنامه و سوابق و شعارها و برنامه های ترامپ را به طور دقیق مورد واکاوی قرار دهند و اجازه ندهند او رقابت های جدی انتخابات ریاست جمهوری را تبدیل به "شو تلویزیونی " و نمایش سیرک کند.

اوباما که تلاش کرد زیرکانه از ارایه توصیه ای به کارزار انتخاباتی جبهه دموکرات ها خودداری کند و در این زمینه به ارایه توضیحاتی کلی درباره شعارها و سیاست های مورد نظر هر دو نامزد دموکرات بسنده کرد، در مقابل به رای دهندگان جمهوریخواه توصیه کرد با چشمانی باز درباره نامزد نهایی تصمیم گیری کنند.

اوباما تا کنون بارها در سخنانی طعنه آمیز دونالد ترامپ را فاقد ویژگی های یک رییس جمهور دانسته و درباره تفاوت بین شو تلویزیونی و منصب ریاست جمهوری به این نامزد جمهوریخواه هشدار داده است.

سابقه اختلافات بین ترامپ و اوباما به اوایل دوران ریاست جمهوری اوباما بازمی گردد. ترامپ در آن زمان از کمپینی حمایت می کرد که با ادعای آمریکایی نبودن و مسلمان بودن رییس جمهور آمریکا خواستار ارایه شناسنامه و اسناد هویتی رییس جمهوری آمریکا بودند.

اوباما که از پدری کنیایی و مادری آمریکایی در هاوایی آمریکا به دنیا آمده است در نهایت در اثر فشارهای این کمپین اسناد هویتی و شناسنامه خود را منتشر کرد. با این حال ترامپ و برخی دیگر از مخالفان جمهوریخواه اوباما حتی با ارایه شناسنامه اوباما نیز متقاعد نشده اند او یک آمریکایی است . بر اساس قانون اساسی آمریکا رییس جمهور این کشور باید حتما متولد و شهروند آمریکا باشد.

همزمان از زمان کناره گیری رقبای ترامپ در اردوگاه جمهوریخواهان و افزایش احتمال نامزدی نهایی او از این حزب، اختلافات در حزب جمهوریخواه بر سر نامزدی ترامپ بالا گرفته است و جمهوریخواهان به دو دسته مخالف و موافق ترامپ تقسیم شده اند.

در ۳ روز گذشته برخی چهره های جمهوریخواه از ترامپ اعلام حمایت کرده اند و در مقابل برخی دیگر اعلام کرده اند از او حمایت نخواهند کرد. جب بوش رقیب سابق ترامپ و فرماندار سابق فلوریدا روز جمعه اعلام کرد از نامزدی ترامپ حمایت نمی کند. پیشتر برادر بزرگ تر و پدر جب بوش که هر دو روسای جمهوری سابق آمریکا هستند نیز اعلام کرده اند از نامزدی ترامپ حمایت نمی کنند. پل رایان رییس جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا و میت رامنی نامزد نهایی جمهوریخواهان برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۲ نیز اعلام کرده اند از نامزدی ترامپ حمایت نخواهد کرد.

در مقابل برخی دیگر از چهره های جمهوریخواه از ترامپ اعلام حمایت کرده اند. در میان این افراد و چهره های شاخص نام هایی چون دیک چنی (معاون جورج دبلیو بوش رییس جمهور سابق آمریکا ) و میچ مک کانل رهبر جمهوریخواهان سنا دیده می شود.

برخی از جمهوریخواهان مخالف ترامپ نیز اعلام کرده اند به نشانه اعتراض به نامزدی نهایی ترامپ ممکن است در کنوانسیون حزب جمهوریخواه که قرار است در ماه ژوئیه برای انتخاب نامزد نهایی تشکیل شود، حضور نیابند.

جو بایدن معاون رییس جمهوری آمریکا نیز در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی سی بی اس آمریکا از احتمال نامزدی ترامپ ابراز نگرانی کرد و گفت جدی نگرفتن ترامپ در طول مبارزات انتخاباتی مقدماتی یک اشتباه بزرگ بوده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ابي

      ايالات متحده بداند ترامپ يه فاجعه است ، البته واسه ما بد نيست هر روز يه سوژه واسه تمسخر و خنده داريم ، هر كسي باشه واسه ما ايرانيها در شعارمون فرقي نداره بازم ميگيم ، آمريكا هيچ غلطي نميتونه بكنه بايد ياد بگيرن احترام بزارن بما و احترام ببينن

    • بدون نام

      یواش یواش دارم به شئور سیاسی شهروندان امریکایی شک میکنم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج