جاباما
۳۲۵۸۴۶
۳ نظر
۵۰۱۴
۳ نظر
۵۰۱۴
پ

۱۰۰ چهره تاثیرگذار جهان (۳)

مجله تایم به سیاق هر سال ۱۰۰ چهره تاثیرگذار در جهان را معرفی کرده است. این افراد طیف مختلفی از چهره های برجسته جهانی تا چهره های ناشناخته محلی را دربر می گیرند.

هفته نامه صدا: مجله تایم به سیاق هر سال ۱۰۰ چهره تاثیرگذار در جهان را معرفی کرده است. این افراد طیف مختلفی از چهره های برجسته جهانی تا چهره های ناشناخته محلی را دربر می گیرند. هر یک از این افراد در حد و اندازه خود یا خدمتی به بشریت کرده اند، یا ابداع و اختراعی داشته اند. یا برنامه هایشان جهان را از بحرانی نجات داده یا در سطح ملی و در کشورهایشان منشا خدمت بوده اند.



اسطوره ها

پریسیلا چان و مارک زاکربرگ

زوج بخشنده

100 چهره تاثیرگذار جهان (3)

بیل و ملیندا گیتس؛ بنیان گذاران «بنیاد بین و ملیندا گیتس»: دیدگاه پریسیلا چان و مارک زوکربرگ در مورد یک دنیای به هم مرتبط که در آن همه مردم شانس بهره گیری از استعدادهای خود را دارند، مورد تحسین است. پریسیلا و مارک افرادی کنجکاو، جاه طلب، متفکر، روشنفکر و گشاده دل هستند. آنها تمایل زیادی به یادگیری و رشد دارند و به برطرف کردن بی عدالتی هایی که در دنیا می بینند، اهمیت زیادی می دهند.

مارک شرکتی ساخته که نحوه ارتباطات مردم دنیا را متحول کرده و پریسیلا به عنوان یک پزشک اطفال خودش را وقف سلامت و رفاه کودکان کرده است. این زوج اکنون با راه اندازی بنگاه چان- زوکربرگ و واگذاری ۹۹ درصد ثروت خود برای چالش هایی مثل توسعه آموزش، درمان بیماری ها و ایجاد جوامع قوی، الهام بخش دنیا شده اند. متحول کردن دنیا دیگر برای آنها کافی نبود. باید منتظر بمانیم و ببینیم در سال های آینده چه برنامه هایی دارند.


استفن کری

استاد پرتاب

100 چهره تاثیرگذار جهان (3)

میستی کوپلند؛ اولین بالرین سیاهپوست در تئاتر باله امریکا : خیلی از افراد به طور طبیعی به شباهت های بین یک بالرین و بازیکن بسکتبال NBA فکر نمی کنند. اما نظم و آموزش ذهنی، احساسی و جسمی مطمئنا ویژگی های مشترک این دو هستند. تصادفا من اولین کلاس رقص باله را در یک زمین بسکتبال گرفتم. به خاطر اینکه در خانواده ای ورزش دوست بزرگ شده بودم، ستاره های بسکتبال را نه فقط در زمین ورزش، بلکه در خانه هم تماشا می کردم و جزو فرهنگ خانوادگی ما بود.

بسیاری از قهرمانان ورزشی ما براساس سطح مهارت ابرانسانی خود ما را شیفته خود می کنند، اما هرازگاهی این تجربه پیش می آید که فردی این موهبت های جسمی فوق العاده را با فروتنی می آمیزد و ما را وارد زندگی خود می کند تا در سفر رسیدن او به اقتدار همراهش باشیم.

من هر زمان بازی استفن کری را می بینم به هراس می افتم. او مجموعه مهارت هایی دیده نشده را با خودنمایی و فراست یک هنرمند فوق العاده می آمیزد. این مهارت ها و درک شگفت آور از وقایع لحظه ای به او امکان می دهد شجاعانه تیمش را هدایت کند و با سازگاری و حرکت همزمان، برای هم تیمی های خود امکان پیشرفت را فراهم می کند و آنها را مرتب به سوی پیروزی سوق می دهد.

تعریف من از یک الگوی رفتاری کسی است که پتانسیل خود را برای پیش رفتن با اشتیاق، هدف، درستی و حساسیت به دانستن اینکه قرار است نمونه برای دیگران باشد، به حداکثر می رساند. من می توانم به داستان ضعیف بودن او در جامعه استنادکنم. استفن به همه نشان می دهد چگونه از طریق باور داشتن خودتان، سختکوشی و وقف شدن، می توانید به رویاهایتان دست یابید، خودتان را به افرادی که به شما تردید دارند ثابت کنید و از فردی ضعیف به یک دلاور تبدیل شوید. خوشبختانه می توان گفت او تازه کار خود را شروع کرده است.


الی براد

مرد احیاگر

100 چهره تاثیرگذار جهان (3)

مایکل بلومبرگ؛ شهرداز سابق نیویورک: الی براد یکی از موفق ترین کارآفرینان دنیا محسوب می شود که نه فقط در کسب و کار بلکه در فعالیت های بشردوستانه نیز موفق بوده است. دو شرکت جزو لیست مجله فورچون که او تاسیس کرده (KB Home و Sun American) به میلیون ها نفر کمک کرده آرزوی خود را مبنی بر مالکیت خانه و بازنشستگی با اطمینان تحقق بخشند. او به عنوان یک فعال بشردوست امیدبخش ترین ایده ها را در طیف متنوعی از مسائل جست و جو می کند؛ مسائلی مثل اصلاحات آموزشی، تحقیقات پزشکی، ایمنی اسلحه و هنر.

الی به ایجاد یک رنسانس هنری در لس آنجلس کمک کرده و «جایزه بزرگ برای آموزش شهری» به پیشرفت مدارس در سراسر آمریکا کمک زیادی رسانده است. حمایت او از تحقیقات پزشکی و قوانین مربوط به حمل اسلحه در نجات زندگی انسان ها مفید بوده است. توصیف اقداماتی که الی از طریق فعالیت های کسب و کار یا بشردوستانه اش برای دنیا انجام داده کار سختی است.


وانک جیانلین

کارآفرین چینی

100 چهره تاثیرگذار جهان (3)

هانا بیچ؛ دبیر بخش آسیای شرقی نشریه تایم: جیانلین بزرگ ترین سینماهای زنجیره ای دنیا بزرگ ترین شرکت املاک تجاری چین، این استودیوی هالیوود و بخشی از یک باشگاه فوتبال اسپانیایی را در اختیار دارد. یکی از شرکت های فیلم سازی او در آمریکا موفق به دریافت جایزه اسکار شد. اما کار وانک جیانلین که طبق هر محاسبه ای ثروتمندترین مرد چین محسوب می شود، هنوز تمام نشده است.

او فعالیت های خود را در ساخت بیمارستان و املاک هندی تنوع سازی کرده است. وانگ در سال جاری، به عنوان بخشی از فعالیت های خارجی شرکت دالیان واندا (Dallian Wanda Group)، طرح هایی را برای ساخت یک مگاپروژه تفریحی در پاریس اعلام کرد که قرار است با دیزنی لند رقابت کند.

در کشوری که میلیاردرهای آن به داستان های جهش از فقر به ثروت می باند، وانگ که سرباز سابق ارتش خلق بوده، فردی غیرعادی نیست. همچنین ارتباطات او با نخبگان سیاسی چین که مطمئنا با وجود بالارفتن بدهی های شرکت واندا به جهش او کمک کرده اند، غیرعادی محسوب نمی شود. اما برخلاف دیگر سرمایه داران بزرگ چینی، وانگ یک شومن است و خیلی راحت از بازیگران هالیوود استقبال می کند. این عرصه برای امپراطور سرگرمی های چین ادامه دارد.


سوندار پیچای

مهندس ارشد اینترنت

100 چهره تاثیرگذار جهان (3)

بیل نای؛ دانشمند و نویسنده کتاب «توقف ناپذیر: مهار علم برای تغییر دنیا»: سوندار پیچای دنیا را متحول کرده است. تابستان سال گذشته او به عنوان مدیرعامل شرکت گوگل انتخاب شد. اگر در مورد او در گوگل جست و جو کنید می بینید که از مدیران سرویس Google Drive بوده است. همچنین او در واحدهای Gmail، Google Chrome و گوشی های اندروید کار کرده است. بیشتر ما وقتی به جایی ناشناخته می رویم، بدون چک کردن Google Maps نمی توانیم تشخیص دهیم کجای خیابان هستیم. پیچای در چنای هند در خانواده ای فقیر به دنیا آمد. وقتی ۱۲ سال داشت، خانواده اش اولین گوشی تلفن را خریدند و او متوجه شد علاقه عجیبی به اعداد و ارقام دارد.

پیچای و همسرش هر دو مهندس هستند. مهندس ها از علم باری حل مشکلات و ساختن استفاده می کنند. مهندسی به ترکیبی از منطق و شهود برای حل مسائل نیاز دارد. این یک روش تفکر است که باعث می شود فرد برای اداره یک شرکت بهترین گزینه باشد. همه ما منتظریم ببینیم او در آینده چه کار جدیدی خواهدکرد.


باب فرانسیس

پرچمدار

100 چهره تاثیرگذار جهان (3)

جو بایدن؛ معاون رییس جمهور آمریکا: به مدت شش روز در ماه سپتامبر گذشته، پاپ فرانسیس امریکا را مجذوب خود کرد. من و رییس جمهور اوباما از او در کاخ سفید استقبال کردیم. پاپ در کنگره سخنرانی کرد، در حالی که ده ها هزار نفر در نشنال مال جمع شده بودند. هزاران نر دیگر نیز شاهد سفر او به نیویورک و فیلادلفیا بودند و همچنان عده زیادی در سراسر کشور حضور او را با وجود صدها کیلومتر فاصله حس می کردند. پاپ دنیا را به هیجان آورده، چون یادآور اصول مذهبی دکترین اجتماعی کاتولیک ها است که در ضمن همه عقاید مذهبی بزرگ آنها را دربر می گیرند؛ اینکه همه افراد شایستگی دارند که با آنها با شرافت رفتار شود؛ همه ما ملزم هستیم به فقرا کمک کنیم؛ همه ما نسبت به هم و نسبت به زمینی که در آن زندگی می کنیم مسوولیم.

همچنین پاپ متضمن تعهد جمعی ما برای معنادادن به این اصول جهانی است؛ اینکه ایمان هدیه ای است که فقط در اعتقاد ما جلوه نمی کند، بلکه در کارهایی که در قبال هم انجام می دهیم نیز ظاهر می شود. این موضوع به ویژه در آمریکا نمود دارد؛ جایی که تاریخ سفر ما همواره در مسیر جامعیت و پذیرش و به سمت توسعه حقوق و شناخت تفاوت ها حرکت می کند؛ جایی که از همه استقبال می شود.


دواین جانسون

قهرمان صحنه های اکشن و رییس جمهور آینده

100 چهره تاثیرگذار جهان (3)

پیتر برگ؛ بازیگر، کارگردان و تهیه کننده: اولین بار وقتی با دواین جانسون آشنا شدم که خواهرزاده ۸ ساله ام دور اتاق می چرخید و جیغ می زد: «می توانی چیزی را که راک پخته تو بکشی؟» معنی جمله او را نفهمیدم تا زمانی که او فیلم های کشتی کج دویان را به من نشان داد. خیلی سریع مبهوت او شدم. در نهایت ما در فیلم من به نام Rundown که دواین نقش محوری در آن داشت همکارشدیم و فورا مجذوب اخلاق کاری او شدم. همان طور که ۱۰۰ میلیون طرفدار او در رسانه های اجتماعی می دانند، این فرد هر روز صبح ساعت ۴ از خواب بیدار می شود و کلا به سختی به خواب می رود. مهم تر از اینها، او به حدی شخصیت باز و متعهدی دارد که وقتی در جایی حضور دارد همه اطرافیان احساس واقعا خوبی دارند.

برخلاف دیگر قهرمانان صحنه های اکشن، دواین دوست دارد به خودش بخندد و همین مساله او را به یکی از اساسی ترین اجزای مجموعه فیلم های «سریع و خشمگین» و خیلی فیلم های دیگر تبدیل کرده است. او ثابت کرده که می تواند ترکیب نادری از یک فرد دوست داشتنی، خلاق و بااستعداد باشد و در ضمن تاجری مقتدر است. نقشه کلی من این است: دواین در هشت سال آینده فرماندار فلوریدا خواهدشد و در ۱۲ سال آینده رییس جمهور آمریکا خواهدبود و به یکی از بهترین روسای جمهور ما از زمان رونالد ریگان تبدیل می شود.


محمد بن نایف

مدافع پادشاهی

100 چهره تاثیرگذار جهان (3)

لئون پانتا؛ وزیر دفاع سابق، رییس سابق CIA و رییس دفتر سابق کاخ سفید و نماینده کنگره از کالیفرنیا: محمد بن نایف نقشی حیاتی در حفاظت از پادشاهی بنیان گذاری شده توسط پدربزرگش ایفا می کند. او به عنوان رییس اطلاعات، صدمات زیادی به القاعده در عربستان سعودی وارد کرده، در مبارزه با توطئه ها نفوذ داشته و در تامین مالی و ارتقای مبارزه با افراطی گری اقداماتی جدی انجام داده است. بعد از مرگ عمویش ملک عبدالله در سال ۲۰۱۵ ولیعهد شد و در مسیر جانشینی پادشاه قرار گرفت. در حال حاضر او مسوولیت سنگینی را در خاورمیانه به دوش می کشد: دفاع از کشورش در میان ظهور تهدیدات فزاینده از سوی داعش و القاعده.


یوری میلنر

سرمایه گذار در سفر به ماه

100 چهره تاثیرگذار جهان (3)

استفن هاوکینگ؛ فیزیکدان نظری: یوری میلنر به نوعی فردی رویایی است. او معتقد است وقتی انبوهی از دلایل خوب و مشکلات مبرم وجود دارد، در نهایت شانس پیشرفت ما به عنوان یک گونه به تمایل و پرورش زبانه های ارزشمند دانش بستگی دارد. سرمایه گذاری های او چشم انداز بلندمدت دارد. تغییر فرهنگ به سوی علم و ویژگی مثبت کنجکاوی و مسدل بودن آن؛ حمایت از تلاش های اساسی که تامین مالی کافی نشده اند، مانند یافتن مسیر سفر میان ستارگان؛ پروژه های مربوط به ساخت سفینه سفر به ماه که ممکن است چندین دهه طول بکشد، اما در صورت موفقیت رابطه ما با کیهان را متحول خواهدکرد. در مرکز دیدگاه او حس سنجش وجود دارد. احترام عمیق به دنیا، بیکرانی آن و بشر که ذهنش می تواند به نوعی در آن عبور کند.


بینی بانسال و ساچین بانسال

تازه واردان در تجارت الکترونیک

100 چهره تاثیرگذار جهان (3)

لوگراسمن؛ مولف ارشد نشریه تایم برای پوشش بخش فرهنگ و تکنولوژی: بینی بانسال و ساچین بانسال (که خویشاوند نیستند) شرکت فلیپ کارت (FlipKart) را در سال ۲۰۰۷ و به عنوان یک کتابفروشی اینترنتی راه اندازی کردند. آنها برای تامین سرمایه اولیه سراغ پس انداز خود رفتند که حدود ۱۰ هزار دلار بود. مرکز داده آنها آپارتمانشان بانگلور بود. بنابراین، اوج افتخار بانسال ها که قبلا با هم در شرکت آمازون کار کرده بودند، زمانی بود که به سرمایه گذاران اعلام کردند ارزش فیلپ کارت در کمتر از یک دهه به ۱۰۰ میلیون دلار رسیده است.

آنها فروتنانه رفتار کرده بودند: فیلپ کارت انون ۷۵ میلیون کاربر دارد و ۱۳ میلیارد دلار ارزش گذاری شده است. با اینکه بینی و ساچین متخصصانی زرنگ و واقع گرایانی سختکوش هستند و رویاهای بزرگی در سر دارند، اما سبک زندگی آنها طبق معیارهای میلیاردرها متوسط است. فضای بازار بزرگ هند- که تقریبا چهار برابر آمریکا جمعیت دارد، بازتر از چین است و به نحو شگفت آوری با کمبود فروشگاه های بزرگ فیزیکی مواجه است- بزرگ ترین امتیازی است که در دنیای تجارت الکترونیک وجود دارد. آنها مجبورند با غول های بزرگ خارجی مثل آمازون علی بابا بجنگند، اما با اطمینان می توان گفت که هیچ کس دیگر بینی و ساچین را دست کم نمی گیرد.


تیم کوک

مغز هدایتگر اپل

100 چهره تاثیرگذار جهان (3)

باب ایگر؛ مدیرعامل و رییس هیات مدیره شرکت: شرکت اپل به دلیل تولید محصولات زیبا و نوآورانه که با متحول کردن نحوه اتصال، خلق و ارتباط ما و نیز نحوه کار، تفکر و فعالیت هایمان دنیا را تغییر داده، شناخته می شود. تداوم موفقیت این شرکت به رهبری با جسارت فراوان نیاز دارد؛ شخصیتی درخشان با در اختیار داشتن بالاترین استانداردهای اخلاقی که به صورت روتین وضعیت موجود را به چالش می کشد و مثلا مکالماتی زنده در مورد اینکه ما به عنوان یک فرهنگ و جامعه چه کسی هستیم، ترتیب می دهد.

تیم کوک چنین رهبری است. پشت رفتار معتدل و حالات «جنوبی» او نوعی بی پروایی متمرکز وجود داشت که از ایمان عمیق شخصی او نشات می گیرد. تیم به انجام کار درست، به شیوه درست، در زمان درست و به دلایل درست متعهد است. او به عنوان مدیرعامل، اپل را به سوی قله های جدیدی هدایت کرده و همچنان سعی می کند برندی جهانی بسازد که همچنان پیشتاز صنعت خود در دنیا شناخته می شود و به خاطر ارزش هایش بسیار مورد احترام است.

ادامه دارد...
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نادرقاضی پور روچراننوشتن؟

    • کوروش

      محمد بن نایف

      مدافع پادشاهی ????????????؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      واقعا فکر میکنید این آدم دشمن القاعده هست ؟

      خب دو حال داره یا این مطلب ر قبول دارید که نوشتید و یا مدعی میشید که نقل قول کردید از جای دیگه و به صحت و راستی مطلب کاری ندارید !!

      در هر صورت متاسفم براتون

      چیزی که مشخصه دلارهای عربستان هست که میره تو حلق القاعده و داعش و هرچی گروه تروریستی تو منطقه هستش

    • ویوا

      استفن کری واقعا عجوبه ای در جهان ورزش
      لطفا بیشتر دربارش بنویسید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج