۳۲۸۲۰۶
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

تولید نفت ایران به زمان قبل از تحریم‌ رسید

آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد، تولید نفت ایران به سطح قبل از تحریم ها در بیش از ۴ سال قبل رسیده و در ماه گذشته میلادی، روزانه ۳.۵۶ میلیون بشکه نفت تولید کرد که آخرین بار در نوامبر ۲۰۱۱ یعنی پیش از وضع تحریم ها به این میزان تولید دست یافته بود.

خبرگزاری تسنیم: آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد، تولید نفت ایران به سطح قبل از تحریم ها در بیش از ۴ سال قبل رسیده و به اوپک کمک کرده تا تولید خود را به بالاترین رقم در طی حدود ۸ سال گذشته برساند.

آژانس بین المللی انرژی در گزارش خود اعلام کرد، ایران در ماه گذشته میلادی، روزانه ۳.۵۶ میلیون بشکه نفت تولید کرد که آخرین بار در نوامبر ۲۰۱۱ یعنی پیش از وضع تحریم های تجاری به این میزان تولید دست یافته بود. در حالی که تهران تلاش دارد سهم از دست رفته خود از بازار را پس بگیرد، صادرات نفت این کشور با بیش از ۴۰ درصد افزایش به ۲ میلیون بشکه در روز یعنی نزدیکی صادرات دوران پیش از تحریم رسیده است.

بر اساس این گزارش، هرچند عراق و امارات نیز در این ماه تولید خود را افزایش داده اند، اما افزایش تولید ۳۰۰ هزار بشکه ای نفت ایران عامل اصلی رسیدن تولید نفت اوپک به رقم ۳۲.۷۶ میلیون بشکه در روز بوده که بالاترین رقم از اوت ۲۰۰۸ تاکنون به شمار می رود. خودداری ایران از بررسی گزینه محدود کردن تولید پیش از رسیدن به سطح تولید قبل از تحریم ها موجب شد تا عربستان در ماه گذشته نشست دوحه درباره طرح فریز نفتی را به شکست بکشاند.

آژانس بین المللی انرژی در گزارش ماهیانه خود گفته، صادرات نفت ایران نسبت به ماه مارس حدود ۶۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته و در این میان «چین بخشی عمده از نفت ایران را خریداری می کند و خرید نفت اروپا هم به میزان قابل توجهی بیشتر شده است.» بخشی از این افزایش صادرات در ماه آوریل «احتمالا به دلیل بارگیری هایی بوده که از ماه مارس به ماه آوریل سرریز شده است.» آژانس در ادامه گفته، مشخص نیست که چه میزان از صادرات نفت ایران در ماه آوریل از مخازن ذخیره نفت در جزیره خارگ، بزرگترین پایانه صادرات نفت ایران بوده است.

بر اساس این گزارش، چین با خرید روزانه بیش از ۸۰۰ هزار بشکه نفت، بزرگترین مشتری نفت ایران در ماه آوریل بوده است. خرید نفت چین از ایران در این ماه نسبت به ماه مارس ۵۷ درصد افزایش داشته است. خریداران اروپایی نیز حدود ۵۰۰ هزار بشکه نفت در این ماه از ایران وارد کرده اند که تقریبا دو برابر خرید صورت گرفته در ماه گذشته بوده است.

مشتریان اروپایی قبل از تشدید تحریم های ایران در اواسط سال ۲۰۱۲، روزانه حدود ۶۰۰ هزار بشکه نفت از ایران خریداری می کردند. در حال حاضر شرکت های توتال فرانسه و توپراس ترکیه مهمترین مشتریان اروپایی نفت ایران هستند.

آژانس بین المللی انرژی در ادامه این گزارش می افزاید، ایران احتمالا افزایش تولید بیشتری را تجربه خواهد کرد، با این وجود، پتانسیل این کشور برای افزایش قابل توجه تولید احتمالا از ناحیه «محدودیت های ظرفیت تولید در کوتاه مدت» با موانعی مواجه خواهد بود. ایران قبل از تشدید تحریم ها، دومین تولید کننده بزرگ عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت محسوب می شد، اما در حال حاضر عراق جای ایران را گرفته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • میرزا

      برسه به میلیلرد هم برای ما تاثیری نداره خدا زیادش کنه که راضی باشین الحدوالله

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج