۳۲۵۹۷۶
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

صیانت از روابط اجتماعی در فضای مجازی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات فضای مجازی را فرصت و تهدید دانست و از انجام پیگیری‌های لازم برای اجرای دو برنامه مشخص در زمینه افزایش امنیت شبکه و صیانت روابط اجتماعی خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات فضای مجازی را فرصت و تهدید دانست و از انجام پیگیری‌های لازم برای اجرای دو برنامه مشخص در زمینه افزایش امنیت شبکه و صیانت روابط اجتماعی خبر داد.

محمود واعظی امروز در همایش فرآیند قانون گذاری الزامات و راهکارها در جمع منتخبان مجلس دهم با اشاره به حوزه کاری این وزارتخانه گفت: فضای مجازی از حیث تهیه امکانات و زیرساخت های مربوط به وزارت ارتباطات مرتبط است. طبیعی است بخش های دیگر باید به مسائل فرهنگی و محتوایی آن توجه کنند.

وی افزود: هفته گذشته مقام معظم رهبری انتظاراتی از وزارت ارتباطات در مورد مسائل فرهنگی و تربیتی در فضای مجازی مطرح کردند که به دنبال آن هستیم در این مسیر فضای مجازی مدیریت شود.

واعظی با بیان اینکه فضای مجازی را فرصت و تهدید می دانیم گفت: فکر می کنیم در فضای امروز نمی توانیم بدون این ابزار امورات را پیش ببریم. از این حیث استفاده از فضای مجازی لازم است. البته در عین حال یک تهدید نیز به شمار می آید و می تواند اخلاق و کانون خانواده را تهدید کند. دنبال این هستیم که همزمان با استفاده از فرصت های فضای مجازی برنامه ریزی دقیقی برای کم کردن تهدیدات داشته باشیم. دو برنامه مشخص برای این کار داریم که یکی از آنها افزایش امنیت شبکه است و دیگری صیانت روابط اجتماعی. وظیفه این است که این شبکه برای استفاده مردم پاک باشد البته خانواده ها نیز باید خودشان مراقب باشند و ما هم به عنوان دولت در این کار خود را مسوول می دانیم.

وزیر ارتباطات در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به کارکردهای پست بانک گفت: نگاه ما به پست بانک این نیست که کار بانک را انجام دهد، بلکه دو هدف را دنبال می کنیم یعنی بانک تخصصی برای آی سی تی و دیگری رونق کسب و کار در روستاها و مناطق محروم.

واعظی با بیان اینکه توسعه زیرساخت ها از اولویت های دولت است، گفت: براین اساس پهنای باند داخلی به ۴ هزار گیگابایت در ثانیه افزایش یافته است. تعداد مشتریان اینترنت ثابت از ابتدای دولت که حدود ۴ میلیون نفر بوده به ۱۰ میلیون مشتری افزایش یافته و همچنین تعداد مشتریان اینترنت موبایل از ۲۰۰ هزار نفر به حدود ۲۰ میلیون نفر افزایش یافته است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزایش خدمات و تولید برنامه و محتوای بومی را یکی دیگر از برنامه های این وزارتخانه برشمرد و گفت: در شرایطی که مساله اشتغال یکی از مشکلات کشور است، می توان از طریق آی سی تی کسب و کار را رونق داد که ما برنامه‌ای برای استفاده از این حوزه در جهت رونق کسب و کار و افزایش اشتغال داریم.

وی با تاکید بر لزوم توجه به روستاها و مناطق محروم برای جلوگیری از مهاجرت به شهرهای بزرگ گفت: با اقدامات انجام شده تقریبا همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار به تلفن مجهز شده و سال گذشته ۱۷ هزار روستا به اینترنت متصل شد. بنا داریم که امسال نیز ۱۲ تا ۱۵ هزار روستاهای دیگر ، به اینترنت وصل شود.

وزیر ارتباطات در پایان ابراز امیدواری کرد که مجلس دهم مجلسی باشد که در راستای منویات رهبری و با حفظ ماموریت های ذاتی و همراهی با قوای دیگر فعالیت هایش را انجام دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج