۳۲۷۷۳۳
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

راز لاستیک مربعی هواپیما هنگام فرود

یک هواپیمای ایرباس A۳۸۰ متعلق به خطوط هواییِ بریتیش ایرویز با «چرخ مربعی شکل» در لندن فرود آمد که اتفاقی بسیار عجیب بود. حال سوال اینجاست که این اتفاق چرا و چگونه رخ داد؟

وبسایت فرادید: یک هواپیمای ایرباس A۳۸۰ متعلق به خطوط هواییِ بریتیش ایرویز با «چرخ مربعی شکل» در لندن فرود آمد که اتفاقی بسیار عجیب بود. حال سوال اینجاست که این اتفاق چرا و چگونه رخ داد؟

راز لاستیک مربعی هواپیما هنگام فرود

به گزارش سی ان ان، پس از انتشار تصاویر مربوط به تخم مرغ مربعی و هندوانه مربعی، حالا نوبت به لاستیک مربعی یک هواپیما رسیده است. این معمای بزرگ می‌تواند در کنار معماهای بزرگ پروازی همچون مثلث برمودا و ناپدید شدن آملیا ارهارت اشاره کرد.

آملیا ارهارت، خلبان پیشرو آمریکایی و نخستین زنی بود که پرواز تک نفره را در عرض اقیانوس اطلس انجام داد. او موفق شد صلیب متمایز پرواز را نیز دریافت کند. ارهارت اما در پروازی بر فراز اقیانوس آرام در نزدیکی جزیره هاولند ناپدید شد. با وجود جستجوی زیاد ردی از امیلیا ارهارت و فرد نونان، کمک خلبانش، و یا حتی هواپیمای دو موتوره آنان به دست نیامد.

لاستیک مربعی

هواپیمای ایرباس A۳۸۰ در روز پنجم ماه مه با ۲۲ لاستیک سالم از فرودگاه هنگ کنگ از زمین بلند شد، اما یکی از چرخ‌هایش هنگام فرود در فرودگاه لندن به مربع تغییر شکل داده بود.

عکس فوق‌العاده از چرخ مربعی هواپیما توسط پایگاه «اویِشن هرالد» منتشر شد. در گزارش این پایگاه آمده که خدمه بریتیش ایرویز بلافاصله پس از پرواز، هشداری راجع به فشار بر لاستیک‌ها را دریافت کرده‌اند. تیم پرواز اما تصمیم گرفت که به پرواز ادامه دهد، اما درخواست کرد تا یک یدک کش در فرودگاه لندن حاضر باشد تا در صورت نیاز مورد استفاده قرار گیرد.

راز لاستیک مربعی هواپیما هنگام فرود

این ایرباس بدون هیچ مشکلی در فرودگاه لندن فرود آمد و بعد مشخص شد که چرخ راستی هواپیما از بالا و پایین پنچر شده و به شکل مربع درآمده است.

کارشناسان معتقدند که احتمالا سنگینیِ وزن هواپیما بر روی چرخ‌ها باعث تغییر شکل آن لاستیک شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج