جاباما
۳۲۷۵۵۱
۳ نظر
۵۰۳۰
۳ نظر
۵۰۳۰
پ

عزت اللهی، جوان ترین لژیونر فوتبال ایران

جوان ترین لژیونر فوتبال ایران لقب گرفت. سعید عزت اللهی که قبل از رسیدن به ۱۸ سالگی راهی فوتبال اسپانیا شد و حضور در تیم جوان اتلتیکو مادرید را تجربه کرد، یک سال بعد توانست راهی لیگ برتر روسیه شود و حالا عضو تیم روستوف است.

ماهنامه آلبوم ورزش - علیرضا محرمی: جوان ترین لژیونر فوتبال ایران لقب گرفت. سعید عزت اللهی که قبل از رسیدن به ۱۸ سالگی راهی فوتبال اسپانیا شد و حضور در تیم جوان اتلتیکو مادرید را تجربه کرد، یک سال بعد توانست راهی لیگ برتر روسیه شود و حالا عضو تیم روستوف است. تیمی که سردار آزمون را هم در اختیار دارد و عزت اللهی در این تیم تنها نیست.

گفت و گو با عزت اللهی اما درباره اینکه آینده اش چه خواهدشد نبود، ما با هافبک جوان تیم ملی درباره زندگی اش در روسیه، نحوه رفت و آمدش، علایقی که دارد، سبک زندگی اش، خانواده و... صحبت کردیم و بخش کوتاهی از گفت و گوی ما مربوط به مسائل فوتبالی بود؛ گفت و گویی که خواندن آن توصیه می شود تا با خصوصیات عزت اللهی جوان بیشتر آشنا شوید.

عزت اللهی، جوان ترین لژیونر فوتبال ایران

شرایط زندگی ات در روسیه به چه شکل است. برای تفریح و گردش بیرون می روی؟

شرایط زندگی خوب است و من بیشتر در خانه هستم. اگر بخواهم بیرون بروم، شاید برای غذا خوردن و رفتن به رستوران باشد، اما بیشتر وقتم در تمرین است و جای خاصی ندارم که بروم. در روز دو جلسه تمرین داریم که یک جلسه صبح است و یک جلسه هم بعدازظهر که وقت زیادی هم برای بیرون رفتن نداریم.

شرایط تمرینات تان به چه شکل است و باید مثل کارمند به باشگاه بروید یا بین تمرینات تان در اختیار خودتان هستید؟

ما همیشه ۸ صبح به باشگاه نمی رویم، اما بعضی وقت ها که به ما می گویند فلان ساعت باید در باشگاه باشید، حتما باید در باشگاه باشیم، صبحانه را با هم می خوریم و بعد آماده تمرین بدنسازی می شویم. اینجا همه چیز مشخص است و بازیکنان ظهر به ناهار می روند و بعد از آن تمرین تاکتیکی و ریکاوری داریم.

در روسیه که هستی رانندگی هم می کنی؟

اینجا رانندگی نمی کنم و تفریح خاصی هم ندارم. نهایت با سردار پلی استیشن بازی می کنیم و تفریح خاص دیگری ندارم که انجام بدهم. بیشتر زمانم را در خانه هستم و برای بیرون رفتن هم با تاکسی می روم و ماشین ندارم که رانندگی کنم. با این شکل خودم هم راحت تر هستم.

ماشین باز هم هستی و ماشین خاصی را دوست داری؟

ماشین باز که نه، اما بین ماشین ها به بی ام دبلیو و پورشه علاقه زیادی دارم. با این حال فعلا در موقعیتی نیستم که دنبال ماشین و ماشین خریدم باشم. شاید اگر در موقعیت قرار بگیرم، انتخابم چیز دیگری باشد. بیشتر وقت ها که در ایران نیستم و اینجا هم احتیاج زیادی ندارم و فقط تمرین رفتن است که برای آن هم تاکسی هست و به همین شکل راحت هستم.

دوست نداری در روسیه هم ماشین داشته باشی؟

این کار دردسر دارد. هم باید به رانندگی مسلط باشم، هم اینکه زبان روسی را کامل بدانم و به همین دلیل دوست ندارم چالشی ایجاد شود.

با این شرایط زندگی در روسیه لذت بخش تر است یا ایران؟ چون شاید خیلی ها فکر کنند تو در روسیه زندگی می کنی و زندگی لذت بخشی داری.

زندگی در روسیه بیشتر یک حرفه است تا زندگی، چون به اینجا آمدم تا فوتبال بازی کنم. این شرایط سختی خاص خودش را دارد، اما در ایران کنار خانواده، دوستان و مردم همزبان خودم هستم که لذت بخش تر است. با این حال معتقدم برای پیشرفت در حرفه باید سختی های زندگی را تحمل کرد. برای من زندگی در اینجا خیلی سخت تر است، چون سردار خانواده اش کنارش هستند، اما من تنها زندگی می کنم.

در کنار آن تمرینات سخت هست، خیلی روزها سرمای طاقت فرسایی در روسیه داریم که حتی کسی از خانه اش بیرون نمی آید، اما ما تمرین می کنیم و این ها سختی های زندگی ماست. شاید کسانی که از دور نگاه می کنند، فکر کنند زندگی ما لاکچری است، اما ما سختی ها را حس می کنیم و به نظرم اگر کسی سختی نکشد به جایی نمی رسد. من هم تلاش می کنم تا شرایطم بهتر شود و پس از این سختی ها به جای خوبی برسم.

عزت اللهی، جوان ترین لژیونر فوتبال ایران

فکر می کنی مزدی که در پایان این سختی ها می گیری باید به چه اندازه باشد که به ارزش سختی اش باشد؟

همین که به یک درجه ای برسم که باعث سربلندی خانواده ام باشم و جواب زحماتی که آنها کشیدند را بدهم و زندگی خوب داشته باشم کافی است. اینکه بتوانم برای کشورم افتخارآفرینی کنم بزرگترین مزد من خواهدبود و این آرزوی من است. تلاشم را می کنم اما همه چیز دست خداست و همین که تا اینجا هم پیش رفته ام، خواست خدا بوده است.

اگر خانواده ات به روسیه بیایند شرایطت از نظر روحی و روانی و فوتبالی بهتر نمی شود؟

صددرصد همینطور است. من به همین شکل هم تمام تلاشم را می کنم که موفق باشم، اما مطمئنا حضور خانواده تاثیرگذار است و اگر کسی خانواده اش را کنار خودش داشته باشد شرایطش از هر نظر بهتر است.

خانواده شما چهارنفره است، پدرت بازیکن فوتبال بوده و اکنون هم مربی است و تو در چنین خانواده ای به این سطح از فوتبال رسیدی. حضور در چنین خانواده ای چقدر به تو کمک کرده است؟

تمام چیزهایی که دارم مدیون پدر و مادر و خانواده ام هستم. به خصوص پدرم که برایم خیلی زخم کشیده و تمام سختی هایی که می کشم برای برآورده کردن آرزوهای پدرم و جبران کردن گوشه ای از زحمات اوست.اکنون به سنی رسیدی که خیلی ها می گویند سعید عزت اللهی شلوغ بازی می کند و به قولی شیطونی کردنش گل کرده است.من اصلا آدم شیطونی نبودم و از بچگی آرام بودم. اکنون هم سعی می کنم آرام و بدون حاشیه زندگی ام را دنبال کنم.

در لباس پوشیدن همیشه مرتب و منظم هستی. از برند خاصی برای لباس پوشیدن استفاده می کنی یا برایت تفاوتی ندارد؟

کلا به لباس اهمیت زیادی می دهم و دوست دارم همیشه مرتب باشم. بین برندها نیز «پولو» را بیشتر از بقیه برندها دوست دارم. «ماسیمو دوتی» هم لباس های خوبی دارد و از این برند هم استفاده می کنم. در عطر هم تنوع زیادی دارم، اما اینکه در عطر برند خاصی را دنبال کنم، اینطور نیست و بیشتر تنوع را دوست دارم. در مجموع دوست دارم چیزهایی بپوشم که کلاسیک باشد و تیپ کلاسیک می زنم.

برای حاضر شدن و درست کردن مدل مویی که داری در روز چقدر وقت می گذاری؟

برای خودم ارزش قائل می شوم و به خودم می رسم، چون مرتب بودن خوب است. زمان آماده شدنم هم بستگی دارد، اما زمان زیادی نمی گذارم. شاید چند بار چند مدل لباس را امتحان کنم، اما برای درست کردن مدل مو ۵ دقیقه هم وقت نمی گذارم. فقط در لباس پوشیدن سعی می کنم تیپی بزنم که متناسب جایی باشد که می روم.

عزت اللهی، جوان ترین لژیونر فوتبال ایران

جایی از دنیا مدنظرت هست که بخواهی در آنجا زندگی کنی یا اینکه برای تفریح بروی؟

از بچگی همیشه دوست داشتم یک بار به مادرید بروم تا هم دیدنی های این شهر را ببینم و هم یک بازی فوتبال را از نزدیک تماشا کنم، اما خدا کاری کرد که توانستم در این شهر زندگی کنم و فوتبال بازی کردم. اکنون شهر خاصی مدنظرم نیست، اما در دنیا جای دیدنی زیاد است که دوست دارم ببینم.

الگوی خاصی هم در فوتبال مدنظرت هست که بخواهی روزی مثل او بازی کنی یا به جایگاهش برسی؟

هیچ وقت از نظر فنی الگویی نداشتم. بازی های خیلی از بازیکنان را دوست داشتم، اما الگویی که بخواهم شبیه او باشم، نبوده و همیشه سعی می کنم خودم باشم. در کنار آن سعی می کنم از استانداردهایی که بازیکنان بزرگ دارند نکات مثبت بگیرم و خودم را فرد کاملی کنم. دوست ندارم شبیه بازیکن خاصی باشم، اما آنهایی که سبک بازی شان را خیلی دوست داشتم کریم باقری، علی کریمی و مجتبی جباری بودند و بازی ژاوی، ژابی آلونسو و پل پوگبار را هم خیلی دوست دارم که همیشه از بازی آنها نکات مثبت می گیرم.

درباره تیم ملی هم صحبت کنیم بد نیست. گروه مان در انتخابی جام جهانی مشخص شد و شرایط مان بد نیست.

نه اینکه گروه مان خیلی سخت باشد، اما گروه آسانی هم نداریم و کار سخت است. یادمان نرود ما برای صعود به جام جهانی تلاش می کنیم و باید بهترین آماده سازی را داشته باشیم. امیدوارم که تیم ملی بتواند موفق شود و یکی از آرزوهای من حضور در جام جهانی به همراه تیم ملی است. مطمئنم با کارلوس کی روش می توانیم به این موفقیت برسیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ایییییییییییییی

    • قلقلی

      الان تیپش خیلی بهتر شده.....

    • صدف یه فوتبالی درجه یک

      قبلنم تیپش عالی بود.سعید بازیکن خوب وآینده داریه.انشالله موفق باشه.پسر بااخلاقیه خدا حفظش کنه. افتخار مایرانیاس .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج