جاباما
۳۲۸۱۴
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

بررسی اشتباهات رایج مادران جوان و کم تجربه

مادران جوان در معرض اشتباهاتی هستند که ساده ولی رایجند و معمولا به آنها توجهی نمی شود. اما این اشتباهات چه هستند؟

بررسی اشتباهات رایج مادران جوان و کم تجربه
برترین ها: مادران جوان در معرض اشتباهاتی هستند که ساده ولی رایجند و معمولا به آنها توجهی نمی شود. اما این اشتباهات چه هستند؟

۱.عدم توجه به سلامت خود

بررسی اشتباهات رایج مادران جوان و کم تجربه

بله درست است. شما مادر شده اید. حالا نوزاد کوچک و معصومی دارید که باید مراقبش باشید. ولی خود شما چه؟ شما اخیرا یکی از مهم ترین و البته دشوارترین وقایع زندگی خود را پشت سر گذاشته اید. زایمان به هیچ عنوانکار راحتی نیست و مسلما بدن شما را تحت تاثیر قرار داده است. شما مسلما به استراحت بیشتر، آب زیاد و غذاهای مغذی (و پرفیبر) نیازمندید. پس همه وقت خود را صرف نوزاد نکنید و به سلامت خودتان هم اهمیت بدهید. فراموش نکنید که اگر شما سالم نباشید نخواهید توانست از نوزادتان مراقبت کنید.

۲. منزوی شدن و در خانه ماندن

همه می دانند که یک نوزاد آنقدر وقت مادرش را می گیرد که گاهی حتی حمام رفتن تبدیل به یک آرزو می شود. قبول، ولی اگر در خانه بمانید احساس انزوا، تنهایی، خستگی و غمتان بیشتر خواهد شد. شما و نوزادتان باید هوای تازه را احساس کنید. مهم نیست که از روز جمعه تا به حال دوش نگرفته اید. کسی شما را بو نمی کند. بیرون بروید و چند دقیقه ای پیاده روی کنید.

۳. عصبانیت از اینکه برنامه هایتان عملی نشده اند

بررسی اشتباهات رایج مادران جوان و کم تجربه

تصمیم داشتید بدون دارو زایمان کنید ولی هنگام زایمان قولتان را فراموش کردید و اپیدورال خواستید؟ می خواستید در آب زایمان کنید ولی ناچار شدید به سزارین تن دهید؟ شاید آنچه در ذهن داشته اید اتفاق نیفتاده باشد، ولی مهم این است که شما و کودکتان الان سالم هستید و حالتان خوب است. پس این ناراحتی ها را کنار بگذارید و از وجود کوچولوی نازتان لذت ببرید.

۴. کمک نگرفتن از دیگران در مورد شیردهی

به گزارش برترین ها مطالعات نشان می دهد تنها یک سوم مادران جوان دوره شیردهی را تا موعد مناسب ادامه می دهند و دوسوم آنها در میانه راه شیر دادن را متوقف می کنند. دلیل این امر آن است که شیردهی از آنچه بعضی تصور می کنند سخت تر است. اگر با مشکلی مواجه هستید از یک مشاور، پرستار بچه یا حتی از یک دوست یا فامیل باتجربه کمک بگیرید. دلیلی ندارد همه چیز را بدانید و نیازی به کمک نداشته باشید.

۵. استرس در مورد چیزهای کوچک

بررسی اشتباهات رایج مادران جوان و کم تجربه

"آیا نوزادم به اندازه کافی شیر می خورد؟"، "چقدر شیر خشک کافی است؟"، " چرا بیدار است؟"، "چرا خواب است" و بسیاری سوالات دیگر که در ذهن یک مادر جوان به وجود می آیند و گاهی ذهن او را بیش از اندازه مشغول می کنند. در واقع مادری که دچار نگرانی وسواس گونه باشد، بیشتر از آنکه دغدغه سلامت و امینت نوزادش را داشته باشد خود را دیوانه خواهد کرد. این گونه نگرانی ها بیشتر در میان مادران بی تجربه رایج است و مادرانی که بیشتر از یک فرزند دارند کمتر دچار آن می شوند (شاید هم وقتی برای نگرانی در مورد این مسائل را ندارند!).

۶. نه گفتن به کمک دیگران

کسی هست که می تواند چند ساعتی مراقب کودکتان باشد؟ برایتان ساندویچ درست کند و یا یک لیوان آب بیاورد؟ درست است که قبل از به دنیا آمدن نوزادتان این گونه پیشنهادها را رد می کردید و آنها را به حساب ادب و تعارف می گذاشتید، ولی اکنون همه چیز عوض شده است. شما در برهه ای از زندگی خود هستید که حتی وقتی برای آرایشگاه رفتن ندارید، ممکن است دچار کم خوابی شوید و فشار کار شما را پژمرده کند.

۷. مقایسه نوزاد خود با نوزاد دیگران

بررسی اشتباهات رایج مادران جوان و کم تجربه

دوستتان یک کودک شیطان و فعال دارد اما کودک شما هنوز حتی نمی تواند غلت بزند و روی شکم بخوابد؟ مطمئن باشید کودکان با هم متفاوتند و قرار نیست مراحل رشد خود را به طور مشابه طی کنند. مادام که پزشک اطفال به شما می گوید که نوزادتان رشد طبیعی دارد، جای نگرانی نیست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج