۳۲۵۷۵۷
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

«نولان» در خیابان های دانکرک

این روزها کریستوفر نولان خالق آثار شگفت انگیزی چون «تلقین» و «بین ستاره ای» در تدارک ساخت فیلمی به نام «دانکرک» درباره شهری خبرساز با همین نام در فرانسه در هنگامه جنگ جهانی دوم و خالی شدن آن از سکنه هراسان از حضور سربازان آلمان نازی و تبعات آن است.

روزنامه بانی فیلم - وصال روحانی: این روزها کریستوفر نولان خالق آثار شگفت انگیزی چون «تلقین» و «بین ستاره ای» در تدارک ساخت فیلمی به نام «دانکرک» درباره شهری خبرساز با همین نام در فرانسه در هنگامه جنگ جهانی دوم و خالی شدن آن از سکنه هراسان از حضور سربازان آلمان نازی و تبعات آن است. تعداد عمده ای از حائزان رل های اصلی این فیلم چهره های جوان هستند که نولان چندی پیش به تست کردن بازیگرانی تازه کار در لندن برای این نقش ها برگزید اما او برای چند رل مسن تر و پر تجربه تر حاضر در قصه امثال مارک ریلنس، تام هاردی و البته کنت برانا را انتخاب کرده است.

«نولان» در خیابان های دانکرک

فیلم را کمپانی برادران وارنر تولید و در همان شهر دنکرک و خیابان های آن تولید و به واقع در لوکیشن اصلی روز ۲۱ جولای ۲۰۱۷ اکران می کند و گرگ سیلورمن که یکی از تهیه کنندگان این فیلم و وابسته به یکی از استودیوهای شریک با برادران وارنر است همکاری با نولان را یک افتخار و او را سازنده تعدادی از خلاقانه ترین و پولسازترین فیلم های ۱۵ سال اخیر جهان نامیده است. شریک اصلی نولان در تهیه و تولید فیلم، البته همکار سال های طولانی او یعنی «اما تامس» است.

بهر روی «دانکرک» را باید تجربه ای تازه در زندگی هنری نولان دانست زیرا وی طی ۱۶ سال فیلمسازی هر ژانری را تجربه کرده بود اما ژانر سینمای جنگ را. «ممنتو» و «بیخوابی» در پهنه ای از مالیخولیا و افکار تیره و ناشناخته غرق اند و داستان های پلیسی مرموزی هستند که نولان در آنها پایه های کارش را برای ساخت سه گانه بت من گذاشت و به این ترتیب ورودی بسیار موفق به عرصه کمیک استریپ ها را برای خود محقق ساخت. در این حد فاصل و در لابلای سه قسمت «مرد خفاشی» نولان فیلم علمی- تخیلی و حادثه ای شگفت انگیز «تلقین» را ساخت که این نیز یک بدعت گذاری فوق العاده در سینما و یک اثر هنری ناب است و نمی توان آن را به درستی توصیف کرد.

نولان بعداً با ورود به ژانر فضایی «بین ستاره ای» را در سال ۲۰۱۴ ساخت که هر چند قدری کشدار است و قوه ضربه زدن و سرعت اتفاقات «جاذبه» فیلم خبرساز سال ۲۰۱۳ آلفونسو کوارون مکزیکی را ندارد اما واجد نکات مثبت متعددی است و نوعی اندیشیدن در فلسفه زندگی و ایده های بشری نیز هست. کوچ از دنیای «بین ستاره ای» که یک چیز موهوم و رویایی است به قاب جنگ جهانی دوم در «دانکرک» که رویدادی صددرصد حقیقی و خالی از هر تصور و رویایی است، قطعاً یک کار سخت برای نولان است ولی او کوشیده است با دو سال تحقیق مفصل و بررسی های جامع تصویری کامل از آنچه را که دانکرک روی داده و از نقاط و نکات بارز در تاریخ این جنگ است، ارائه بدهد و بگوید که در فرانسه در سال های جنگ جهانی دوم چه اتفاقاتی روی داد و فرانسوی ها که از هسته های اصلی مقاومت برابر نازی ها بودند، برای بیرون راندن آنها از خاک کشورشان چه کردند. «دانکرک» نگاهی به این موضوع و تشریح کاراکتر مبارزانی اغلب جوان است که در کوره جنگ پخته و آبدیده می شوند و قطعاً تماشای آن برای تشخیص میزان مهارت نولان در ژانرهایی که تا بحال به آن ورود نکرده بود، بسیار به کار می آید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج