۳۲۶۴۲۵
۳۳ نظر
۵۰۰۴
۳۳ نظر
۵۰۰۴
پ

حج تمتع منتفی شد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: با توجه به عدم اقدامات لازم برای صدور ویزای ایرانیان از سوی عربستان، حج تمتع زائران ایرانی در سال ۹۵ منتفی است.

خبرگزاری فارس: محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس،‌ در تشریح جلسه امروز بعدازظهر کمیسیون متبوعش اظهار داشت: جلسه امروز یکشنبه این کمیسیون با محوریت اعزام زائران ایرانی به مکه مکرمه برگزار شد.

وی با بیان اینکه مسئولان حج و زیارت در این جلسه حضور داشتند، افزود: در خصوص اینکه آیا قرار است امسال زائران ایرانی به حج تمتع اعزام شوند یا خیر، مباحث زیادی صورت گرفت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: در این جلسه بر این موضوع بحث و تبادل نظر شد که تأکید جمهوری اسلامی ایران بر اعزام زوار به حج است اما عربستان سعودی متأسفانه شروطی را در این زمینه گذاشته که نشان از این دارد که علاقمند به اعزام زوار از ایران به عربستان نیست چرا که شروطی که عربستان برای صدور ویزا مطرح کرده موانعی را برای هواپیماهای ما ایجاد کرده است.

آصفری در همین رابطه اضافه کرد: عربستان همچنین شروطی را مشخص کرده که فعالیت‌های ما را در مکه دچار مشکلاتی می‌کند. علی‌رغم اینکه شروطی برای صدور ویزا داشتند ولی در واقع هیچ‌گونه مساعدت و اقدامی در این زمینه از سوی عربستان صورت نگرفته است.

وی افزود: علی‌رغم اینکه جمهوری اسلامی نسبت به شروط عربستان سکوت کرد، ولی هیچ ‌گونه اقدامی برای صدور ویزا از سوی عربستان صدور نگرفته است.

آصفری در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: شروط غیرمعقولی که عربستان مطرح کرده هیچ کدام عاقلانه نیست و این رفتارهای عربستان سعودی نشان از این دارد که علاقمند به اعزام زوار به مکه مکرمه برای حج تمتع نیستند چرا که اگر می‌خواست در این رابطه اقدامی کند باید تاکنون حداقل اجازه صدور ویزا برای کارمندان و کارشناسان که قرار است آنجا قرارداد هتل بسته و یا مکان‌یابی کرده یا برای تأمین خوراک و دنبال کردن موارد مختلف همچنین اعزام برای جانمایی و مرکز درمانی و از این دست موارد اقداماتی انجام دهند را صادر کرده باشد اما متأسفانه هیچگونه پیش مقدماتی در این زمینه نداشته است و این نشان از عدم علاقمندی عربستان سعودی به اعزام زوار ایرانی دارد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: تأکید کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در این جلسه به سازمان حج و زیارت این بود که پرونده منا به طور جدی دنبال شود و عربستان ملزم به پرداخت غرامت به کشته‌شدگان واقعه منا و سقوط جرثقیل در مکه باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: عربستان به خاطر اینکه نتوانسته پیشرفت‌هایی را در سوریه و عراق به واسطه عملیات‌های تروریستی خود داشته باشد، درخصوص زوار عقده‌گشایی کرده و نسبت به موضوع حج یک نگاه جانبدارانه سیاسی دارد.

وی اضافه کرد: اگر تا هفتم شعبان اعلام آمادگی و مجوز لازم را صادر نکند که البته تا آن زمان هم دیر شده است، امکان اعزام از ایران وجود نخواهد داشت.

آصفری در خاتمه عنوان کرد: ما باید تاکنون قراردادهای لازم را با اداره حج و زیارت عربستان برای اعزام زائران می بستیم که متأسفانه چنین اقداماتی صورت نگرفته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در نهایت با توجه به صحبت‌هایی که کمیسیون با مسئولان حج داشت امکان اینکه امسال حج تمتع منتفی خواهد بود و بعید است که امسال زائری از ایران برای حج تمتع به عربستان اعزام شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ترسو

      پس ، ميشه ، كه ، بشه ؟!؟!؟!؟!؟!؟!
      بستگي داره ؟!
      عجب !!!!!!!!!!

      پاسخ ها

      • سانی

        چه بهتر ..اونجا دیگه امنیت جانی وجود نداره

    • علی

      کشوری که با پولهای ما اسلحه میخره خودمونو تهدید میکنه احتیاج به التماس نداره بابا یه سال نه ، 10 سال ممنوع باید بشه حج

      پاسخ ها

      • بدون نام

        با پولهای ما ؟ ..

    • الی

      الهی شکر

    • بدون نام

      عزت مند رفتارکنید . به هرقیمتی که نبایدرفت حج . اسمونم به رمین نمیاد اگر درمقابل تکبر وهابیها ماهم متکبرانه رفتارکنیم و قبل ازینکه انها ویزا ندهند و وقت کشی کنند خودمان حج پراسترسو تحریم کنیم

    • بدون نام

      واقعا بعد از اون همه اتفاقات ناخوشایند بهتر نبود که ما از اعزام زائران به مکه خودداری کنیم؟نه اینکه اونها به ما اجازه حضور ندن؟؟؟!
      !!!!!!!!!

    • بدون نام

      کاش به جای مذاکره و به بن بست رسیدن از سوی طرف عربستانی دولت جلوتر و برای حفظ اقتدار و عزت مردم و کشورمان امسال حج را جهت نشان دادن قدرت کشورمان و گوش مالی دادن اعراب منتفی میکرد تا بدانند برای حج نباید منافع ملی را نادیده گرفت

    • بدون نام

      نمیشه خرج حچ خرج یتیم ان بکنند

    • جاوید

      انشاالله که کلا حج منتفی بشه تا هم اقتدارمون حفظ بشه و هم گناه کمتر میشه.چون الان حج و زیات تبدیل به حج و تجارت شده بود.

    • حسن

      اينقدر ملت رو جلوي اين وهابي‌هاي پست خار و ذليل نکنيد. اينا همونايي هستن که جديدا در سوريه نقض آتش بس کردن و کلي شهيد و زخمي روي دست ما گذاشتن. باز ما بريم بگيم بفرماييد اين دلار بريد اونجا ما رو بکشيد.
      خدا رو شکر که نشد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کلي شهيد و زخمي روي دست ما گذاشتن!!

    • حسام

      به نژاد ایرانی تجاوز کردن; زوار ایرانی رو قتل عام کردن; اونوقت مسولین ما رفتن التماس کردن و اونا طاقچه بالا گذاشتن; یعنی اینقدر بی کفایت هستید ک این رفتار عربستان براتون قابل پیش بینی نبود؟ آبروی مردمتونو جلو یه مشت ... میبرید

    • بدون نام

      واقعا شرم اوره.. با اتفاقاتی که افتاد باید ایران نمیرفت حج و نه اینکه با وساطت ترکیه و التماسهای مکرر ایران و ... اخرش عربستان اجازه نداد ایرانیا شرکت کنن. ای کاش مسئولین عواقب تصمیاتشونو میدونستن.. که در باعزت یک کشور دارن چانه زنی میکنن نه !!!
      الان میشه ارزش شاهکار و زحمات تیم دکتر ظریف در مقابله با ابرقدرتها و نه عربستان که منجر به عزت ایران شد رو فهمید. ای کاش اونهاییکه شعار میدنو تخریب میکنن بدونن صد گفته چو یک کردار نیست!!!!

    • صدرا

      حق داره بی احترامی دیده ربطی به جرثقیل نداره سفارتشو اتیش زدن اونم باید کاری کنه یا نه!درضمن تموم دنیا مسلمون داره و میره حج شماها نرفتین ازکشورهای دیگه میرن و جبران میشه مثل اینکه کم مسلمون نداریم ها مگه نه!پس برین مشهد اونجا طواف کنین ماجدا شما جدا.

    • ایرانی

      حج باید برگزار بشه و باید زائران اعزام شوند

      این کارها همه زیر سر انگلیسی ها ی حرومزاده هستش که با کشتن مسلمانان با گاز سمی در فاجعه منا قصد تیره کردن روابط دو کشور مسلمان عربستان و ایران را داشتند که موفق شدند و شماها فکر میکنید کار عرب ها بوده

      اینها فقط دشمن اسلام نیستند این انگلیسی ها دشمن خونین ایرانی ها هستند و اسلام بهانه است

    • بدون نام

      اشکال نداره،انشاله عربستان تو عمره جبران میکنه

    • بدون نام

      خدا را شکر

    • بدون نام

      با همین دست فرمون بریم خوب بید

    • محمد

      کدوم کشور مسلمون؟آل سعود خودش انگلیسی آمریکایی هست.حالا اگه مردم ما حج نرن یعنی مسلمون نمیمیرن یا اینکه خدا فرار میکنه؟همون بهتر که راهش بسته شد تا اینهمه برای یکی از ده ماده فروع دبن خفت و خواری نکشیم.

    • محمد

      کدوم کشور مسلمون؟آل سعود خودش انگلیسی آمریکایی هست.حالا اگه مردم ما حج نرن یعنی مسلمون نمیمیرن یا اینکه خدا فرار میکنه؟همون بهتر که راهش بسته شد تا اینهمه برای یکی از ده ماده فروع دبن خفت و خواری نکشیم.

    • سعید

      نمیدانم چه موقع باید عزت یک ایرانی حفظ شود.چرا باید اینقدر به عربستان التماس کرد؟ای کاش قبل له شدن شخصیتمان حج را برای همیشه یا تا نجات مسلمانان از دست وهابیت منتفی می کردند.

    • کیان

      زیارت خانه خدا بسیار مورد تاکید ائمه علیه السلام قرار گرفته است ولی حفظ حرمت و احترام مومنین بالاتر از حرمت خانه خدا میباشد اگر قرار است به حجاج ایرانی توهین کنند همان بهتر که تا زمان روی کار بودن وهابیت وحشی و ادم کش و نوکر استکبار حج از سوی تمام مسلمین عزتمند تحریم شود تا نوکران امریکا بدانند که چگونه میتوانند بدون پول و سودهای سرشار از عزیمت حجاج به میگساریها و شهوترانی های خود ادامه دهند

    • بدون نام

      عربستان همچنین شروطی را مشخص کرده که فعالیت‌های ما را در مکه دچار مشکلاتی می‌کند..............مثلا چه فعالیتهایی ؟!! پس چرا برای کشورهای دیگه چنین شروطی را نگذاشته مگه ما چه فرقی با بقیه کشورها داریم ؟

    • بدون نام

      کعبه یک سنگ نشانیس که ره گم نشود
      حاجی احرام دگر بند ببین یار کجاست......همین بس

    • سلی

      خداروشکر اگه کسی میرفت بی غیرت به تمام معناس

    • بدون نام

      .مسیولین ما که ارق ملی ندارن همون موقع که به بچه ایرانی تجاوز میکردن باید غیرت نشون میدادن .که ندادن.

    • احمد

      الحمدالله

    • رضا

      خسته نشدید از اینهمه التماس کردن به ال سعود. کاش میتوانستید شرایطی فراهم کنید که آنها التماس ما را بکنند...

    • سامان

      صرفا" برای حدود یک میلیون نفر که شاید مفهوم واقعی رفتن به حج را هم بدرستی درک نکرده باشند ( با احترام) نمیشود که ملت را با این قدمت و عزتمداری برای بارها جلوی این وهابیون و ... کوچک و حقیر کرد! از همون اولش هم رفتن و التماس کردن میبایستی منع میشد! کجایند سیاستمداران و جامعه شناسان پر مدعا که پیشگیری از این حقارتها را در دستور کار خود فرار نداده، نمیدانند یا نمیفهمند!

    • ناهید

      بهتر است ایران تا عربستان تاوان پس نداده حج متوقف شود ودرصورت تمایل پول ثبت نام کنندگان برگردانده شود چرا که بیشتر مردم با اینهمه توهین حاضر نیستند به چنین کشوری سفر کنند

    • بدون نام

      بهتر اول ایران و عظمت ایران دوم و سوم هم ایران مکه هیچ اهمیتی برای ایران نداره

    • بدون نام

      شاید ابراهیمها بدانند چنین میشود حاضر به ساخت و زیه اسماعیل نمیشد چون ما قربانیها دادیم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج