جاباما
۳۲۵۸۲۱
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

تعهد ظریف به اجرای منویات رهبر انقلاب

وزیر امور خارجه با اشاره به این كه رهبر معظم انقلاب نقش برجسته‌ای در سیاستگذاری خارجی كشور برعهده دارند، گفت: من ملتزم به دستورات ایشان بوده و تا زمانی كه در این مسئولیت هستم، مهم‌ترین اصل برایم اجرای منویات مقام معظم رهبری خواهد بود.

خبرگزاری ایرنا: وزیر امور خارجه با اشاره به این كه رهبر معظم انقلاب نقش برجسته‌ای در سیاستگذاری خارجی كشور برعهده دارند، گفت: من ملتزم به دستورات ایشان بوده و تا زمانی كه در این مسئولیت هستم، مهم‌ترین اصل برایم اجرای منویات مقام معظم رهبری خواهد بود.

محمدجواد ظریف صبح شنبه در همایش فرآیند قانون‌گذاری - الزامات و راهكارها كه با حضور منتخبین مجلس دهم برگزار شد، گفت: باور ما بر اساس قانون اساسی است. سیاست خارجی موضوعی فراجناحی و ملی است و دید ما نسبت به اقدامات در سیاست خارجی بر اساس ضرورت تعامل سازنده و عزتمند با جهان است.

وزیر امور خارجه اظهار داشت: اصل این است كه سیاست خارجی باید برای پیشبرد منافع ملی و اهداف نظام جمهوری اسلامی تدوین شود. به همین دلیل سكاندار سیاست خارجی شخص مقام معظم رهبری هستند و نقش برجسته ایشان در سیاست خارجی كاملا مشهود است.

وی ادامه داد: ما در سیاست خارجی خود را ملتزم به دستورات ایشان می‌دانیم و تا زمانی كه در این مسئولیت باشم ، مهم‌ترین اصل برای ما اجرای منویات مقام معظم رهبری خواهد بود.

* تقدیر از نقش برجسته رییس مجلس نهم در سیاست خارجی

وزیر امور خارجه با تاكید بر اینكه برای پیشبرد سیاست خارجه، همدلی و همفكری بین تمام قوا ضروری است، گفت: ما از نقش برجسته مجلس و رییس مجلس در پیشبرد اهداف سیاست خارجی در دوره نهم قدردانی می كنیم.

ظریف افزود: مجلس در كنار دولت این امكان را فراهم كرد كه در سیاست خارجی خصوصا در موضوع برجام كار را پیش ببریم.

وی در ادامه خطاب به منتخبان مجلس دهم اظهار داشت: از شما تقاضا داریم یار و یاور ما در اجرای سیاست های خارجی باشید، ما هم به شما اطمینان می دهیم در همه حوزه های سیاست خارجی مردم و نمایندگان مجلس را محرم خود بدانیم و با آنان مشورت كنیم.

رییس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: در جهان كنونی قدرت از روش های مختلف قابل استفاده واقع شده است. امروز حضور مردم برای ما قدرت آفریده و از طریق نمایندگان و دیپلماسی پارلمانی می توانیم دموكراسی و مردمسالاری دینی را در صحنه به منحصه ظهور برسانیم.

ظریف اضافه كرد: با همكاری مجلس شورای اسلامی در زمینه دیپلماسی پارلمانی، گروه های دوستی، حضور فعال مجلس در صحنه های بین المللی و بین المجالس می توان گام های اساسی برداشت و در این راستا می توان از تخصص و كارشناسان وزارت امور خارجه استفاده كرد.

وی خاطرنشان كرد: استفاده از دیدگاه های نمایندگان در پیشبرد اهداف از اصول اساسی ما است و در این همفكری باید چندین نكته را مد نظر قرار دهیم.

وزیر امور خارجه با بیان اینكه همفكری ما برای ایجاد یك جبهه مستحكم جهت پیشبرد سیاست خارجی است، اضافه كرد: سیاست خارجی گرچه ممكن است محل تفاوت دیدگاه باشد اما چون در برابر خارجی ها حضور پیدا می كنیم، نیاز است با یك زبان محكم و استوار در برابر سیاست های زورمندانه و اشتباهات اساسی كه بسیاری از قدرت ها منطقه ای انجام می دهند یكپارچه بایستیم و مقاومت كنیم.

وزیر امور خارجه ادامه داد: زمانی كه در صحنه بین الملل حاضر می شویم باید حمایت یكپارچه همه اقشار ملت از سیاست خارجه را داشته باشیم. باید بدانیم اگر در صحنه بین الملل نكات را مطرح می كنیم، آن نكات نباید دستاویز اختلافات داخلی باشد و باید با نگرش بین المللی به آن توجه كنیم.

وزیر امور خارجه گفت: اولویت جدی ما در روزها و ماه های آینده، تضمین اجرای صحیح برجام توسط غربی ها و سایر طرف های برجام است.

وی با اشاره به امنیت در منطقه پیرامونی و تضمین مقابله هماهنگ با خطر بسیار جدی افراط و تروریسم گفت: خطر تروریسم امروز تمام این منطقه را به خود مشغول كرده است و هر روز خبرهای نگران كننده ای می شنویم خبرهایی كه اگر حكام منطقه به آن توجه كنند خواهند دید خود بیش از هر كسی در معرض این خطرها هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج