جاباما
۳۲۷۹۳۴
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

افزایش قیمت نان پذیرفته نشد

کارگروه ساماندهی گندم، آرد ونان ابلاغ کرد :با توجه به سقف قیمت تعیین شده برای نان‌های آزاد در استان‌های مختلف و کاهش قیمت گندم مصارف آزاد نسبت به دوره قبل، افزایش قیمت نان و سایر تولیدات صنف و صنعت پذیرفته نیست.

خبرگزاری تسنیم: در ماه‌های گذشته با توجه به اعلام ممنوعیت واردات گندم، قیمت آرد خبازی‌های آزاد پز در بازار کمی افزایش یافت و با توجه به اینکه نانوایان در سال ۹۵ نیز افزایش قیمتی براساس تورم سال جاری نداشتند، زمینه افزایش قیمت این محصول را در برخی از واحدها فراهم کرد.

در واکنش به این امر،حسن عباسی معروفان در گفت‌وگوی( ۱۱ اردیبهشت سال جاری) خود با خبرنگار خبرگزاری تسنیم،هرگونه افزایش قیمت نان‌ های مصرفی مردم را رد و اظهار کرد: قیمت مواد اولیه آرد گران نشده است بلکه برای نانوایی‌های آزادپز نرخ آرد دریافتی ۱۰ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: آردی که نانوایان آزادپز تا دو ماه قبل ۹۵۰ تا هزار تومان خریداری می‌کردند اکنون توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران ۹۰۰ تومان به آنها فروخته می‌شود که در واقع نرخ آرد آنها حدود۱۰ درصد کاهش یافته است.

آرد استحصالی از گندم ۹۰۰ تومانی به کلیه متقاضیان صنف و صنعت تحویل داده می‌شود

بنا بر این گزارش در اولین جلسه کارگروه ساماندهی گندم، آرد ونان در سال ۹۵ ( ۱۲ اردیبهشت)محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور دستورالعمل نحوه توزیع گندم ۹۰۰ تومانی برای صنف و صنعت را ابلاغ کرد.

در واقع دولت برای جلوگیری از افزایش قیمت نان در واحد های آزادپز اقدام به عرضه آرد ذخایر شرکت بازرگانی دولتی زیر قیمت بازار برای صنف و حتی صنعت کرد.

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده کارگروه ساماندهی گندم آمده است:

«در راستای اجرای مصوبه هیات محترم وزیران مبنی بر تامین گندم سایر متقاضیان اعم از صنف و صنعت به قیمت ۹۰۰۰ ریال مقرر گردید شرکت بازرگانی دولتی ایران ضمن اطلاع‌رسانی فراگیر نسبت به تحویل آرد استحصالی از گندم با منشا ۹۰۰۰ ریال به کلیه متقاضیان صنف و صنعت اقدام و نتیجه را به دبیرخانه کارگروه اعلام نماید.»

همچنینی در تصمیات مرتبط با صنف و صنعت و تشکل‌های نان‌های سنتی و سنگک آمده است:
«با عنایت به سقف قیمت تعیین شده برای نان‌های آزاد در استان‌های مختلف و کاهش قیمت گندم مصارف آزاد نسبت به دوره قبل، افزایش قیمت نان و سایر تولیدات صنف و صنعت پذیرفته نیست و تشکل‌های ذیربط می‌بایست با برگزاری جلسات توجیهی اقدام لازم را جهت تحقق کیفیت و ایجاد رقابت با رعایت سقف قیمت‌های تعیین شده مبذول نمایند.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج