۳۲۶۳۳۷
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

باوئرمان: حدادی رهبر تیم است

باوئرمان یکی از موفق‌ترین مربیان آلمانی است که به عنوان سفیر یورو لیگ در مسابقات فینال این لیگ در آلمان حضور خواهد داشت.

خبرگزاری ایسنا: به نقل از سایت یورو لیگ ، دیرک باوئرمان رکورد ۹ قهرمانی در لیگ آلمان، هفت قهرمانی با بایر لورکوزن و دو قهرمانی با بروس بسکت‌بامبرگ را دارد. او در مسابقات یورو لیگ ۲۰۰۵ با تیم ‌ملی آلمان مدال نقره این مسابقات را کسب کرده است.

باوئرمان در بلژیک، یونان، لیتوانی، لهستان و روسیه نیز مربیگری کرده است و بعد از آن مربی تیم ‌ملی ایران شده است. او با تیم ‌ملی ایران به مسابقات انتخابی المپیک خواهد رفت.

این مربی آلمانی درباره حضورش در ایران می‌گوید: بسکتبال در ایران بسیار محبوب است به خصوص تیم ‌ملی این کشور. مردم با هیجان بازی‌های این تیم را دنبال می‌کنند. بازیکنان بسیار خوبی و با استعدادی در ایران هستند که من فکر می‌کنم شایستگی ر‌قا‌بت‌ در بالاترین سطح را دارند. ما چند روز پیش کمپ تمرین را آغاز کردیم و نسبت به سال‌های قبل بازیکنان بسیار جوان‌تر هستند. فکر می کنم که این یک تصمیم بسیار خوب بود. بازیکنان با سابقه ما کار زیادی برای کشورشان انجام دادند، اما ما همه دور هم نشستیم و تصمیم گرفتیم که حداقل این تابستان با جوانان وارد عمل شویم و این مساله به نفع همه است. حضور حامد حدادی بسیار مهم است حتی بیشتر از سال‌های قبل او نقش رهبری و هدایت تیم را بر عهده دارد و کانون اصلی تیم است. به طور کلی تیم جوان خواهد بود. بنا‌بر‌این تابستان جالبی خواهیم داشت.

وقتی از دور به یورو لیگ نگاه می‌کنم ، صادقانه باید بگویم که بسکتبال آسیا یورو لیگ را کم دارد. تیم‌های باشگاهی آسیایی تنها در سطح کشوری مسابقه می‌دهند. آنها هیچ مسابقات باشگاهی در سطح بین‌المللی ندارند، حداقل اگر هم مسابقاتی باشد مانند یورو لیگ نیست. این چیزی است که برای پیشرفت بازیکنان و بازی‌ها کم داریم. بسکتبال اروپا بدون یورو لیگ چه خواهد بود. این چیزی است که ما در آسیا کم داریم. انجام چنین کاری در آسیا سخت است، زیرا آسیا بزرگ است و فاصله‌ها زیاد است. فکر می‌کنم بسیار خوب است که مسابقاتی شبیه یورو لیگ داشته باشیم. هنگامی که ما با تیم‌های ملی اروپایی بازی می‌کنیم کاملا مشخص است که سطح بازی در یورو لیگ به پیشرفت سریع‌تر آنها کمک کرده است. من بازی‌های NBA و یورو لیگ را تماشا می‌کنم. حتی اگر نتوان اینها را با هم مقایسه کرد. من می گویم که یورو لیگ نه تنها به اندازه NBA خوب است ،‌ بلکه جذاب‌تر است. من از تماشای یورو لیگ بیش از NBA لذت می برم.

بنا‌بر‌این من بسیار خوشحالم که به آلمان می روم و بازی‌های فینال را تماشا می‌کنم. سال گذشته مادرید بودم و منتظر بودم که دوباره بازی‌ها را تماشا کنم. فکر می‌کنم که این برای بسکتبال آلمان بسیار خوب است که دوباره میزبان شده است.

وی ا‌دا‌مه‌ داد: بسکتبال آلمان در ۱۰ سال گذشته بسیار پیشرفت کرده است و فکر می‌کنم که این پیشرفت ادامه خواهد داشت. میزبانی مسابقات نهایی نیز به پیشرفت آلمان کمک زیادی کرده است. این مساله برای تماشاگران ، بازیکنان و برای بسکتبال آلمان مفید است. در آلمان یک هودار ورزش معمولا هوادار فو‌تبا‌ل است. حتی هو‌اد‌ا‌ران بسکتبال به فو‌تبا‌ل علاقه دارند.

باوئرمان ا‌ضافه‌ کرد‌: برای گسترش بسکتبال باید با هو‌اد‌ا‌ران ارتباط داشته باشیم. اگر میزبانی مسابقاتی همچون فینال یورو لیگ را داشته باشیم بسیار به نفع بسکتبال خواهد بود. مردم بیشتر درباره بسکتبال اطلاعات کسب می‌کنند. در سال ۲۰۰۹ که فینال در آلمان برگزار نیز من در آنجا بودم . در آن زمان من مربی تیم ‌ملی بودم و یادم هست که بسیار از بازی‌ها لذت بردم. فکرمی کنم از آن موقع تاکنون بازی‌های فینال پیشرفت کرده است. هر سال این بازی‌ها بزرگ‌تر می‌شوند و یورو لیگ کار خود را خوب انجام داده است. پروژه‌ها، مربیان، قسمت هو‌اد‌ا‌ران و غیره همه چیز بسیار مهم بود. نه تنها خود بسکتبال،‌ بلکه تمامی حواشی یورو لیگ جذاب است.

این مربی آلمانی گفت: من خوش شانس بوده ام که بسیاری از بازی‌های یورو لیگ احساس را دیده‌ام. من نمی گویم که تمامی بازی‌ها را دیده‌ام، اما بازی‌های زیادی را دیده‌ام به خصوص بازی چهار تیمی که در فینال حضور دارند. فصل بسیار خوبی بود. فکر می کنم سطح بازی‌ها هر سال بهتر می‌شود. ما تیم‌ها و مربیان خوبی داریم. در فینال هر چیزی ممکن است. نمی دانم که کدام تیم قهرمان خواهد شد. Kutxa فصل بسیار خوبی داشته است، اما فکر می‌کنم فنرباغچه قوی‌ترین تیم است. البته در سه روز همه چیز امکان پذیر است.

وی در پایان یادآور شد: فراموش نکنید که من در مسابقه بین ستارگان و تیم رسانه مربیگری می‌کنم و ممکن است امسال اولین قهرمانی را در فینال داشته باشم! البته قهرمانی بزرگی نیست، اما بهتر از هیچی است. بی صبرانه منتظر رفتن به برلین هستم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج