۳۲۶۸۹۹
۲ نظر
۵۰۰۰
۲ نظر
۵۰۰۰
پ

جنتي: تلاش ما اعزام زائران به مكه است

وزير فرهنگ وارشاد اسلامي گفت: با توجه به برنامه هاي تحكمي و نحوه برخورد مقامات سعودي در خصوص پذيرش حجاج ايراني در مراسم حج امسال ، به نظر مي رسد كه آنان قصد همكاري ندارند.

خبرگزاری ايرنا: وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: با توجه به برنامه هاي تحكمي و نحوه برخورد مقامات سعودي در خصوص پذيرش حجاج ايراني در مراسم حج امسال ، به نظر مي رسد كه آنان قصد همكاري ندارند.

علي جنتي در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سووالي در خصوص آخرين تصميمات براي اعزام زائران ايراني به مراسم حج گفت: در شوراي عالي حج اقدامات صورت گرفته مرور و بررسي شد و سياست نظام بر اين است كه تمام تلاش ما براي اعزام زائران به مكه باشد.

وي افزود: اما تجربه نشان مي دهد دولت سعودي تمايلي به همكاري ندارد و زمان تامين مسكن و مايحتاج حجاج و دريافت رواديد از دست رفته است و جمهوري اسلامي به هيچ وجه زير بار برنامه هاي تحكمي آنان نخواهد رفت.

وزيرفرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اين كه بايد حرمت زائران بيت الله الحرام حفظ شود ،گفت: تا زماني كه درخواست هاي ما و امنيت حجاج تامين نشود حجاج ايراني اعزام نخواهند شد.

وي در پاسخ به سووالي در خصوص اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در زمينه اقتصاد مقاومتي گفت: وظيفه ما گفتمان سازي و تبليغ فرهنگ اقتصاد مقاومتي است.

جنتي افزود: از ابتداي امسال اين موضوع در دستور كار شوراي فرهنگ عمومي قرار گرفته است و تا آخر سال نيز ادامه دارد.

وي گفت: بر اساس برنامه ها و چارچوب ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي به همه حوزه ها ابلاغ شده است رشته هاي هنري كه در جهت گفتمان سازي ، كارآفريني و بيداري وجدان كاري و تبليغ سبك زندگي ايراني اسلامي فعاليت مي كنند مورد حمايت بيشتري قرار خواهند گرفت.

وي در پاسخ به سووالي در خصوص كار 'علي رهبري' در اركستر سمفونيك گفت: وي در كار خود ممتاز بوده و قرارداد يك ساله وي به پايان رسيده است.

جنتي ادامه داد: ضمن احترام به ايشان لازم به ذكر است فعاليت هاي وي در چارچوبي تعريف شده و اختيارات بيشتري را درخواست مي كرد ، مداكره با وي به نتيجه اي نرسيد.

وي ادامه داد: هرچند آقاي رهبري، فرد ممتازي در كار خود بوده است، اما افرادي هستند كه جاي وي را در اركستر سمفونيك بگيرند.

جنتي در پاسخ به سووالي در خصوص اقدامات انجام شده براي هنرمندان پيشكسوت نيز گفت: موسسه هنرمندان جايگاهي قانوني دارد و به دنبال برقراري مستمري ، بيمه هاي اجتماعي و تكميلي براي هنرمندان يشكسوت هستيم كه از طريق صندوق اعتباري هنرمندان تامين مي شود.

وي گفت: مديريت اين موسسه نيز با احساس و علاقه در تلاش است تا امكانات رفاهي و تفريحي همچون گردهمايي هاي امروز را براي هنرمندان پيشكسوت مهيا كرده و از تجربيات آنان نيز استفاده كند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بیخیال حج نمیریم .

    • بدون نام

      حالا چه اصراریه ؟ یک امسال حج متوقف میشه مگه اسمون به زمین میاد؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج