جاباما
۳۲۷۶۹۲
۸ نظر
۵۰۰۷
۸ نظر
۵۰۰۷
پ

مصرف برق را کم نکنید، تابستان بحران داریم

با وجود افزایش بارش‌ها و وجود آب و هوای متبوع بهاری در اکثر استان‌ها، پیک مصرف برق درحالی رو به افزایش بوده که توانیر از احتمال وقوع بحران برقی در تابستان خبر می‌دهند.

خبرگزاری مهر: با وجود افزایش بارش‌ها و وجود آب و هوای متبوع بهاری در اکثر استان‌ها، پیک مصرف برق درحالی رو به افزایش بوده که توانیر از احتمال وقوع بحران برقی در تابستان خبر می‌دهند.

عليرضا احمد يزدي در سمینار مدیریت مصرف انرژی در کشور با اشاره به بحرانی شدن مصرف برق و انرژی در ایران، گفت: از آنجايي كه مديريت مصرف انرژي از اركان اقتصاد مقاومتي بوده، صنعت برق براي رسيدن به اهداف تعیین شده راهي به جز مديريت مصرف ندارد.

معاون مديريت مصرف توانير با اعلام اینکه مديريت مصرف برق و انرژی يكي از موضوعاتي است كه در تمام طول سال بايد به آن توجه شود، تصریح کرد: با این وجود در فصل تابستان به دليل استفاده زياد از وسايل سرمايشي و از طرف ديگر به سبب پايين آمدن راندمان نيروگاه ها در گرما، مديريت مصرف بهصورت ویژه باید در دستور کار قرار بگیرد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در طول بیش از سه دهه گذشته تاکنون ظرفيت توليد برق ایران دو برابر و تعداد مشتركان ۱۰ برابر شده است، اظهار داشت: به عبارت دیگر در شرايطي كه بالغ بر ۷۰ هزار مگاوات ظرفيت نصب شده برق در نیروگاه‌ها وجود دارد و نياز در پيك مصرف امسال حدود ۵۴ هزار و ۵۰۰ مگاوات است.

وی با یادآوری اینکه با توجه به شکاف تولید و مصرف، وضعیت تامین برق تابستان اسل جاری بحرانی است، یادآور شد: این بحران در صورت عدم مدیریت مصرف انرژی برای تابستان سال‌جاری آشکار خواهد شد و با آن به صورت جدی روبرو خواهیم شد.

احمد يزدي با اشاره به ضرورت مدیریت مصرف با فرهنگ سازی و آموزش، تاکید کرد: علاوه بر این افزایش تولید و مصرف برق در کشور منجر به انتشار گازهای گلخانه‌ای خواهد شد.

معاون مديريت مصرف توانير تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران يكي از كشورهايي بوده كه در پيمان كيوتو متعهد شده است تا با اقدامات عملي دو درجه از دماي كره زمين را كاهش دهد و اين امر بدون مديريت مصرف انرژي امكان پذير نيست.

افزایش پیک مصرف برق به ۳۷ هزار مگاوات

به گزارش مهر، با افزایش دمای هوا در اکثر استان‌های کشور پیک مصرف به صورت چراغ خاموش در حال افزایش است، این در حالی است که مصرف بیش از ۵۴ هزار مگوات خط قرمز خاموشی تابستانی تعیین شده است.

بر اساس آمارهای منتشر شده توسط شرکت مدیریت شبکه برق ایران، پیک مصرف برق ایران روز گذشته سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۵ حدود ۳۷ هزار و ۷۲ مگاوات بوده که در ساعت ۲۱:۱۴ شامگاه به ثبت رسیده است.

با این وجود هم اکنون ذخیره برق نیروگاه های کشور در وضعیت مطلوبی قراردارد و با ذخیره بیش از ۱۰ هزار و ۷۲۸ مگاوات، حاشیه امن برای شبکه انتقال و توزیع کشور وجود دارد.

نکته قابل توجه منفی شدن تراز تجارت برق ایران در طول چند روز گذشته بوده به طوری که روز گذشته کل مبادلات برق کشور حدود ۶۱۱ مگاوات بوده که از این میران حدود ۴۴۹ مگاوات برق وارد و ۱۶۲ مگاوات برق توسط ایران به کشورهای همسایه صادر شده است.

علاوه بر این، روز گذشته حدود سه هزار و ۸۳۶ مگاوات برق در صنایع عمده و بزرگ کشور مصرف شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش قابل توجه ای نداشته است.

هم اکنون ظرفیت تولید برق ایران به بیش از ۷۴ هزار مگاوات رسیده است که پیش بینی می شود تا پیش از آغاز گرمای طاقت فرسای تابستانی، این ظرفیت به حدود ۷۶ هزار مگاوات افزایش یابد.

در این بین حمید چیت چیان وزیر نیرو خط قرمز پیک مصرف برق تابستانی را تعیین کرده و یادآور شده است: پیک مصرف برق در تابستان در مرز ۵۴ هزار مگاوات پیش‌بینی شده و در صورتی‌ که مصرف برق از این مرز عبور کند خاموشی خواهیم داشت.

از سوی دیگر در حالی پیک مصرف برق برای تابستان امسال حدود ۵۴ هزار مگاوات تعیین شده که تابستان سال گذشته با مصرف حدود ۵۰ هزار و ۱۷۷ مگاوات، رکورد جدیدی در پیک مصرف این حامل انرژی پاک به ثبت رسیده بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حالا كه كمبود آب نداريم عوضش كمبود برق داريم،،، كلا هميشه بايد يه جورى ملت رو اذيت كنيد كلا كمممممممبببووووووددددددد همه چيز كمبود كم هست كم خواهد بود،،،اى بدبخت ملت ستمديده ايران

    • بدون نام

      همیشه تاوان عدم مسئولیت پذیری و بی برنامگی مسؤولان را مردم باید بپردازند یک زمان بی رویه مجوز چاه آب میدهند زمانی که کمبود آب شد . می گویند مردم باید صرفه جویی کنند

    • رسول برقكار

      مگه برق رو مجانى ميدين مردم پولشو دارن ميدن

    • ژکس

      کم کم مصرف کنید تو همه چیز تا بتونیم صادر کنیم

    • بدون نام

      درحالی که ما برق نداریم ولی به پاکستان قراره برق بدیم ..................

    • بدون نام

      باز هم شروع شد!

    • محمد

      دست بزنید یعنی کنتورها رو دست بزنید این جزو افعال معکوس هست

    • بدون نام

      با خبر گرانی آب و برق در امروز 1395/3/1 ،‌ معلوم شد که این زمزمه ای برای گران کردن بود.
      مثل همیشه اول یه خبر راه میندازن. موضوع کع تو سر مردم وارد شد و بعد یهویی انجامش میدن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج