جاباما
۳۲۸۰۹
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

۱۰ اشتباه متداول در جستجوی کار

وقتی به دنبال کار می گردیم با مجموعه ای از "قوانین" روبرو هستیم که از طریق کتاب ها، اینترنت، و یا مشورت با دیگران به ما ارائه می شود. اما آیا لازم است که همیشه این قوانین را دنبال کنیم؟

10 اشتباه متداول در جستجوی کار
برترین ها: وقتی به دنبال کار می گردیم با مجموعه ای از "قوانین" روبرو هستیم که از طریق کتاب ها، اینترنت، و یا مشورت با دیگران به ما ارائه می شود. اما آیا لازم است که همیشه این قوانین را دنبال کنیم؟ به گزارش برترین ها، بعضی از کارشناسان می گویند گاهی بهتر است از قوانین معمول و مرسوم پیروی نکنیم چون می توانند نتیجه معکوس داشته باشند. در زیر به قوانینی اشاره می کنیم که لازم است به اقتضای شرایط زیر پا گذاشته شوند.

اشتباه 1: در رزومه خود از زبان رسمی استفاده کنید.

لازم نیست رزومه خود را به صورت کاملا رسمی بنویسیم. واقعیت این است که استفاده از زبان عادی و نرمال باعث می شود تا خواننده منظور ما را خوبی درک کند. رزومه شما فرصتی است برای اینکه مهارت های ارتباطی شما مورد آزمایش قرار بگیرند. اگر رزومه پر از کلمات رسمی یا تخصصی یا بیش از حد طولانی باشد، کارفرما احساس خواهد کرد که این ویژگی ها در واقع جزئی از شخصیت شما هستند.

10 اشتباه متداول در جستجوی کار

پس بهتر است در عین رعایت قوانین متداول رزومه نویسی، رزومه خود را با زبانی ساده و روان بنویسید. فراموش نکنید کارفرما هیچ چیز راجع به شما نمی داند و در عین حال وقت و حوصله ای برای خواندن و تفسیر یک رزومه طولانی و پیچیده ندارد.

اشتباه ۲: دامنه جستجوی خود را گسترده کنید.

اگر دامنه جست و جوی شما وسیع باشد، یعنی شغل یا شغل های خاصی را در ذهن نداشته باشید مطمئنا جست و جوی شما بی نتیجه خواهد بود. رزومه های عمومی و کلی تنها وقتتان را هدر خواهند داد. رزومه خود را به گونه ای بنویسید که تنها معیارهای برگزیده مرتبط با شغل موردعلاقه شما را نشان دهد. این روش بسیار موفقیت آمیز تر از رزومه ای خواهد بود که به طور کلی و مبهم نوشته شده است.

اشتباه ۳: اطمینان حاصل کنید که همه شرایط موردنظر کارفرما را دارید.

کارفرمایان ممکن است ایده آل گرایانه فکر کنند ولی احتمال اینکه رزومه ای را با تمام شرایط موردنظر خود پیدا کنند خیلی کم است. در واقع آگهی استخدام فهرستی از توقعات بلندپروازانه کارفرما است و خود آنها هم می دانند که نمی توان همه این شرایط را در یک نفر پیدا کرد. حتی اگر کسی ادعا کند که همه این ویژگی ها را دارد، آنها باور نخواهند کرد.

10 اشتباه متداول در جستجوی کار

به یاد داشته باشید آنچه یک کارفرما می خواهد کارمندی با مهارت کافی و دارای اعتماد به نفس، اشتیاق و انگیزه است. پس با اعتماد به نفس به دنبال شغل موردعلاقه تان بروید و نگران چیزهایی نباشید که کارفرمایان می خواهند و شما ندارید.

اشتباه ۴: از تلفن استفاده نکنید.

ممکن است در بعضی آگهی های استخدام از شما بخواهند که تماس تلفنی برقرار نکنید و حتما ملاقات حضوری داشته باشید. حتی اگر این را نگویند، معمولا برای تکمیل فرایند استخدام نیازی به تلفن کردن نیست. ولی جالب است بدانید که در برخی موارد تماس تلفنی می تواند سودمند باشد. سعی کنید موقعیت هایی برای تماس مستقیم با کارفرما و تاثیر بر او پیدا کنید. ضمن اینکه چنین تماسی اطلاعات شما را راجع به شغل موردنظر و آنچه آنها می خواهند افزایش می دهد، اطلاعاتی که شاید در آگهی استخدام به آنها اشاره ای نشده باشد.

اشتباه ۵: همه نقاط ضعف خود را پنهان کنید.

10 اشتباه متداول در جستجوی کار

مسلما کارفرمایان به سادگی گول نمی خورند، پس در مصاحبه از کلیشه هایی مثل " من ایده آل گرا هستم" پرهیز کنید. یادتان باشد قرار نیست خود را بی عیب و نقص و کامل نشان دهید. مصاحبه تنها فرصتی است برای آزمودن اعتماد به نفس و خودآگاهی شما، پس آنها را با اقرار به یک نقطه ضعف غافلگیر کنید (البته این ضعف نباید مستقیما به شغل موردنظر مربوط باشد)، سپس بگویید که فکر می کنید مهارت های مربوط به این شغل به شما کمک خواهند کرد تا بر این ضعف غلبه کنید.

اشتباه ۶: لازم است در مصاحبه خود را ثابت کنید.

هنگام مصاحبه آرام باشید و ارتباطی طبیعی و بدون تنش با مصاحبه کنندگان برقرار کنید. سعی نکنید با زور منظور خود را بفهمانید. هرگز مصاحبه را نبردی بین خود و مصاحبه کنندگان تصور نکنید. لازم نیست چیزی را ثابت کنید. مصاحبه فرصتی است برای برقراری مکالمه ای جذاب و خلاقانه با کسی که به دنبال عضوی جدید برای تیم خود می گردد. عضوی که می تواند با سایر اعضا کنار بیاید و به خوبی کار کند
قبل از مصاحبه خود را در فضایی آرام و بدون استرس در حال مصاحبه تصور کنید، در حالی که سعی می کنید خود را بیشتر بشناسانید و به آنها بگویید که چرا می خواهید برایشان کار کنید.

اشتباه7: درآمد فعلی خود را بیشتر از آنچه که هست نشان دهید.

10 اشتباه متداول در جستجوی کار

بعضی ها تصور می کنند بیشتر جلوه دادن درآمد فعلیشان باعث می شود تا کارفرمای جدید حقوق بیشتری را برایشان در نظر بگیرد. اما این راهکار در واقع نوعی ریسک است. دروغ گفتن در مورد حقوق می تواند به ضرر ما تمام شود چون راه هایی وجود دارد که کارفرما به درآمد واقعیمان پی ببرد.



پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج