۳۲۷۱۸۲
۳۱ نظر
۵۰۱۱
۳۱ نظر
۵۰۱۱
پ

وطن امروز:چرخش ریمل به جای سانتریفیوژ!

روزنامه وطن امروز در یادداشتی در انتقاد از دستاوردهای پسابرجام نوشت: چرخش ریمل به جای سانتریفیوژ، پن‌کیک در ازای کیک زرد، شیرپاک‌کن در برابر آب سنگین، ناخن مصنوعی به جای مشت‌های گره‌شده، خط‌چشم در برابر چشم‌انداز، برق ناخن در ازای دانش هسته‌ای و سفورای فرانسه به جای تاسیسات نطنز!غربی‌ها هرآنچه را بد می‌دانند، به بهانه دفاع از آزادی به بازار ایران می‌فرستند!

روزنامه وطن امروز در یادداشتی در انتقاد از دستاوردهای پسابرجام نوشت: چرخش ریمل به جای سانتریفیوژ، پن‌کیک در ازای کیک زرد، شیرپاک‌کن در برابر آب سنگین، ناخن مصنوعی به جای مشت‌های گره‌شده، خط‌چشم در برابر چشم‌انداز، برق ناخن در ازای دانش هسته‌ای و سفورای فرانسه به جای تاسیسات نطنز!

غربی‌ها هرآنچه را بد می‌دانند، به بهانه دفاع از آزادی به بازار ایران می‌فرستند! لوازم آرایش از همین محصولات دولبه است که هم می‌تواند ایرانی‌ها را به بیماری ظاهربینی و خودنمایشی مبتلا کند و هم اینکه مقابله با آن می‌تواند فریاد بلند به اصطلاح آزادی‌خواهان را به دنبال داشته باشد.

۱۷ میلیون ایرانی تقریبا ۱۱ هزار میلیارد تومان در سال برای خرید محصولات آرایشی هزینه می‌کنند؛ محصولاتی که از فرانسه، آلمان، انگلیس، اسپانیا، ایتالیا، ترکیه و برخی کشورهای عربی از مجاری قانونی و غیرقانونی وارد کشورمان می‌شود تا افتخار و رتبه نخست را در خاورمیانه برای ایران به همراه داشته باشد و همچنین رتبه پنجم تا هفتم جهانی را نصیب ما کند! رتبه‌هایی که البته در پسابرجام ارتقا یافته تا کسب مقام نخست جهانی در مصرف لوازم آرایش برای ایرانی‌ها دور از دسترس نباشد!

این روزها که دولت ایران لابه‌لای سیاهه توافق به دنبال روزنه‌ای از امید می‌گردد، فرانسه در اندیشه صادرات رنگ مو به ایران است. دولت ما در دوسوی پرانتزهای متن توافق به گشایش اقتصادی می‌اندیشد اما آنها خط ابرو و نرم‌کننده مو به ما تحویل می‌دهند! تا جایی که خبرگزاری فرانسه (AFP) با چشم و ابروی دختران و زنان ایرانی جمله می‌سازد و این تیتر را برمی‌گزیند: «درخشش لوازم آرایش فرانسوی بر صورت زنان ایرانی بعد از توافق هسته‌ای»! همین کار را رویترز هم انجام می‌دهد و از استقبال چشمگیر ایرانی‌ها از محصولات سفورای فرانسه سخن می‌گوید! یک مجله آمریکایی (فورچون) نیز این‌طور به دستاوردهای برجام برای ایران اشاره می‌کند: «پس از توافق هسته‌ای و رفع تحریم‌ها، معروف‌ترین و بهترین محصولات آرایشی مرتبط با مو و صورت به ایران سرازیر شده است!»

تحلیل غربی‌ها و اذعان آنها به دستاوردهای مبتذل و ناچیز توافق هسته‌ای از جمله افزایش صادرات محصولات آرایشی به ایران، بار دیگر نشان می‌دهد «حنای برجام رنگ ندارد!»

همچنین مشخص شد دولتی که با شعار برد- برد به دنبال اصلاح ابروی اقتصاد بود، اکنون باید در پی «جراحی چشم» باشد!

آرایش غلیظ و پرهزینه میلیون‌ها ایرانی، آن هم دقیقا در روزگاری که آمریکا و غربی‌ها بیش از پیش مشغول آرایش نظامی برای طراحی و راه‌اندازی جنگ نرم و سخت علیه ایران هستند، زنگ خطری برای جامعه و مدیران اجرایی ما است. این مساله ثابت می‌کند ما (به عنوان مردم) نیازمند دریافت آموزش‌های شهروندی هستیم؛ آموزش‌هایی که شیوه صحیح «دیده شدن» با ابزار آگاهی، علم و دانش را به ما بیاموزد و آن را جایگزین خودنمایی با محصولات آرایشی کشورهای غربی کند؛ همان محصولاتی که در اروپا خریدار ندارد اما در ایران بسیاری برای آن سر و دست می‌شکنند.

به راستی راز نهفته در صورت‌های ساده و بی‌آرایش مردم اروپا و صورت‌های رنگ‌شده ما در ایران چیست؟ چرا آرایش مجریان بی‌بی‌سی فارسی پررنگ و مشخص است اما در چهره مجریان بی‌بی‌سی جهانی نشان کمتری از تلاش برای خودنمایی به چشم می‌آید؟ پیام آنها برای مردم ایران چیست و عرصه مبارزه به کدام جبهه منتقل شده است؟

از نظر ایده‌پردازان غربی و طراحان جنگ نرم علیه ایران، لوازم آرایش فرصت و عرصه خوبی است برای به چالش کشیدن کشورمان با بهانه و ابزار «آزادی و حقوق‌بشر»؛ چراکه یکی از معانی اصلی حقوق‌بشر برای اروپایی‌ها، آزادی مردمان‌شان در رسیدن به مدارج علمی و ارتقای دانش و سطح شعور و آگاهی‌شان است اما (از نگاه مسموم و معنادار آنها) آزادی در ایران معنایی جز آرایش و خودنمایی و ظاهربینی ندارد! در حقیقت آنها تلاش می‌کنند با پررنگ کردن مباحث و جنجال‌های آرایشی در ایران، فضایی برای مقابله طبیعی نهادهای نظارتی و قانونی ایران با این ناهنجاری فراهم کنند و در مرحله بعد، مدعی برخورد حاکمیت با آزادی ایرانی‌ها شوند! حال اما طراحان چنین مصاف‌ها و آوردگاه‌هایی باید به این سوال پاسخ دهند: آیا کسب رتبه نخست در مصرف لوازم آرایشی را برای جوامع و کشورهای خود می‌پسندند؟ چگونه است که خودشان به رتبه‌های ۴۰، ۵۰، ۶۰ و بالاتر اکتفا کرده‌اند؟! آیا آنها حاضرند قلم، دفتر، اندیشه، علم و دانش (هسته‌ای) خود را با مداد لب، مداد چشم، سایه، ضدآفتاب، رژگونه و فرمژه تاخت بزنند؟

حقیقت تلخ در جامعه امروز ما این است که سرانه ۴-۳ دقیقه‌ای مطالعه‌مان جایی برای افتخار و کسب رتبه جهانی باقی نگذاشته است اما سرانه مطالعه در همان کشورهایی که بیشترین محصولات آرایشی را به بازار ایران می‌فرستند بین ۲۵ تا ۵۵ دقیقه است! آنها کتاب‌های علمی می‌خوانند اما از ما انتظار دارند سرانه مطالعه‌مان در حد «خواندن جلد محصولات آرایشی» باشد!

امروز بیشترین و ضروری‌ترین نیاز ما فرهنگسازی و تلاش برای افزایش آگاهی و درک تمام اقشار جامعه است و از آنجا که اکثریت مردم ما از زمینه‌های ذاتی برای اصلاح رفتار و الگوی مصرف برخوردارند می‌توان با برشمردن اهداف نهفته در این جنگ نرم، آنها را از ابعاد پیچیده این ماجرا آگاه کرد.

از سوی دیگر اما «ریش و قیچی» برای کاستن از آمار واردات و مصرف محصولات آرایشی در دست دولت است؛ دولتی که البته برای به دست آوردن صفرهای اقتصادی در برجام و پسابرجام، از حوزه فرهنگ غافل شده است. آری! ۲۷ دی‌ماه۹۴ روز انتقال تجهیزات جنگی از جبهه اقتصاد به جبهه فرهنگ بود؛ به عبارت دیگر در روزهایی که دولتمردان ایران مشغول جشن، شادی و پایکوبی برای «هیچ» بودند، عرصه نبرد جابه‌جا شد و اگر ما هوشیار نباشیم، ضربه‌ای سخت خواهیم خورد، چراکه جبران خسارت‌های ناشی از شبیخون فرهنگی بسیار سخت و پیچیده‌تر است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حرف شما درباره اسنفاده بیش از حد از لوازم آرایشی و ریختن پولمون تو جیب کشورای دیگه سر این موضوع درسته، اما این جریان خیلی وقته وجود داره و هیچ ربطی هم به برجام نداره! بیخودی همه چیو با هم قاطی نکنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما یه بار دیگه متن رو بخونید. ربطشو میتونید توی قسمت خبرگزاری فرانسه و رویترز ببینید. پیشنهاد میکنم متون خبری و تحلیلی رو جانبدارانه نخونید چون اذیت میشید

      • بدون نام

        ریمل که به جنگ ختم نمیشه ولی سانتریفوژ به جنگ ختم میشه .

      • بدون نام

        یوزر۲۱:۱۲ از کی تا حالا خبرگزاری فرانسه و رویترز برای شما ایه قران شده ؟!!! مگه اونا غربی نیستن؟!

    • بدون نام

      احسنت به این نویسنده !!! حالا از کجا میسوزه خدا میدونه ولی باید آب رو بریزه اونجا که داره میسوزه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این سوزش ها واسه شماهاست اگه یکم فکر کنید...

    • بدون نام

      تحلیل بسیار مسخره ای بود ...از هر چیزی برای گیر دادن به زنها استفاده میکنن ، همین مونده بود راکتور اتمی رو با ریمل مقایسه کنید، تلاش مذبوحانه برای انتقاد ... لااقل انتقاد میکنید از راهش انتقاد کنید که مورد تمسخر واقع نشید ...لوازم ارایشی سالها قبل از تحریم هم در ایران خریدار داشته و بازار ایران همیشه اشباع بوده از این لوازم ...بنابراین خودتونو مضحکه نکنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        افرین .
        ریمل ها بچرخید تا شادی در این کشور به جریان بیفتد.

    • نوشا

      جای تاسف داره که همچین نویسنده های سخیفی تو مطبوعات کشور کار میکنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حداقل اینو فهیده که اهمیت ریمل زنان با سانتریفوژها مساوی است! یعنی نقش مهم زنان در جامعه ....ولی حیف که اینقدر به سر زنان میزنند حیف

    • بدون نام

      استفاده بیش از حد از لوازم آرایشی کار درستی نیست .
      ولی چیز جدیدی هم نیست که بشه به برجام ربطش داد!!!

      حتما هستند کسانی که این مطالب پوچ و بی پایه و اساس رو باور می کنن و جرات نوشتن این چرندیات رو به این مثلا نویسنده ها میدن.

    • لیلا

      هاهاهاهاهاهاها ماشالا به این ذهن خلاق.. به قول دوستمون حداقل درست انتقاد کنید...

    • زهرا M

      آخه یه آدم چقد باید حقیر باشه که چنین مطلب سطحی و مسخره ای رو بنویسه.
      با اینکه با آرایش خانما موافق نیستم اما باید بگم به نظرم واردات لوازم آرایشی استاندارد و با کیفیت کار صد درصد درسته، چون استفاده زیاد از لوازم آرایشی بی کیفیت و تقلبی قطعا خطرات و مشکلات زیادی رو به همراه داره که در آینده ایران رو با یه بحران جدی مواجهه می کنه و هزینه های درمانی هنگفتی برای دولت و حوزه بهداشت و درمان و بیمه ها به بار میاره...
      کاش به جای اسرار بر کوته بینی اندکی واقع بین باشیم.

      پاسخ ها

      • زهرا M

        اصرار

    • mohamaad

      یاد شهدای هسته ایی گرامی

    • سیمین

      آفرین.لذت بردم از این جمله که گفته شده

      حقیقت تلخ در جامعه امروز ما این است که سرانه 4-3 دقیقه‌ای مطالعه‌مان جایی برای افتخار و کسب رتبه جهانی باقی نگذاشته است اما سرانه مطالعه در همان کشورهایی که بیشترین محصولات آرایشی را به بازار ایران می‌فرستند بین 25 تا 55 دقیقه است! آنها کتاب‌های علمی می‌خوانند اما از ما انتظار دارند سرانه مطالعه‌مان در حد «خواندن جلد محصولات آرایشی» باشد!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اما از ما انتظار دارند ؟!!!!!!!!!!!چرا انها از ما انتظار داشته باشند ...خودمان باید از خودمان انتظار داشته باشیم ...یعنی وابستگی در این حد ؟!!

    • بدون نام

      به امید اصلاح شدن ما ایرانیها. چون چیزایی رو خوب میدونیم که هیچ کجای دنیا خوب نمیدونن. آخه مقام اول مصرف لوازم آرایشی به چه کار ما میاد؟!!!!!

    • بدون نام

      ماشالله برادر چقدر هم وارده...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا !!!! همین رو بگو

    • بدون نام

      بسیار عالی ....

    • بدون نام

      مقایسه ی بسیار بی ربطی بود مگر اونهایی که ریمل میزنند قبلا نمیزدند؟! یا اونها بودند که سانتریفیوژ را میچرخاندند که امروز مشغول ریمل چرخاندنند!
      راستی شما این اسماشو را از کجا بلدی؟

    • کاربر

      در کل ما مردمی نجیب طرفدار صلح هستیم و زندگی را ما ایرانیان غنیمت خداوند میدانیم و دارای ایین پاک از نیاکان خود هستیم و زندگی گذشته ما ایرانیان ان را به ثبت رسانده است حال در چنین روزی گرفتار کردند ما را جای تاسف و اندوه دارد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        موافقم.مارو با لوازم آرایش و لباس و این چیزا مشغول کردند. خداکنه زودتر بیدار شیم و به قول شما به آیین پاک و پرافتخار نیاکانمون برگردیم

      • بدون نام

        ۱۲:۲۵ لوازم آرایش و لباس و این چیزا از اول بوده از دوران فرعون وقبل ترهاش حالا بگیم از اول افرینش ........ولی تو چقدر فرصت طلبی که فوری رفتی رو کلمه لوازم ارایش مانور دادی!!

    • ستاره

      چرا هر نقدی رو چاپ میکنین!!!!!
      ربط دادنش به برجام واقعا مشخص بود حرصش دراومده

    • بدون نام

      من که لذت بردم از خوندنش چون خودم قبلا زیاد آارایش میکردم اما با توصیه پدر و مادرم سعی کردم به جای وقت گذاشتن برای ارایش و پول خردج کردنهای الکی برم سراغ موسیقی و خودم رو جور دیگه ای توی جامعه مطرح کنم. واقعا هم خوشحال هستم که ارایش غلیظ رو کنار گذاشتم. خاله خودم آلمان زندگی میکنه و اون هم میگه توی اروپا اینقدر که ایرانیها آرایش میکنن آرایش ندارن. به نظر من هم ما باید خودمون رو با هنر و کتاب سرگرم کنیم و فکر نکنیم که تنها راه جذاب بودن فقط آرایش کردنه. مطمئنم یه روزی میرسه که ما ایرانیها تغییر مسیر میدیم و آرایش غلیظ رو کنار میزاریم. همونطور که اروپاییها کنار گذاشتند. همونطور که کشورهای همسایه ما هم کمتر از ما ارایش میکنن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درسته که ارایش کردن واستفاده از مواد شیمیایی کار خوبی نیست ......ولی این عقیده شما در مورد مقاله نبود .

    • رومینا

      در جواب به اونایی که میگن مصرف لوازم آرایش ربطی به برجام نداره باید بگم که وقتی روزنامه ها و مجله های خارجی مینویسن که واردات لوازم آرایش به ایران بعد از برجام افزایش یافته و رونق گرفته بنابراین حتما ربط داره. وقتی اونا ربطش میدن چرا ما ربط ندیم.
      توی این متن هم یه جا نوشته که خبرگزاری فرانسه (AFP) با چشم و ابروی دختران و زنان ایرانی جمله می‌سازد و این تیتر را برمی‌گزیند: «درخشش لوازم آرایش فرانسوی بر صورت زنان ایرانی بعد از توافق هسته‌ای»! همین کار را رویترز هم انجام می‌دهد و از استقبال چشمگیر ایرانی‌ها از محصولات سفورای فرانسه سخن می‌گوید! یک مجله آمریکایی (فورچون) نیز این‌طور به دستاوردهای برجام برای ایران اشاره می‌کند: «پس از توافق هسته‌ای و رفع تحریم‌ها، معروف‌ترین و بهترین محصولات آرایشی مرتبط با مو و صورت به ایران سرازیر شده است!»

      من خودم حتی یه ریال بابت خریدن این جور چیزا خرج نمیکنم. ترجیح میدم صورتم ساده وطبیعی باشه. البته به نظرم بیشتر خانمای دهه شصتی و هفتادی دوست دارن خودشون رو با آرایش نشون بدن اما نسلهای جدید فرهنگ بهتری دارن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وقتی روزنامه ها و مجله های خارجی مینویسن..........همیشه این خارجی ها را میخونی ؟!!!!!!!!!

    • بدون نام

      فکر کنم اگر مارا در این خصوص تحریم کرده بودند ، چی می شد ،

      زنده باشی . جالب بود ولی مابه بدبختی خود می بالیم و می خندیم.
      چقدر مواد مضر ی در اینهاست که جذب بدن می شود و به نسل بعدی آسیب می زند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج