۳۲۶۳۴۵
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

ستاره ها و اعتیاد به شبکه های اجتماعی

این روزها شبکه های اجتماعی نقش پررنگی در زندگی بسیاری از ما ایفا می کند و آنقدر سبک زندگی مان به این شبکه ها وابسته شده که اگر خدایی نکرده روزی گوشی مان خراب شود، نمی دانیم چطور می خواهیم روزمان را سپری کنیم.

هفته نامه تماشاگران امروز - رومینا تیموری: این روزها شبکه های اجتماعی نقش پررنگی در زندگی بسیاری از ما ایفا می کند و آنقدر سبک زندگی مان به این شبکه ها وابسته شده که اگر خدایی نکرده روزی گوشی مان خراب شود، نمی دانیم چطور می خواهیم روزمان را سپری کنیم.

جدای از بحث خوب یا بد بودن این پدیده قرن بیست و یکم، نکته جالبی در مورد آن وجود دارد؛ شبکه های اجتماعی باعث شده نه تنها افراد به هم نزدیک تر شوند و دوستان چندین ساله خود را پیدا کنند بلکه منجر شده تا مردم با سلبریتی های محبوب شان بیشتر در ارتباط باشند و از زوایای زندگی خصوصی شان بیشتر با خبر شوند.

زوایایی کهتا چند وقت پیش جزو اخبار زرد به حساب می آمد اما حالا بعضی از چهره های سرشناس دنیا شخصا با به اشتراک گذاشتن عکس ها و اتفاقات خصوصی زندگی شان، هواداران شان را در جریان کارهای روزانه شان هم قرار می دهند اما کدام یک از افراد مشهور دنیا بیشتر از همه در این شبکه ها فعال هستند؟ کدام یک از عنصر تکنولوژی و درگیری با این پدیده گریزان اند؟ کدام یک جواب طرفداران شان را می دهند؟ تلاش کردیم در این گزارش به این دست از سوال ها پاسخ دهیم:

ستاره ها و اعتیاد به شبکه های اجتماعی

خانم ها محبوب تر از آقایان در اینستاگرام

شبکه های اجتماعی ترکیبی از تکنولوژی و فرهنگ است و این روزها اینستاگرام یکی از عظیم ترین شبکه های اجتماعی با بیش از ۴۰۰ میلیون کاربر به حساب می آید اما در میان این تعداد بالای کاربر، بیشتر دنبال کنندگان را چه کسانی دارند؟ کیم کارداشیان، بازرگان، بازیگر و شخصیت محبوب تلویزیونی آمریکایی با ۶۸ میلیون دنبال کننده ایستاده و رتبه سوم هم از آن تیلور سوییفت، خواننده و ترانه سرای مشهور آمریکایی و برنده ۱۰ جایزه گِرمی با ۷۵ میلیون دنبال کننده است.

سلنا گومز، خواننده و بازیگر آمریکایی هم با ۷۶ میلیون دنبال کننده و با اختلافی کم نسبت به تیلور سوییفت در رده دوم محبوب ترین و پرطرفدارترین چهره اینستاگرام قرار گرفته است و اما نکته جالب این رده بندی این است که رتبه اول پرطرفدارترین اکانت اینستاگرام متعلق به هیچ کدام از سلبریتی های مشهور دنیا نیست! خود ایسنتاگرام با ۱۵۴ میلیون دنبال کننده با اقتدار در صدر پرطرفدارترین اکانت در این شبکه اجتماعی پرطرفدار قرار گرفته است.

ستاره ها و اعتیاد به شبکه های اجتماعی

کدام سلبریتی ها به شبکه های اجتماعی اعتیاد دارند؟

بعضی ها هستندکه هنگام صبحانه، ناهار، شام، سر کلاس درس، در مطب دکتر، مهمانی، رستوران و هر جای دیگری باشند؛ نمی توانند یک لحظه هم گوشی شان را کنار بگذارند و از اطراف شان لذت ببرند. تمام فکر و ذکرشان این است که تا جایی رسیدند، عکسی بگیرند و آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

جالب اینجاست که بعضی از سلبریتی ها هم این گونه هستند و تلاش می کنند تمام لحظات زندگی شان را با هواداران شان به اشتراک بگذارند. ریحانا، خواننده، بازیگر و طراح لباس باربادوسی با بیش از ۳۷ میلیون دنبال کننده در توییتر و اینستاگرام و ۸۵ میلیون در فیسبوک به خوبی می داند چطور هوادارانش را با عکس های مختلف راضی نگه دارد و به آنها نشان دهد زندگی یک سلبریتی چگونه است.

جاستین بیبر، خواننده جوان و مشهور آمریکایی هم یکی از افرادی است که علاقه زیادی به شبکه های اجتماعی دارد؛ بیبر با سه هزار و ۳۷۲ عکسی که تا این لحظه در اینستاگرامش به اشتراک گذاشته، به خوبی نشان داده که شبکه های اجتماعی نقش مهمی در زندگی اش ایفا می کنند.

از دیگر سلبریتی هایی که در این زمینه بسیار فعال اند می توان به اِمینم، خواننده و بازیگر آمریکایی، سلنا گومز، لیدی گاگا، مایلی سایرس، کیتی پری، تیلور سوییفت و لبرون جیمز، بازیکن مشهور NBA اشاره کرد.

ستاره ها و اعتیاد به شبکه های اجتماعی

کدام سلبریتی ها شخصا توییترشان را می گردانند

سلبریتی ها معمولا یک ادمین استخدام می کنند تا به جای آنها توییت کند یا توییت شان را مدیریت کند تا علاوه بر اینکه در وقت شان صرفه جویی کنند، کسی هم باشد تا مواظب باشد مبادا حرف نا به جا و دردسرسازی بزند.

بریتنی اسپیرز، اوباما، فیفتی سنت، هیو جک من و اشتون کوچر جزو کسانی هستند که اکانت توییترشان را به مدیر برنامه ها یا یک فرد دیگری سپرده اند اما تعداد دیگری هم هستند که ترجیح می دهند همه چیز دست خودشان باشد.

کیتی پری، خواننده مشهور آمریکایی با بیش از ۵۰ میلیون دنبال کننده یکی از افراد محبوب و فعال در توییتر است که تمام توییت هایش را خودش می نویسد و رابطه مستقیمی با هوادارانش دارد.

سوفیا ور گارا، بازیگر کلمبیایی سریال خانواده مدرن (Modern Family) هم یکی از افرادی است که شخصا صفحه توییترش را می گرداند. سر، خواننده با سابقه و ۶۷ ساله آمریکایی هم یکی از طرفداران پر و پا قرص شبکه های اجتماعی است و هر آنچه از ذهنش می گذرد را با هوادارانش در توییتر به اشتراک می گذارد.

ستاره ها و اعتیاد به شبکه های اجتماعی

کدام سلبریتی ها، طرفداران شان را فالو-بک می کنند؟

برای اکثر سلبریتی های دنیا، توییتر راهی یک طرفه برای ارتباط با هواداران شان است. بعضی از آنها با داشتن هزاران دنبال کننده در توییتر یا حتی اینستاگرام، تعداد کسانی که دنبال می کنند به زحمت به تعداد انگشتان دو دست می رسد اما در این میان بعضی هعم هستند که با دنبال کردن طرفداران شان تلاش می کنند این راه را دو طرفه کنند.

جاستین بیبر یکی از این افراد است. او حدود ۸۰ میلیون دنبال کننده در توییتر دارد و حدود ۲۶۶ هزار نفر را هم دنبال می کند. تام کروز، ستاره هالیوودی هم یکی از کسانی است که به رغم فعالیت کمش در توییتر، رابطه خوبی با دنبال کننده هایش دارد. کروز با داشتن حدود پنج میلیون دنبال کننده، حدود شش هزار نفر را هم دنبال می کند؛ یعنی یک نفر از هر ۸۵ دنبال کننده.

ستاره ها و اعتیاد به شبکه های اجتماعی

فراری های دنیای تکنولوژی

تصور اینکه کسی عضو اینستاگرام، توییتر یا فیسبوک نباشد، بسیار سخت است. در حالی که این روزها حتی مادربزرگ ها هم وارد دنیای مجازی شده اند، بعضی از افراد مشهور دنیا تمام تلاش شان را کرده اند که از این فضا دور بمانند. جورج کلونی، بازیگر و تهیه کننده مشهور هالیوود یکی از کسانی است که هیچ علاقه ای به شبکه های اجتماعی ندارد.

این بازیگر ۵۴ ساله در مصاحبه با مجله ورایتی در مورد عدم حضورش در این شبکه ها گفته بود: «وقتی شب قرص خواب می خوری و صبح بلند می شوی، اولین جمله ای که به ذهنت می آید مسلما معنی ندارد. من در چنین شرایطی جملات احمقانه ای می گویم و نمی خواهم آن را با کسی هم در میان بگذارم.»

کریستن استوارت، بازیگر مشهور فیلم توایلایت بارها در مصاحبه های مختلف از میزان تنفرش نسبت به شبکه های اجتماعی سخن گفته است. به عقیده خانم استوارت هر کاربر توییتر یک جاسوس است که می تواند به راحتی محلی که رفته ای را به گوش پاپاراتزی ها برسند. اسکارلت یوهانسون، بازیگر مشهور هالیودی هم گفته که هیچ علاقه ای ندارد تا جزییات خصوصی زندگی اش را با هوادارانش به اشتراک بگذارد.

جنیفر لارنس، بازیگر ۲۵ ساله هالیوود هم در هیچ کدام از شبکه های اجتماعی فعالیتی ندارد. لارنس در این مورد به بی بی سی گفته بود: «من هیچ وقت اکانت توییتر نخواهم ساخت. من رابطه ام با موبایل و تکنولوژی خیلی خوب نیست». از دیگر چهره های سرشناس دنیا که علاقه ای به حضور در رسانه های اجتماعی ندارند می توان به جولیا رابرتز، بردلی کوپر، آنجلینا جولی، برد پیت، کایرا نایتلی و ریچل مک آدامز اشاره کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج