۳۲۶۸۹۶
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

کمال تبریزی:

اگر امام (ره) نبود کمال تبریزی نمی شدم

کمال تبریزی گفت:به عنوان کسی که با ایشان فعالیت هنری‌ام را آغاز کرده‌ام، باید بگویم اگر امام نبود الان من مهندس بودم. اما دیدگاه‌های ایشان در مورد هنر باعث شد از رشته مهندسی ترک تحصیل کنم و خود را مدیون امام (ره) می‌دانم، چرا که نظراتشان بر نسل ما بسیار تأثیرگذار بود و باعث شد بسیاری از ما وارد عرصه هنری شویم.

خبرگزاری صبا: نشست خبری جشنواره فیلم «روح الله» صبح امروز در موسسه تنظیم و نشر آثار امام‌خمینی (ره) برگزار شد.

در این نشست خبری محمد آفریده دبیر جشنواره٬ نرگس رجایی مشاور رسانه‌ای معاون فرهنگی موسسه تنظیم و نشر آثار امام‌خمینی (ره) و عضو شورای سیاست‌گذاری٬ حجت‌الاسلام و المسلمین علی کمساری معاون فرهنگی هنری موسسه و رئیس شورای سیاست‌گذاری٬ رضا استادی مدیر روابط عمومی جشنواره٬علیرضا زهادی مدیر امور سینمایی موسسه و عضو شورای سیاست گذاری حضور داشتند. همچنین این برنامه شاهد حضور افتخاری کمال تبریزی بود.

کمال تبریزی در ابتدای برنامه گفت: وقتی آقای آفریده برای حضور در مراسم رونمایی پوستر با من تماس گرفتند، خوشحال شدم که دوباره این جشنواره پس از مدتی توقف برگزار می‌شود. امیدوارم حضور آقای آفریده جشنواره‌ای پربار و نتیجه‌بخش را به دنبال داشته باشد.

این کارگردان سینما با اشاره به اینکه زوایایی از شخصیت امام خمینی (ره) مغفول و پشت غبار مانده است، گفت: شرایط جامعه امروزی ما فاصله نجومی با دیدگاه‌های امام (ره) دارد.

تبریزی که به عنوان یکی از جوانان پیرو خط امام (ره) شناخته می‌شود، ادامه داد: به عنوان کسی که با ایشان فعالیت هنری‌ام را آغاز کرده‌ام، باید بگویم اگر امام نبود الان من مهندس بودم. اما دیدگاه‌های ایشان در مورد هنر باعث شد از رشته مهندسی ترک تحصیل کنم و خود را مدیون امام (ره) می‌دانم، چرا که نظراتشان بر نسل ما بسیار تأثیرگذار بود و باعث شد بسیاری از ما وارد عرصه هنری شویم.

کارگردان «مارمولک» اظهار داشت: این جشنواره باید ادامه پیدا می‌کرد و توقف آن لطمه زده است. امیدوارم جشنواره فیلم روح‌الله بتواند مستمر برگزار شود، چرا که سینمای ما به آن نیاز دارد و این گونه جشنواره‌ها راه را برای ورود جوانان خوش‌فکر به سینما باز می‌کند

در ادامه برنامه حجت‌الاسلام و المسلمین کمساری با اشاره به ماموریت موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) گفت: همچنان جستجو٬ کشف و جمع‌آوری تصاویر و ویدئوهایی که از امام (ره) به جا مانده است، از وظایف موسسه است. اما ترویج و نشر اندیشه امام (ره) مهمتر است.

وی افزود: ایشان برای پی‌ریزی یک انقلاب اسلامی تلاش کرده‌اند. معرفی این اندیشه به نسل‌های بعد انقلاب از اهداف امام (ره) بود. استفاده از زبان هنر یکی از راه‌های انتقال و انتشار آثار و اندیشه‌های امام (ره) است.

معاون فرهنگی هنری موسسه تنظیم و نشر امام خمینی (ره) در ادامه با اشاره به لزوم شناسایی استعدادهای جوان گفت: در هر دوره جشنواره کشف استعدادهای جوانان در رشته‌های مختلف هنری و جریان‌سازی مد نظر بوده است. نام جشنواره از «آیینه و آفتاب» به «روح‌الله» تغییر کرد. چند رشته بودن جشنواره نیز به یک رشته فیلم و مدت زمان فیلم‌ها به ۶۰ تا ۱۸۰ ثانیه‌ای (یک تا ۳ دقیقه‌ای) تغییر کرد.

وی اظهار داشت: استقبال زیادی از جشنواره شده است. جشنواره از سوم تا پنجم خرداد در اصفهان و همزمان در ۱۳ استان دیگر برگزار می‌شود و نمایش فیلم خواهد داشت.

در ادامه این جلسه کمال تبریزی با همراهی حجت‌الاسلام علی گمساری معاون فرهنگی و هنری موسسه و رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره و محمد آفریده دبیر جشنواره فیلم «روح‌الله» از پوستر این جشنواره رونمایی شد.

محمد آفریده دبیر جشنواره‌ با تسلیت درگذشت مرحوم علی وزینی خاطر نشان کرد: جشنواره روح‌الله جشنواره همدلی است، چرا که حضرت امام (ره) مظهر یکپارچگی و وحدت است.

این مدیر هنری یادآور شد: همیشه تلاش کرده‌ام در مسیر اندیشه‌های امام (ره(حرکت کنم و امیدوارم بتوانیم چراغ این جشنواره را روشن نگه داریم و سرمایه‌ها و گنجینه‌های بزرگ‌مان را که همان جوان‌ها هستند به خوبی با این جشنواره مرتبط کنیم.

آفریده ادامه داد: امسال به تعداد سال‌های تولد امام، ۱۱۴ فیلم در این جشنواره خواهیم داشت و تلاش می‌کنیم جوانان را بر سر سفره انقلاب بنشانیم.

به گفته او،‌ این جشنواره از سوم خردادماه همزمان با سالروز پیروزی خرمشهر در اصفهان آغاز به کار می‌کند و به طور همزمان در ۱۳ مرکز استان برگزار خواهد شد.

آفریده همچنین از برپایی تعدادی نشست در این جشنواره با حضور هنرمندانی همچون احمدرضا درویش خبر داد و افزود: در بخش بزرگداشت‌ها نیز از آقایان عبدالله اسفندیاری که پیش از این دبیری جشنواره را بر عهده داشته، احمدرضا درویش و محمدعلی فارسی تقدیر خواهیم کرد و در تلاش هستیم تا کلید تولید یک مجموعه را در اصفهان و با حضور مسئولان این استان بزنیم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره ضرورت برگزاری جشنواره‌ای بدین شکل توضیح داد:جشنواره‌های موضوعی می‌تواند بر مبنای یک فرد خاص باشد اما امام (ره) یک فرد معمولی نبود بلکه جشنواره روح‌الله بیانگر نگاه اسلام به انسان است زیرا اندیشه‌های امام مبتنی بر نوعی نگاه اسلامی به انسان است و در بردارنده مفاهیمی همچون مقاومت، تعهد، امید، تلاش و… است.

آفریده درباره احتمال نمایش فیلم «فرزند صبح» در این جشنواره گفت:‌ قرار نیست نمایش فیلم سینمایی داشته باشیم.

او در پاسخ به این پرسش که گاه فیلم‌هایی با کیفیت ضعیف درباره شخصیت‌هایی همچون امام خمینی (ره) ساخته می‌شود و چه تضمینی وجود دارد که این اتفاق در جشنواره شما نیفتد، تصریح کرد: برای رسیدن به سینمای ایده‌آل باید بیش از هر چیز روی جوانان سرمایه‌گذاری کنیم و تا سال‌های سال می‌توانیم درباره امام فیلم بسازیم و نگران ضعیف بودن این فیلم‌ها هم نباشیم چون حوزه فعالیت جوانان حوزه تجربه است و قرار هم نیست با یک گل بهار شود بنابراین خوب نیست همه ظرفیت مجموعه‌ای از نهادها و سازمان‌ها را در تولید یک اثر درباره امام خلاصه کنیم بلکه باید جریان‌سازی داشته باشیم.

مدیر پیشین مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی درباره تفاوت‌ها و برداشت‌های گوناگونی که از سخنان امام (ره) وجود دارد و گاه تناقض‌آمیز است، توضیح داد: جشنواره ما جشنواره همدلی است و ما بر اشتراکات تمرکز داریم. یکی از آفت‌های انقلاب این است که هر کس عمل خود را منتسب به امام (ره) می‌کند در حالی که امام مانند کوه دماوند، خلیج فارس و… است و نباید با سوءبرداشت‌های خود، نسل جوان و تشنه را از این دریا بی‌بهره کنیم.

آفریده در پاسخ به پرسشی دیگر درباره تعریف جایزه‌ای با عنوان «روح‌الله»در جشنواره فیلم فجر گفت: پیشنهاد خوبی است اما هر یک از جشنواره‌ها گرفتاری‌های خودشان را دارند و بهتر است برای تمرکز بیشتر جشنواره‌ای مستقل به نام روح‌الله داشته باشیم.

در این نشست رضا استادی که مدیر روابط عمومی جشنواره است از برپایی دیدار فیلمسازان فیلم کوتاه با حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی خبر داد و افزود: این دیدار ساعت ۱۱ روز پنج‌شنبه ۲۳ اردیبهشت‌ماه در حسینیه جماران انجام می‌شود
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج