جاباما
۳۲۶۷۵۹
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

وقتی سلامت شما دست شماست...

اپلیکیشن هایی برای کمک به سلامتی‌تان

موبایل های هوشمند همیشه به عنوان یکی از تهدیدهای جدی برای سلامت انسان ها مطرح بوده و هستند. اما از سوی دیگر، این گوشی های هوشمند به یکی از لوازم ضروری زندگی امروزی نیز تبدیل شده اند.

هفته نامه سلامت - ترجمه دکتر علی ملائکه: موبایل های هوشمند همیشه به عنوان یکی از تهدیدهای جدی برای سلامت انسان ها مطرح بوده و هستند. اما از سوی دیگر، این گوشی های هوشمند به یکی از لوازم ضروری زندگی امروزی نیز تبدیل شده اند و امکاناتی که در طول شبانه روز ممکن است نیاز داشته باشید؟ در خود جمع آوری کرده اند.

دوستان، موسیقی، دفترچه یادداشت و خاطرات، برنامه های ورزشی و... اسمارت فون ها که چند سالی است به بیشتر خانه ها راه پیدا کرده اند، می توانند در ماه های بارداری همراهتان باشند و مراقبت های لازم را به شما گوشزد کنند یا اینکه روزهای مهمی که ممکن است فراموششان کنید را به شما یادآوری کنند. با این حال، محققان معتقدند اگر این گوشی های همه فن حریف را کنار بگذارید، باز هم به سلامت خود خدمت می کنید.

اپلیکیشن هایی برای کمک به سلامتی‌تان

آنها معتقدند حتی در صورتی که با کمک این ابزارها وزنتان را کم کنید، زمان مصرف داروهایتان را به خاطر بیاورید یا با دوستانتان گپ بزنید و لبخند به لب بیاورید، باز هم به دلیل استفاده از آنها در معرض خطرهایی قرار می گیرید که سلامت شما را تهدید می کند.با این حال، گویا نمی توان به سادگی پای این همراهان را از روش زندگی جدید کوتاه کرد. به همین دلیل، در این مطلب قصد داریم در مورد تلاشی که پژوهشگران برای اضافه کردن ابزارک های سلامتی به این همدم جدید انجام داده اند، اطلاع رسانی کنیم.

جریان سریع امور در دنیای امروز به حواس پرتی بیشتر و نداشتن وقتی برای آسودگی انجامیدهاست.در چنین شرایطی نیازهای بدن به آسانی فراموش می شود. خوشبختانه همان وسایلی که باعث حواس پرتی می شوند، می توانند برای ترغیب زندگی سالم هم به کار روند. این ۱۴ برنامه می توانند با کارکردهایی مانند ردگیری و بهبود سنجه های سلامت شخصی به شما یاری برسانند.

بهترین خصوصیت این برنامه ها این است که اغلبشان می توانند حتی هنگامی که شما به کار دیگری مشغول هستید- حتی هنگامی که به خواب می روید- به کار خودشان ادامه می دهند. انتخاب این برنامه ها به جز توان بالقوه شان برای کمک به داشتن شیوه سالم زندگی برمبنای این دلایل بوده است؛ ارزیابی کاربران، ارزان و در دسترس بودن، شکل کاربردی بودن و ارتباط داشتن با زندگی سالم و نیازهای یک اجتماع سالم

Sleep Talk Recorder

اگر شخصی هنگام خواب حرف می زند اما کسی نیست که صدایش را بشنود و به او اطلاع دهد که چه می گوید، چطور می تواند از این موضوع خبردار شود؟ ۵۰ درصد کودکان و ۵ درصد بزرگسالان در طول خواب حرف می زنند. اگر شما هم یکی از این افراد هستید، راهی برای اینکه بفهمید هنگام خوابیدن چه می گویید، وجود دارد. با این برنامه می توانید بفهمید خودتان یا کودکتان شب ها در طول خواب چه می گویید.

این برنامه صداهای ضبط شده و مکان ضبط آنها را روی یک خط زمانی حفظ می کند که به راحتی می توانید آن را مرور کنید و در آن عقب و جلو بروید. در بهترین حالت ممکن است دریابید حین خواب مساله ریاضی پیچیده ای را حل کرده اید و در بدترین حالت صداهای شگفت انگیزی دارید که می توانید آنها را با دوستانتان روی فیس بوک یا توئیتر به اشتراک بگذارید. این برنامه برای آیفون به قیمت ۹۹ دلار و برای تلفن های اندرویدی به طور رایگان در دسترس است.

اپلیکیشن هایی برای کمک به سلامتی‌تان

Health Tab

هنگامی که نیاز به شنیدن پاسخ پرسش هایتان از پزشک دارید، می توانید اتاق انتظار را کنار بگذارید و برنامه Health Tab را باز کنید. با استفاده از این برنامه می توانید پرسش هایتان را از بیش از ۵۰ هزار پزشک واقعی در ۱۳۷ تخصص که در بحث ها شرکت می کنند، بپرسید.

یکی از جالبت ترین بخش های این برنامه این است که با استفاده از آن می توانید سفری مجازی به مطب پزشک انجام دهید و وضعیت سلامتتان را از خانه بهبود بخشید. این برنامه برای آیفون و تلفن های اندرویدی رایگان در دسترس است.

Lumosity

این یک برنامه آموزشی است که به وسیله نورولوژیست ها طراحی شده تا مغز شما را به کار بیندازد و توانایی های شناختی تان را بهبود بخشد. این برنامه از رشته ای از بازی های سرگرم کننده و چالش آفرین استفاده می کند تا بخش های متفاوت فعالیت های مغزی تان را تقویت کنید.
شما می توانید تجربه تان را با این برنامه به صورت شخصی درآورید و پیشرفت پروفایل مغزی تان را دنبال کنید. نهایتا اینکه بازی ها واقعا شما را زیرک تر می کنند.
Lumosity به طور رایگان برای آیفون در دسترس است.

Pocket First Aid & CPR

این برنامه می تواند نجات بخش باشد، چرا که یک راهنمای عملیات های نجات بخش و اورژانسی با استفاده آسان و مشتمل بر اطلاعاتی درباره اصول کمک های اولیه و احیای قلبی- ریوی و استفاده از شوک دهنده های خارجی خودکار یا سایر اورژانس های پزشکی، جراحات و زیست محیطی است.

همه مطالب این برنامه به وسیله انجمن قلب آمریکا- قدیمی ترین و بزرگ ترین سازمان داوطلب برای سلامت قلب در آمریکا- تهیه شده است. شما ممکن است نیاز به استفاده هرروزه از این برنامه نداشته باشید اما هنگامی که در شرایطی اورژانسی قرار بگیرید، مطمئنا از در اختیار داشتن آن شاد خواهید شد. قیمت این برنامه برای آیفون و تلفن های اندرویدی ۹۹.۱ دلار است.

اپلیکیشن هایی برای کمک به سلامتی‌تان

Garmin Fit

همه ما می دانیم که پای ورزش کردن به میان می آید، با انگیزه ماندن مساله مهمی است، به خصوص هنگامی که بخواهید دویدن را شروع کنید. با برنامه Garmin Fit می توانید مسافتی را که دویده اید، سرعت دویدن و مقدار کالری سوخته شده را ردگیری کنید. این ابزار تمرینی همچنین سابقه دویدن شما را ثبت می کند، بنابراین می توانید ببینید در چه جاهایی و در چه زمان هایی دویده اید و نقشه مسیر دویدن خود را نیز ببینید.

این برنامه حتی موسیقی های انتخاب برای شنیدن حین دویدن هم به شما پیشنهاد می کند. امکان دیدن پیشرفت در برنامه دویدن تان برای تلفن همراهتان مزیت خوبی است که باعث می شود برای ادامه ورزشتان انگیزه پیدا کنید. درواقع، این برنامه می تواند مانند یک مربی شخصی جیبی برای شما عمل کند. این برنامه با قیمت ۹۹دلار برای آیفون و تلفن اندرویدی در دسترس است.

اپلیکیشن هایی برای کمک به سلامتی‌تان

Moves

بسیاری از ما زمان زیادی را به نشستن می گذرانیم؛ تماشای تلویزیون، نشستن پشت لپ تاپ یا میز کار. در نتیجه اغلب میزان فعالیت جسمی لازم را انجام نمی دهیم. برنامه Moves به شما کمک می کند فاصله ای را که در طول روز با دوچرخه طی یا پیاده روی می کنید را ردگیری کنید.

سفر روزانه شما روی صفحه تلفن به صورت یک خط داستانی ظاهر می شود و مسیرهایی که انتخاب کرده اید تا از یک مکانی به مکان دیگر برسید، روی صفحه مشخص خواهدشد و مهم تر از همه این برنامه تعداد گام هایی را که در طول روز برداشته اید و کالری هایی را که مصرف کرده اید، به شما می گوید، بنابراین می توانید هر روز پیشرفتتان را دنبال کنید.
این برنامه به طور رایگان برای آیفون در دسترس است.

Symple

آیا گاهی دچار درد شانه یا سردردهای بی علت می شوید؟ برنامه ای وجود دارد که زمان هایی که شما این علائم غافلگیرکننده را تجربه می کنید، ردگیری می کند.

این برنامه به شما امکان می دهد تا 20 علامت بیماری را در آن واحد پیگیری و یادداشت ها و عکس های مربوط به آنها را حفظ و داروها، فعالیت های جسمی و سایر عواملی که بر چگونگی احساس این علائم اثر می گذارند، ثبت کنید. این برنامه همچنین یک گزینه ساده برای فرستادن اطلاعات جمع آوری شده به وسیله شما درباره علائمتان به پزشک نیز در اختیارتان می گذارد. اگر علائمی را تجربه می کنید که علتش را نمی دانید، این برنامه به شما برای حل این مشکل کمک خواهد کرد. این برنامه برای آیفون نوشته شده و قیمت آن 99.2 دلار است.

اپلیکیشن هایی برای کمک به سلامتی‌تان

Kids Doc

آیا تا به حال آرزو کرده اید کودکتان همراه یک دستورالعمل متولد شده بود؟! نگران نباشید، شما در این آرزو تنها نیستید! برنامه Kids Doc پاسخ مدرن و مدونی به این مشکل والدین است. می توانید ۹۹ نشانه از خونریزی بینی تا نیش زنبور را در این برنامه انتخاب کنید و اطلاعات مربوط بهترین شیوه پاسخ به نیازهای کودکتان در این مورد را بیابید.

این برنامه مورد اعتماد اطلاعاتش را از پروتکل های بالینی مورد استفاده متخصصان اطفال و پرستاران در ۱۰ هزار مطب و ۴۰۰۰ مرکز فراخوان پرستاری در آمریکا و کانادا به دست آورده است. با استفاده از این برنامه می توانید مهارت های فرزندپروری تان را تقسیم کنید.

این برنامه به قیمت ۹۹.۱ دلار برای آیفون و تلفن اندرویدی در دسترس است.

Sleep Cycle Alarm Clock

آیا صبح ها که از خواب برمی خیزید، پس از یک خواب به ظاهر خوب شبانه همچنان احساس خواب آلودگی می کنید؟ این حالت ممکن است به این دلیل باشد که هنگامی که در مرحله خواب عمیق هستید، صدای زنگ ساعت شما را بیدار کرده و در نتیجه هنگام بیدار شدن احساس خستگی بیشتری می کنید. برنامه «ساعت شماطه چرخه خواب» مشکل پایش کردن حرکت شما هنگام خواب و بیداری و بیدار کردن شما هنگامی که در سبک ترین مرحله خواب قرار دارید را حل می کند.

نگران نباشید که بیش از حد بخوابید. این برنامه با یک پنجره زمانی قابل تنظیم تا حداکثر ۹۰ دقیقه دارد، بنابراین می توانید مطمئن باشید که می توانید آن را طوری تنظیم کنید که به موقع کار کند. این برنامه همچنین آمار و نمودارهایی از خواب شبانه در هر روز صبح به شما می دهد، بنابراین به آسانی می توانید چرخه های خوابتان را ردگیری کنید. این اپلیکیشن به قیمت ۹۹ دلار برای آیفون در دسترس است.

اپلیکیشن هایی برای کمک به سلامتی‌تان

drug.com

هنگامی که به اطلاعات قابل اعتماد درباره داروهای معینی نیاز دارید، کافی است تلفن هوشمندتان را بررسی کنید. به عنوان یک راهنمای نهایی در مورد هر آنچه مربوط به داروهاست، می توانید از این برنامه استفاده کنید. با استفاده از این برنامه می توانید فهرست دارویی خاص خودتان را ایجاد و اطلاعات پزشکی مربوط به داروهایی که مصرف می کنید، را پیگیری کنید.

با استفاده از ابزار drug.com جستجوی این برنامه می توانید پایگاه داده های گسترده آن را مرور و قرص های ناشناخته را با وارد کردن نشان شکل یا رنگشان شناسایی کنید. سایت drug.com یکی از معتبرترین منابع آنلاین دارویی است. بنابراین تعجبی ندارد که برنامه آن نیز بسیار سودمند باشد. این برنامه به رایگان برای آیفون و تلفن های اندرویدی در دسترس است.

My Diet Coach

هنگامی که با چالش شروع یک برنامه جدید برای کاهش وزن روبرو هستید، ممکن است ابتدا احساس ناامیدی کنید اما اگر بتوانید اندکی انگیزه از طریق تلفن شخصی تان بگیرید، احتمالا بهتر در این برنامه پیشرفت می کنید. برنامه My Diet Coach دقیقا همین کار را انجام می دهد.

عکس ها و یادداشت های آپلود شده ای که به شما الهام می بخشند، هشدارهایی درباره موادی که می خواهید بخورید و موادی که باید از آن اجتناب کنید و اهدافتان از کاهش وزن و تناسب بدنی می توانند وارد این برنامه شوند.

شما حتی می توانید با این برنامه به طور روزانه رفتارهای تغذیه ای و ورزشتان را یادداشت کنید. استفاده از این برنامه مانند این است که هر جا می روید، سخنگویی انگیزه بخش را همراهتان داشته باشید. این برنامه برای آیفون و تلفن های اندروید به طور رایگان در دسترس است.

اپلیکیشن هایی برای کمک به سلامتی‌تان


iTriage Health

این برنامه مفهوم لغت نامه پزشکی را به سطح جدید می رساند. iTriage نه تنها به شما امکان می دهد که علائمتان را در آن جستجو کنید و علل بالقوه را بازیابید، بلکه درمان هایی را به شما پیشنهاد می کند. از طرفی، موسسات پزشکی و پزشکان صاحب صلاحیت در منطقه زندگی تان را برایتان پیدا می کند. اگر با یک اورژانس پزشکی مواجه شوید و نیاز به رفتن به بخش اورژانس یا مراقبت فوری داشته باشید، این برنامه می تواند میانگین زمان انتظار را هم برای شما تعیین کند.

این برنامه همچنین می تواند شماره های خطوط تلفنی اورژانس و خطوط مشاوره ای پزشکان و پرستاران را در اختیارتان بگذارد، بنابراین می توانید به سادگی با شخصی حرفه ای ارتباط برقرار کنید که درباره بیماری تان به شما کمک می کند. همه این اطلاعات برای استفاده های بعدی روی برنامه ذخیره می شود. این برنامه رایگان برای آیفون و تلفن های اندروید در دسترس است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج