۳۲۷۱۱۴
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

«هجوم» هیجانی کارگردان ماهی و گربه

فیلم جدید شهرام مکری آنقدر متفاوت و پیچیده است که می‌تواند پرفروش‌ترین فیلم سینمای ما شود.

خبرگزاری ایسنا: فیلم جدید شهرام مکری آنقدر متفاوت و پیچیده است که می‌تواند پرفروش‌ترین فیلم سینمای ما شود.

بابک کریمی درباره‌ دومین تجربه‌ همکاری خود با شهرام مکری در مقایسه با فیلم «ماهی و گربه» بیان کرد: «هجوم» از نظر ساختار و مضمون خیلی پیچیده‌تر از فیلم «ماهی و گربه» است و فضای کار طوری متفاوت است که حتی شباهتی به فیلم‌های کوتاه شهرام مکری هم ندارد. درواقع پیچیدگی آن طوری است که به شوخی به او می‌گویم فیلمش پرفروش‌ترین فیلم سینمای ایران می‌شود آن هم نه بخاطر اینکه ۷۰ میلیون نفر آن راخواهند دید، بلکه بخاطر ریزه‌کاری‌های زیاد آن و اینکه هر کسی مجبور می شود چند‌بار فیلم را ببیند تا آن‌ ریزه‌کاری‌ها را از دست ندهد.

«هجوم» هیجانی کارگردان ماهی و گربه

او اضافه کرد: در «ماهی و گربه» ۲۴ بازیگر در یک فضای گسترده حضور داشتنند که معمولا صحنه‌ها هم دو یا سه نفره بود، ولی در این فیلم ۳۱ نفر بازیگر در یک فضای بسته هستیم که در لحظاتی تمام ۳۱ نفر با هم در صحنه بازی می‌کنند و این موضوع میزانسن و اجرای جزئیات را سخت می‌کند.

بازیگر فیلم‌های «جدایی نادر از سیمین» و «گذشته» اصغر فرهادی گفت: شهرام مکری فردی با پشتکار و آگاهی زیاد است که صرفا روی مُد زمانه کار نمی‌کند و به دنبال میان‌بر نیست. او فیلمسازی است که زبان مخصوص خود را در سینما دارد مثل عباس کیارستمی و اصغر فرهادی که هر کدام زبان سینمایی خود را دارند.

کریمی که در فیلم «هجوم» مسوول رسیدگی به یکسری اتفاقات عجیب و غریب است که در یک ورزشگاه رخ می‌دهد، ادامه داد: تمام بازیگران فیلم نقشی کلیدی در این فیلم دارند و من از همکاری با مکری آن قدر لذت می‌برم که امیدوارم این همکاری پایان نداشته باشد.

وی درباره‌ پیش‌بینی خود از اکران این فیلم و احتمال تکرار موفقیت «ماهی و گربه» نیز گفت: هر فیلمی که ساخته می‌شود مثل یک فرزند است که با عشق و علاقه خلق می‌شود. از بین آن‌ها یکی ممکن است نابغه شود و دیگری نشود، اما تمام اعضای این گروه سینمایی با علاقه و انرژی مثبت کار می‌کنند و می‌توانم به علیرضا برازنده اشاره کنم که زحمت عجیبی می‌کشد، چون همه می‌دانیم کار متفاوتی را انجام می‌دهیم که بعید است برای خود ما هم تکرار شود.

بابک کریمی با اشاره به اینکه مدت زمان «هجوم» برخلاف «ماهی و گربه» بین ۹۰ تا ۱۰۰ دقیقه است، یادآور شد: در جشنواره فیلم ونیز وقتی فیلم «ماهی و گربه» نمایش داشت، خیلی نگران بودم که با آن ارتباط برقرار نشود، اما این طور نشد و آنچه را انجام داده بودیم درک کردند. درباره این فیلم هم فکر می‌کنم هر اثر برای خود معمایی است و ما وظیفه داریم به بهترین شکل آن را آماده کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج