۳۲۵۸۸۸
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

راز محل دفن «داوینچی» برملا می‌شود؟

محققان در تلاش‌اند با یافتن DNA «لئوناردو داوینچی» روی آثارش، راز محل دفن این هنرمند و نقاش بزرگ دوره رنسانس را کشف کنند.

خبرگزاری ایسنا: محققان در تلاش‌اند با یافتن DNA «لئوناردو داوینچی» روی آثارش، راز محل دفن این هنرمند و نقاش بزرگ دوره رنسانس را کشف کنند.

دانشمندان معتقدند می‌توانند DNA باقی‌مانده از «لئوناردو داوینچی» را روی آثار، نوشته‌ها و نقاشی‌هایش از طریق کشف بقایای اثر انگشت، پوست و حتی موی او به‌دست آورند تا از این طریق، پرده از راز محل دفن این هنرمند ایتالیایی بردارند.

جسد «داوینچی» ابتدا در سال ۱۵۱۹ در کلیسای «سنت فلورنتین» واقع در دره «لوا» فرانسه دفن شد، اما این ساختمان در انقلاب فرانسه در سال ۱۸۰۲ تخریب شد و بقایای جسدهای دفن‌شده در آن پراکنده شد.

راز محل دفن «داوینچی» برملا می‌شود؟

نویسندگان قرن نوزدهم معتقدند، جسد «داوینچی» گم شده است؛ اما یک کاوش آماتور در سال ۱۸۶۳ به کشف یک تابوت حاوی یک استخوان و یک جمجمه بزرگ منجر شد. بسیاری معتقد بودند، این جمجمه به مغز فردی با استعداد که همان «داوینچی» است، تعلق دارد. همچنین در کنار استخوان و جمجمه یافت‌شده تخت سنگی با نام «LEO DUS VINC» پیدا شد.

استخوان‌های منتسب به «داوینچی» سرانجام پس از چند سال که گم شده بود، کشف شد و در سال ۱۸۷۴ در کلیسای کوچک «سنت هابرت» دفن شد؛ اما وجود یک پلاک بر سر مزار او یادآور می‌شود که این مکان، محل فرضی دفن جسد او است. به این ترتیب، ابهام‌ها درباره محل اصلی دفن این هنرمند بزرگ همچنان باقی می‌ماند.

در صورتی که محققان بتوانند به DNA «داوینچی» از طریق بقایایی از او در آثارش دست یابند، می‌توانند با مقایسه آن با استخوان‌های دفن‌شده و دیگر بقایا، به راز محل دفن وی پایان دهند.

به گزارش تلگراف، قرار است اولین آزمایش‌ها برای کشف DNA «داوینچی» روی تابلوی «ستایش مگی» از شاهکارهای هنری «داوینچی» انجام شود که اکنون در شهر فلورانس ایتالیا در حال مرمت است.

«لئوناردو داوینچی» متولد سال ۱۴۵۲ میلادی در فلورانس ایتالیا بود و در طول ۶۷ سال عمر خود، صدها اثر هنری را که مشهورترین آن‌ها تابلوی «مونالیزا» یا «لبخد ژکوند» است، خلق کرد.

هرچند بیشتر شهرت «داوینچی» به‌دلیل خلق دو شاهکار نقاشی جهان، یعنی «شام آخر» و «مونالیزا» است، اما او علاوه‌ بر تبحر در نقاشی، در مجسمه‌سازی، طراحی و مهندسی بناهای تاریخی نیز یک استاد بود. او برای طرح‌های خود به‌وسیله‌ خط معکوس، یادداشت‌هایی را نوشته که فقط آن‌ها را در آیینه می‌توان خواند.

مقالات «داوینچی» شامل تعداد بسیار زیادی از اختراعات عملی و قابل اجرا و غیرعملی شامل آلات موسیقی، پمپ‌های هیدرولیک، توپ‌های بخار، سپرهایی خاص و... است. دیگر اختراعات او شامل مسلسل، بادسنج، ساعت و تلمبه است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج