جاباما
۳۲۷۷۴۹
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

زیرمیزی در مطب مساوی با ۳ ماه تعطیلی

قائم مقام وزیر بهداشت با اشاره به اینکه هدف گیری وزارت بهداشت در پیشگیری از دریافت‌های غیرمتعارف صرفاً در خدمات بستری است و هنوز وارد خدمات سرپایی نشدیم، گفت: تخلف زیرمیزی در مطب‌ها تعطیلی به سه ماه است و مردم زیرمیزی به شماره ۱۶۹۰ گزارش دهند.

خبرگزاری تسنیم: ایرج حریرچی - قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص وضعیت دریافت‌های غیر متعارف در مراکز درمانی اظهار داشت: هدف گیری ما در پیشگیری از دریافت‌های غیرمتعارف صرفاً در خدمات بستری است و وارد خدمات سرپایی نشدیم.

وی با اشاره به اینکه، اقدام هوشمندانه وزارت بهداشت درخصوص مشارکت و همراهی جامعه پزشکی و سازمان نظام پزشکی که منجر به کاهش چشمگیر دریافت‌های غیرقانونی شد، گفت: دریافت‌های غیرقانونی در گذشته ناشی از غیرمنطقی بودن تعرفه‌ها بود، بطوریکه اگر با تعرفه‌های مصوب قبلی حتی از یک کارگر ساختمانی هم خواسته می‌شد که نیمه شب کاری را تقبل و انجام دهد قطعاً قبول نمی‌کرد.

قائم مقام وزیر بهداشت عنوان کرد: در کشورهای توسعه یافته به هیچ وجه دریافت‌های غیرقانونی از بیماران صورت نمی‌گیرد به جز برخی کشورهای اروپای شرقی و تازه استقلال یافته و کشورهای فقیر که ممکن است این مسئله دیده شود.

حریرچی افزود: وقتی بازار مالی بدون نظارت باشد قیمت‌ها نجومی و افسارگسیخته افزایش پیدا می‌کند و در این زمینه روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی در تمام استانهای کشور موظف به پیگیری شکایات هستند و اگر تخلفی در خصوص دریافت غیر قانونی محرز شود مطب به مدت سه ماه تعطیل خواهد شد که این امر بسیار بازدارنده است.

به گزارش وزارت بهداشت، وی در خصوص کاهش چشمگیر دریافت‌های غیرقانونی در حوزه سلامت گفت: در حال حاضر دریافت‌های غیرمتعارف در بیمارستان‌های دولتی به صفر رسیده است و در بخش خصوصی در شهرستانها نیز به ندرت دیده می‌شود، این موضوع همچنین در بخش خصوصی تهران هم کاهش بسیار چشمگیری داشته است.

به گفته حریرچی، هرگونه دریافتی خارج از صورت حساب بیمارستان تخلف است و مردم در صورت مشاهده، تخلفات پزشکی را با سامانه ۱۶۹۰ در میان بگذارند. بنابراین نظارت باید از طریق مردم صورت پذیرد و موارد نادری هم که دریافتی خارج از صندوق بیمارستان مشاهده می‌شود را اعلام کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج