۳۲۷۹۲۱
۱۳ نظر
۵۰۱۰
۱۳ نظر
۵۰۱۰
پ

جنتی: شرایط برگزاری حج تمتع مهیا نیست

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سعودی‌ها می‌گویند که حجاج ما باید به کشور ثالث بروند و از آنجا ویزا بگیرند که این مسائل نشان می‌دهد شرایط حج امسال فراهم نیست.

خبرگزاری ایسنا: ‌وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سعودی‌ها می‌گویند که حجاج ما باید به کشور ثالث بروند و از آنجا ویزا بگیرند که این مسائل نشان می‌دهد شرایط حج امسال فراهم نیست.

علی جنتی در دیدار با آیت‌الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی - از مراجع عظام تقلید - با ارائه گزارش آخرین وضعیت حج تمتع، افزود: تلاش می‌کنیم بحث حج را با سعودی‌ها حل کنیم، به این منظور هیأتی اعزام کردیم تا به مذاکره با آنها بپردازند، ولی آنها با کارشکنی حاضر به دادن روادید به تیم مذاکره‌کننده نمی‌شدند.

وی با بیان اینکه افرادی مثل رئیس سازمان حج و زیارت با مشکلات زیادی ویزا گرفتند و به عربستان سفر کردند، افزود: ایشان با داشتن پاسپورت سیاسی در فرودگاه با مشکلات زیادی روبه‌رو شدند و از ایشان انگشت‌نگاری به عمل آمد و وسایل‌شان نیز مورد تفتیش قرار گرفت.

جنتی با اشاره به چهار جلسه‌ی رئیس حج و زیارت کشور با وزیر حج عربستان و برخوردهای بسیار نامناسب و سرد آنان، گفت: پیشنهادات جمهوری اسلامی ایران درباره حج در مسائلی مانند نحوه ویزا دادن و مسایل حمل و نقل هوایی و تأمین امنیت حجاج بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه سعودی‌ها در زمینه صدور ویزا هیچ قولی ندادند، افزود: سعودی‌ها می‌گویند که حجاج ما باید به کشور ثالث بروند و از آنجا ویزا بگیرند که این مسائل نشان می‌دهد شرایط حج امسال فراهم نیست.

وی ادامه داد: امروز زمان زیادی نداریم و برای تأمین محل اقامت حجاج و سایر امکانات در برنامه ریزی‌ها با مشکلاتی مواجه هستیم اما تلاش خود را انجام می‌دهیم ولی سعودی‌ها کارشکنی کرده‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حاجی احرام دگربند ببین یار کجاست.

    • حیدری

      آخه حج به چه قیمتی؟؟؟ یه کمی فکر آبرو و حبثیت ایرانی ها باشین!!

    • user

      واقعا که ، مردم که گفتن تا هر وقت لازم باشه به حج نمیرن چرا باز دنبال این برنامه بودن فقط میخواستن مردم ایران این طوری خوار و خفیف بشن از همون اول باید خودمون اعلام میکردیم و حج رو تحریم میکردیم تا کارمون به اینجا نکشه

    • بدون نام

      حیثت و ابرو مومن از هر واجبی در اسلام واجب تر است.

    • عليرضا

      آقايا خانم خانه خدا درچند قدمي ما قر ار داره با اين پولهايي كه ميخوايي بدي تو شكم عربهاي كثيف كمك چند تا جوان دم بخت جهت ازدواج واشتغال وتحصيل دانشجوها بكن بخدا ثوابش بي نهايته سازمان حج فقط به فكر جيب وسود خودشه

    • بدون نام

      خدا مرگشون بده این لعنتی های وهابی رو ؛ ما باید بلایی سرشون میآوردیم تا بفهمند کجا هستند! دست پیش میگیرن که پس نیافتن !!!؟؟؟یعنی ما که ام القری امت اسلامی هستیم نباید ادعای مدافع و حق خواه 7 میلیون زائر مسلمان مظلوم کشته شده که نه هم شهدای خودمون رو داشته باشیم. واقعا که این دولت تا کی میخواد این روش خواری و خفت را ادامه بده؟؟؟!!!

    • Mahnaz

      ای ایرانیان،ای فرزندان کوروش ،ای مسلمانان،بشنوید این ندای یگانه آزاد مرد روی زمین را:اگر دین ندارید ،لااقل آزاده باشید.

      پاسخ ها

      • سلی

        درود بر تو ای فرزند کورش ایرانی واقعی

    • مهتاب

      بهتر بود از ابتدا به جای پیگیری سفر جح به عربستان، رفتار قبیح سعودی‌ها با حجاج ایرانی، و همچنین، مساله کشتار منا در مجامع بین‌المللی به جد پیگیری میشد، و غلط‌های فاحش عربستان در دنیا برجسته می‌شد، تا موضوعی به این مهمی به دست فراموشی سپرده نشود، درست است که حج واجب است، اما نه به هر قیمتی....

    • بدون نام

      الهی شکر که مهیا نشه .چرا اینقدر منت کشی ؟ من خودم چند ساله ثبت نام کردم و پولش هم واریز کردم ولی بخدا با این وضعیت صد سال دیگه حاضر نیستم برم حج .

    • بدون نام

      تو رو خدا بيشتر التماس كنيد شايد نظرشون عوض بشه

    • صدای عدالت

      حج تمتع واجبه و هر مسلمانی در زندگی اش یک بار باید به حج تمتع بره فقط یه سوال وجود داره؟ آقا یا خانمی که قصد زیارت خانه خدا داری آیا تونستی از تمام فک و فامیل ها و دوست و آشناهات حلالیت بگیری؟ آیا هیچ دینی اعم از حق الله و حق الناس به گردنت نیست؟ آیا از وضعیت فک و فامیل فقیرت خبر داری؟ آیا از وضعیت همسایه فقیرت خبر داری؟ آیا از وضعیت زندان های شهرت خبر داری که خیلی هاشون بخاطر قرض های خیلی کم زیر 1میلیون تومن در زندان هستن؟ آیا از دخترای بدون جهازیه خبر داری؟ آیا از بیمارهای سرطانی که خرج درمان ندارند و میمیرند خبر داری؟ از بچه های کار چطور؟ زنان بی سرپرست آبرومند چطور؟... اگه جواب این سوالها رو داری برو خدا پشت پناهت.

    • بدون نام

      سعودی‌ها می‌گویند که حجاج ما باید به کشور ثالث بروند و از آنجا ویزا بگیرند ......چه اشکالی داره ؟ بهتر از اینه که بمیریم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج