۳۲۸۰۳۲
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

اف بی آی:

داعش دیگر در آمریکا جذابیت ندارد

رئیس اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف بی آی) امروز (پنج شنبه) تاکید کرد: آمریکایی‌های کمتری برای پیوستن به داعش به سوریه و عراق سفر می‌کنند و قدرت شاخه این گروه تروریستی در آمریکا کم شده است.

خبرگزاری ایسنا: رئیس اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف بی آی) امروز (پنج شنبه) تاکید کرد: آمریکایی‌های کمتری برای پیوستن به داعش به سوریه و عراق سفر می‌کنند و قدرت شاخه این گروه تروریستی در آمریکا کم شده است.

به گزارش خبرگزاری پی تی آی، جیمز کومی، رئیس اف بی آی گفت: اداره آگاهی فدرال در سال ۲۰۱۴ و شش ماه نخست سال ۲۰۱۵ میلادی ماهانه با ۶، ۸ یا ۱۰ آمریکایی که به خاورمیانه سفر می‌کردند یا قصد داشتند به داعش بپیوندند مواجه می‌شد اما از تابستان سال گذشته میلادی این تعداد به طور میانگین به ماهانه یک تن رسیده است.

وی در جریان میزگردی به خبرنگاران گفت: شکی وجود ندارد که مساله‌ای رخ داده که از جذابیت این کابوس که همان داعش است برای مردم آمریکا کم شده است.

اگرچه اف بی آی در سال گذشته میلادی به شدت برای شناسایی و رهگیری آمریکایی‌هایی که قصد داشتند به سوریه سفر کنند تلاش کرده اما جیمز کومی هیچ توضیحی را در خصوص دلیل این کاهش جذابیت ارائه نداد.

جیمز کومی در عین حال اذعان کرد که توانایی این گروه برای ترغیب و الهام افراد دردسرساز همچنان یک نگرانی پایدار محسوب می‌شود.

اف بی آی پس از تحقیقات گسترده در خصوص حمله سن برنادینو واقع در ایالت کالیفرنیا که در دسامبر سال گذشته میلادی رخ داد و در آن ۱۴ تن کشته شدند متوجه شد که مهاجمان از داعش الهام گرفته بودند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج