۳۲۷۷۱۴
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

همزمان با بيست و پنجمين سال فعاليت مؤسسه خيريه محك

کنگره ای برای کودکان سرطانی

دومين كنگره دوسالانه بين‌المللي آنكولوژي كودكان، بزرگداشت پروفسور پروانه وثوق برگزار شد.

برترین ها : دومين كنگره دوسالانه بين‌المللي آنكولوژي كودكان، بزرگداشت پروفسور پروانه وثوق برگزار شد.

دومين كنگره دوسالانه بين‌المللي آنكولوژي كودكان، بزرگداشت پروفسور پروانه وثوق همزمان با ۲۵ سالگی مؤسسه خیریه محک، با حضور قائم‌مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت‌های اجتماعی سازمان‌های مردم نهاد، رئیس انجمن خون و سرطان كودكان ايران، ۱۵ سخنران خارجی فعال در معتبرترین بیمارستان‌ها و مراکز تحقیقاتی، اساتید، متخصصان و پزشكان ايراني در حوزه سرطان كودك، در بيمارستان فوق‌تخصصي سرطان كودكان محک برگزار شد. اين كنگره با مشاركت و همكاري انجمن خون و سرطان اطفال ايران و انجمن خون و سرطان اطفال آلمان GPOH و همراهي مراكز علمي و دانشگاه‌هاي علوم پزشكي كشور با امتياز بازآموزي براي گروه هاي پزشكي و پيرا پزشكي با حضور صدها نفر از متخصصان برگزار شد. لازم به ذكر است كه تمام هزينه هاي اجرايي اين كنگره با حمايت شركت‌هاي دارويي و تجهيزات پزشكي تأمين شده است.

کنگره ای برای کودکان سرطانی

محک به دنبال برگزاري نخستین کنگره بین‌المللی خون و آنكولوژي در سرطان در سال ۱۳۹۳، امسال نیز همزمان با بیست و پنجمین سال فعالیت خود، اين رويداد علمي را به یادمان پرفسور پروانه وثوق بنیانگذار آنکولوژی کودکان در بزرگترين بيمارستان فوق تخصصي سرطان اطفال خاورميانه برگزار كرد.

رئيس كنگره: شفافيت، پاسخگويي و نگاه يكپارچه رمز توسعه خدمات بر مبنای نیاز گروه هدف

کنگره ای برای کودکان سرطانی

دكتر مردآويژ آل‌بويه، رئيس كنگره و عضو هیأت امنا و مدیره ضمن معرفی فلسفه وجودی و فعالیت‌های محک در طي بيست و پنج سال، درباره اهميت و نقش مؤسسات و سازمان‌هاي مردم‌نهاد در توسعه و پيشبرد اهداف يك جامعه گفت: «سازمان‌هاي مردم‌نهادي كه با مشاركت اجتماعي براي اهداف انسان‌دوستانه و فرهنگي در جامعه تشكيل مي‌شوند، نقش مؤثري در كنترل و پيشگيري مسائلي دارند كه جامعه را در مقياس كلان تهديد مي‌كنند.»

دكتر آل‌بويه افزود: «يك سازمان مردم‌نهادِ موفق با اتكا بر اصول شفافيت، پاسخگويي، قدرشناسي و نگاه جامع و يكپارچه مي‌تواند با حامياني كه براي رفع نياز يك گروهِ هدف مشخص مي‌كوشند، برپايه اعتماد دوجانبه و تأمين حمايت‌هاي مالي و مردمي در مسير توسعه و پيشرفت گام بردارد.»

قائم مقام وزیر بهداشت: برگزاری کنگره علمی در سطح بین‌المللی نشان از توانمندی محک در بهره‌مندی از ظرفیت جامعه مدنی

در مراسم افتتاحيه اين كنگره دكتر سيد محمد هادي ايازي، قائم مقام وزير بهداشت در امور مشاركت‌‌های اجتماعی سازمان‌های مردم‌نهاد با بيان اينكه برگزاری یک رویداد علمی و تخصصی با حضور متخصصان تراز اول بین‌المللی توسط یک سازمان مردم‌نهاد اتفاق متمایزی است که نشان از ظرفیت جامعه مدنی ایران دارد، گفت: «اين كنگره توسط يك مؤسسه مردم نهاد برپا شده و این بارزترین نکته این رویداد علمی است چرا كه نشان مي‌دهد اگر به مشاركت‌هاي مردمي اعتقاد و باور داشته باشيم هر روز شاهد رشد روزافزون در زمينه درمان و سلامت خواهيم بود. مؤسسه خيريه محك نمونه و مصداقي است كه مي‌تواند براي ساير مؤسسه‌هايي كه به تازگي شروع به فعاليت كرده‌اند الگوي مناسبي باشد. با گسترش چنين سازمان‌هاي مردم‌نهادي است كه مي‌توانيم هم از جهت كميّت و هم از جهت كيفيت تاثيرگذاري بيش‌تري در زمينه درمان و سلامت را شاهد باشيم.»

دکتر ایازی خاطر نشان كردند که نظام سلامت زمينه‌هاي مشاركت مردمي و همچنين سرمايه گذاري را در اين حوزه افزايش داده است تا مراكز درماني بيشتري در آينده ايجاد و توسعه يابند و در این زمینه گفت: «خوشبختانه ارتباط خوبي بين دولت، درمان و آموزش پزشكي و ۱۲۰ سازمان مردم‌نهاد فعال كشور در حوزه سلامت شكل گرفته است. دولت و سازمان‌هاي مردم نهاد در کنار بخش خصوصی با تعامل و فعالیت توأم می‌توانند ظرفيت‌هاي بيش‌تری در زمينه سلامت ایجاد کنند.»

دکتر ایازی: متخصصان بين‌المللي آمده‌اند تا از نزديك سازمان چهارم جهان را ببینند

کنگره ای برای کودکان سرطانی

دکتر ایازی در پاسخ به این سؤال که علت استقبال متخصصان خارجی از این کنگره چیست، گفت: «با توجه به اينكه مؤسسه خيريه محك در آخرين ارزيابي NGO Benchmarking در سال ۲۰۱۶ در بين ۲۹۹ سازمان مردم نهاد در جهان رتبه چهارم را كسب كرده است انگيزه‌اي ايجاد مي‌كند كه فرهيختگان بين‌المللي در اين همايش‌ها حضور پيدا كنند و به اعتقاد من آنها علاقه‌مند هستند كه از نزديك ببينند چطور محك به اين رتبه دست پيدا كرده است.»

قائم مقام وزير بهداشت افزود: «۲۵ سال است كه محك در حال فعاليت است. پايه‌گذاران اين مجموعه با جلب اعتماد در مشاركت‌هاي مردمي توانسته‌اند تا كنون با هدف خدمت به كودكان مبتلا به سرطان اين مركز را توسعه دهند و همچنان نیز این سازمان ماندگار است. نيت مردم نيز كمك به هم‌نوع خودشان بوده است در واقع اگر زمينه مشاركت مردم را فراهم كنيم شاهد گسترش چنين مؤسسه‌هايي خواهيم بود.»

در پايان دکتر ایازی نسبت به مقام علمی و انسانی استاد فرزانه پروفسور پروانه وثوق ادای احترام کرد و دريافت لوح یادمان دومين كنگره دوسالانه بين‌المللي آنكولوژي كودكان، در بزرگداشت ایشان را يكي از بهترين و پرافتخارترين لوح‌هایی دانست که در زمان خدمت‌اش دریافت کرده است.

رئيس انجمن خون و سرطان كودكان ايران: ایجاد فضای تعامل و تبادل تجربيات توسط محک

کنگره ای برای کودکان سرطانی

دكتر حسن ابوالقاسمي، رئيس انجمن خون و سرطان كودكان ايران و ديگر سخنران مراسم افتتاحيه كنگره گفت: «محك با برگزاري اين كنگره توانسته است فضاي خوبي را براي تعامل و تبادل تجربيات با متخصصان بين‌المللي فراهم كند كه بي‌نهايت از برگزار‌كنندگان اين كنگره سپاسگزارم. درمان سرطان نيازمند خدمات حمايتي است چرا كه يكي از مشكلات بيماري سرطان هزينه‌هاي سنگين درمان است. محك توانسته این خدمات را به بهترین شکل ارايه کند و با تامين هزينه هاي دارو و حمايت از خانواده ها نقش موثري در فرآيند و نتيجه درمان ايفا كند. به اميد آنكه بتوانيم تجربیاتی چون محک را در كشور گسترش دهيم.»

محك به چه مي‌انديشد؟

محك مي‌كوشد با برپايي رويدادهاي علمي و با بهره‌گيري از تبادل دانش و تجربيات متخصصان به بالاترين سطح ارائه خدمات درماني به كودكان مبتلا به سرطان دست يابد. بيمارستان محك به عنوان بزرگترين بيمارستان فوق تخصصي سرطان كودك در خاورميانه با تجارب و دستاوردهاي علمي ارزشمندي روبرو است كه ضرورت تبادل آن با ساير متخصصان جهان احساس مي‌شود. ضمن آنكه در اين كنفرانس‌ها امكان آشنايي پزشكان متخصص با دستاوردهاي ساير كشورهاي جهان ميسر مي‌گردد. این سازمان همواره تلاش دارد از نظر چند عملکردی بودن و همچنین در هریک از زمینه‌های فعالیت در صدر سازمان‌هاي برتر در جهان بايستد.

کنگره ای برای کودکان سرطانی

محك در بيست و پنجمين سال فعاليت خود باور دارد كه راز ماندگاريِ هدف‌اش در شفافيت و پاسخگويي به صورت جامع و يكپارچه بوده است و توسعه اين سازمان نيز ناشي از آرزوهاي بزرگ گردانندگان آن، براي خدمتِ بيشتر به كودكان مبتلا به سرطان و همت بلند ياوران محك در پشتيباني از تحقق اين آرزوهاي بزرگ بوده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج