۳۲۷۵۷۸
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

شریفی نیا تهیه کننده شد

محمد رضا شریفی‌نیا در گفت و گو با ما از کلید خوردن اولین فیلمش در مقام تهیه‌کننده طی روزهای آینده خبر داد. فیلم «و حتی یک کلمه هم نگفت» به کارگردانی علی ژکان ساخته خواهد شد و جالب است که شریفی‌نیا، برای اولین تجربه تهیه‌کنندگی‌اش به سراغ کارگردانی گزیده‌کار و قدیمی رفته که از آخرین ساخته‌اش بیش از ۷ سال می‌گذرد.

وب‌سایت آی سینما: محمد رضا شریفی‌نیا در گفت و گو با ما از کلید خوردن اولین فیلمش در مقام تهیه‌کننده طی روزهای آینده خبر داد. فیلم «و حتی یک کلمه هم نگفت» به کارگردانی علی ژکان ساخته خواهد شد و جالب است که شریفی‌نیا، برای اولین تجربه تهیه‌کنندگی‌اش به سراغ کارگردانی گزیده‌کار و قدیمی رفته که از آخرین ساخته‌اش بیش از ۷ سال می‌گذرد.

روز گذشته خبری درباره اولین تهیه‌کنندگی محمدرضا شریفی‌نیا، منتشر و بر این اساس مشخص شد او قرار است، فیلمی به کارگردانی علی ژکان و نویسندگی نغمه ثمینی (نویسنده سریال شهرزاد) را تهیه‌ کند که «و حتی یک کلمه هم نگفت» نام دارد. البته جزئیات بیشتری در این‌باره داده نشده بود که به همین بهانه با این بازیگر قدیمی تلویزیون و سینما تماس گرفتیم.

شریفی نیا تهیه کننده شد

محمدرضا شریفی‌نیا در گفت و گو با ما، درباره زمان کلید خوردن «و حتی یک کلمه هم نگفت»، گفت: «مراحل پیش تولید آن انجام شده و در چند روز آینده این فیلم کلید خواهد خورد.» شریفی‌نیا اعلام اسامی بازیگران و عوامل را به بعد از قطعی شدن حضور آن‌ها در فیلم موکول کرد.

البته با این‌که قرار است این پروژه به زودی وارد مرحله تولید شود، شریفی نیا اطلاعات دقیقی در خصوص سرمایه‌گذار آن نداد و تنها به این جمله بسنده کرد: «بالاخره سرمایه یک جوری جور می شود.» با این حال او تاکید کرد که تهیه کننده صوری فیلم نخواهد بود و قطعا به عنوان تهیه کننده در کنار فیلم است.

نکته دیگر درباره این فیلم این است که پیش از این، برای «و حتی یک کلمه هم نگفت» پروانه ساخت به تهیه‌کنندگی خود ژکان صادر شده، اما از زمان قانونی به تولید رسیدن آن گذشته بود، به این ترتیب پروانه فعلی با تهیه‌کنندگی شریفی‌نیا پروانه ساخت تمدید شده است.

علی ژکان، پیش از این در آذرماه ۹۴، اطلاعات جالبی از داستان این فیلم در اختیار آی‌سینما گذاشته بود. به گفته او، فیلم‌نامه این فیلم با الهام از داستان معروف «و حتی یک کلمه هم نگفت» اثر نویسنده شهیر آلمانی هاینریش بل نوشته شده است. این کتاب روایتگر داستان خانواده‌ای است که جنگ جهانی زندگی آن‌ها را به بدبختی و فلاکت کشانده؛ آنقدر که پدر خانواده با وجود داشتن سه فرزند، همسر و خانواده‌اش را به دلیل مشکلات شدید روحی و ملی رها می‌کند و حتی در اعتقادات و طرز تفکر او تفاوت‌های عمیق و مخربی ایجاد می‌شود.

ژکان در این گفت و گو با اشاره به این‌که فیلم «و حتی یک کلمه هم نگفت» تنها اقتباسی از روح و فکر قصه است، در این‌باره گفته بود: «وقتی یک فکر و ایده قرار است ایرانیزه شود باید متناسب با شرایط خود ما تنظیم شود. به همین دلیل هم داستان فیلم در یک نوع شرایط خاص فرهنگی و اقتصادی و در جامعه امروز ایران می‌گذرد و برخلاف داستان اصلی ربطی به جنگ نخواهد داشت.»

این فیلم‌ساز همان زمان هم به پیشرفت آهسته مراحل پیش تولید این فیلم اشاره کرده، اما به دلیل مشکلات این پروژه در بخش بودجه فیلم، تاریخ دقیقی در این‌باره نداده بود: «قرار است فیلم در بخش خصوصی تولید شود اما فعلا امنیتی در زمینه بازگشت سرمایه در این بخش وجود ندارد و قاچاق فیلم و بازار ناامن اکران موانع زیادی برای بازگشت سرمایه پیش روی بخش خصوصی گذاشته است، ضمن اینکه وضعیت اقتصاد کلان کشور هم چند سالی است که اصلا مناسب نیست و در این وضعیت بخش خصوصی هم مجبور است برای اینکه ریسک تولید اثر خود را کمتر کند برود به سمت جذب حمایت‌های دولتی و امکاناتی که برای تولید کالای فرهنگی تخصیص داده شده برود و اثر را به شکل مشارکتی به تولید برساند.»

اما ظاهرا، شریفی‌نیا راهی برای جذب بودجه برای این پروژه پیدا کرده و توانسته ژکان را پس از هفت سال دوباره به سینما برگرداند. این کارگردان با این‌که قریب به چهل سال است از آغاز فعالیتش در سینما می گذرد، تا امروز تنها پنج فیلم ساخته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج