جاباما
۳۲۷۵۷۲
۹ نظر
۵۰۲۴
۹ نظر
۵۰۲۴
پ

واکنش نماینده مجلس به انتقادات امام جمعه تهران از «خندوانه»

عوامل «خندوانه» را مایوس نکنید!

در هفته گذشته حجت الاسلام احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در صحبت‌های خود انتقادات تندی به برنامه «خندوانه» کرد و نوع خندیدن زن و مردها در این برنامه را عاملی برای شکستن حریم‌ها دانست. با گذشت چند روز از انتشار این نقل قول، کمال‌الدین پیرموذن از منتخبان مجلس دهم، این انتقادات را غیر کارشناسانه عنوان کرده و گفته از عوامل سازنده این برنامه پرمخاطب به جای انتقاد، باید تجلیل به عمل آید.

وب‌سایت آی سینما: در هفته گذشته حجت الاسلام احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در صحبت‌های خود انتقادات تندی به برنامه «خندوانه» کرد و نوع خندیدن زن و مردها در این برنامه را عاملی برای شکستن حریم‌ها دانست. با گذشت چند روز از انتشار این نقل قول، کمال‌الدین پیرموذن از منتخبان مجلس دهم، این انتقادات را غیر کارشناسانه عنوان کرده و گفته از عوامل سازنده این برنامه پرمخاطب به جای انتقاد، باید تجلیل به عمل آید.

حجت الاسلام احمد خاتمی که برای انتخابات مجلس خبرگان از شهر کرمان نامزد شد و توانست از این شهر به مجلس خبرگان راه یابد، هفته گذشته در جمع بسیجیان این شهر به انتقاد از برنامه «خندوانه» پرداخت. او در این مراسم از حضور زنان در کنار مردان در این برنامه ابراز نگرانی کرد و گفت: «چند خانم در برنامه «خندوانه» با قهقه می خندیدند تا مردها را بخندانند، به چه قیمتی می خواهیم شادی باشد؟ به قیمت شکستن حریم ها؛ خنداندن مردم کار پسندیده ای است، اما نه با شکستن حریم‌ها.»

عوامل «خندوانه» را مایوس نکنید!

بعد از این گفته‌ها و دست به دست شدن سخنان امام جمعه موقت تهران در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، خاتمی دو روز پیش باز هم به انتقاد از شیوه اجرای برنامه «خندوانه» پرداخت و با بیان‌ این‌که اسلام هیچگونه مخالفتی با شادی ندارد، ولی این شادی باید حلال باشد، گفت: « اعتقاد دارم در عرصه شاد کردن مردم، حریم ها به خصوص حریم محرم و نامحرم باید حفظ شود. باز هم تاکید می کنم اینکه خانم ها را برای خنداندن مردم و نامحرم ها بیاورند، کار نامناسبی است. مردم را باید با شیوه های حلال خنداند.»

اما در حالی که رامبد جوان چند روز پاسخ به این انتقادات را در حوزه اختیارات مدیریت صدا و سیما دانسته بود یکی از نمایندگان مجلس به انتقادات امام جمعه در خصوص این برنامه پاسخ داده است.

کمال الدین پیرموذن از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس نهم و دهم، امروز در گفت‌و‌گو با «خانه ملت» به دفاع از عملکرد سازندگان برنامه «خندوانه» پرداخته و گفته: « برنامه‌سازان «خندوانه» به ویژه مجری کاربلد این برنامه در جهت ایجاد نشاط اجتماعی و هدف کلانی همچون افزایش سرمایه اجتماعی تلاش می کنند لذا به همین دلیل باید مورد حمایت و تمجید قرار گیرند؛ نه اینکه نقدهای غیرکارشناسی و اظهارنظرهای سلبی، روانه این برنامه پرمخاطب شود.»

نماینده مردم اردبیل در مجلس نهم با بیان این‌که با انتقاد از این برنامه عملکرد مثبت «خندوانه» زیر سوال نمی رود و نباید با چنین روش‌هایی، احساسات ملت را علیه آن برنامه به کار گرفت، این رفتارها را نوعی افراط دانسته: « فلسفه وجودی رسالت پیامبر و بعثت پیامبر، بها دادن به نشاط اسلامی و رضایت مردمی است؛ همچنین پیامبر فرمودند افراطی ها بهره ای از اسلام نبرده اند لذا نباید با این افراطی گری ها هم اسلام و هم دین را زیر سوال ببریم.»

پیرموذن در پایان باز هم از عوامل «خندوانه» تقدیر کرده و گفته: « امید است همه ملت و صاحبان مناصب، هنرمندان با ارزش را مورد ستایش قرار داده نه اینکه با اظهارات تند موجب دل آزردگی و یاس آنها شود چراکه امروزه این برنامه مخاطبان زیادی را به خود اختصاص داده و موج زیادی از مردم از این برنامه لذت می برند.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همون حراست برنامه خندوانه پوست شرکت کننده ها رو واسه ورود کنده, ول کنید بابا کی تلویزیون شمارو نگاه میکنه که اینقدرواسش شاخ و شونه میکشید!!

    • بدون نام

      شما رد صلاحیت شدی، پس بهتره اظهار نظر نکنی

    • پیام

      درود خدا بر رامبد

    • user

      بابا یه دفه در این صدا و سیما رو تخته کنین بره همین برخوردا بوده که دیگه کسی تلوزیون نگاه نمی کنه الان دوره نیست که هیچ شبکه ای وجود نداشته باشه و مردم مجبور باشن هر چی بخوردشون میدین رو ببینن خیلی راحت کانال رو عوض می کنن

    • علیرضا

      حالا اون خانومی که میگن قهقه زده باشه مگه خندیدن جرمه؟ یا گناهه؟

    • بدون نام

      این آقایان که نگفتند خندیدن اشکال داره ولی دردین اسلام برای یک زن مسلمان محدودیت هایی وجوددارد شمامیتونیدبه مستندات مذهبی رجوع کنیدتاجوابتون بگیرددرضمن اگرتذکری دراین زمینه بشه چرابایدعوامل این برنامه یامردم ناراحت بشوندیک مقداررعایت کنند

    • خنده با نامحرم

      بنظر من که برنامه خندوانه خیلی بدآموزی داره توی جامعه و باید هرچه زودتر قطع بشه.

    • Amin

      مزخرفترين برنامه اي كه ميشه ازش نام برد همين خندوانه است...

    • عبوس

      اصلا چه خنده چه معنی دا ره.
      والله

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج