۳۲۶۹۵۵
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

گفتگوی خانوادگی؛ فقط ۲۵ دقیقه

نتیجه یک بررسی در وزارت ورزش و جوانان نشان داد که ٥٦,١‌درصد از جوانان اوقات فراغت خود را در خانواده سپری می‌کنند؛ اما در طول ٢٤ ساعت، میان والدین و فرزندان، تنها ٢٥ دقیقه گفتمان صورت می‌گیرد.

روزنامه شهروند: نتیجه یک بررسی در وزارت ورزش و جوانان نشان داد که ٥٦,١‌درصد از جوانان اوقات فراغت خود را در خانواده سپری می‌کنند؛ اما در طول ٢٤ ساعت، میان والدین و فرزندان، تنها ٢٥ دقیقه گفتمان صورت می‌گیرد.

اینها بخشی از نتایج تحقیقی است که از سوی وزارت ورزش و جوانان انجام شده و دیروز از سوی محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان در نخستين کنفرانس اوقات فراغت اعلام شد. او در توضیح بیشتر درباره این تحقیق انجام شده به «شهروند» گفت: «این بررسی در سال‌های اخیر و به صورت ملی انجام شد؛ این‌که مشخص شده ٥٦‌درصد از جوانان اوقات فراغت‌شان را با خانواده می‌گذرانند، خبر خوبی است اما گفتمانی که میان والدین و فرزندان وجود دارد، ضعیف است؛ شاید یکی از دلایل آن هم وجود و گسترش ابزارهای جدید و نمادهای تکنولوژی است که این ارتباطات را محدود کرده است، کاهش این گفتمان باعث افزایش آسیب‌ها می‌شود. ما باید تلاش کنیم تا این فضا اجتماعی شود.»

او در بخش دیگری از صحبت‌هایش در این کنفرانس به آسیب‌هایی که جوانان و میانسالان با آن مواجه هستند، اشاره کرد: «دولت‌ها توان حل معضلاتی با عنوان اوقات فراغت را ندارند؛ این اقدامات باید با مشارکت مردم انجام شود.» به گفته وزیر ورزش و جوانان در کشور ٢٢ تا ٢٦ دستگاه دولتی و عمومی هستند که باید به موضوع اوقات فراغت جوانان بپردازند؛ اما اغلب این دستگاه‌ها به موضوع فراغت بی‌توجه هستند: «متاسفانه اوقات فراغت کیفی نیست؛ همین موضوع یکی از دلایل گرایش جوانان به مواد مخدر است؛ آقایان نباید به دنبال عوامل دیگر بروند.»

گودرزی ورزش را یکی از عناصری دانست که می‌تواند اوقات فراغت را باکیفیت کند: «براساس اعلام مرکز آمار در‌ سال ٨٧ میزان مشارکت مردم در ورزش همگانی ١٢ دقیقه بود که در‌ سال ٩٤ این عدد به ١٦ رسید. همچنین در ابتدای دولت یازدهم جمعیتی که در ورزش همگانی مشارکت می‌کردند ٧ تا ١٢‌درصد بودند که اکنون به ٢١‌درصد یعنی ١٦‌میلیون نفر رسیده‌اند.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایرانی

      دلتون خوشه ها!

    • بیکار

      همین فضای مجازی رو هم محدود کنید که همه جوانان سکته کنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج