جاباما
۳۲۸۵۸۵
۵۰۴۵
۵۰۴۵
پ

از این اپلیکیشن ها برای دکوراسیون کمک بگیرید

با پیشرفت تكنولوژی و علاقه‌مند شدن اقشار مختلف جامعه به گوشی‌های هوشمند، طراحی و عرضه اپلیكیشن‌های (نرم‌افزار گوشی) كاربردی در حوزه معماری و دكوراسیون رشد سریعی داشته است.

مجله منزل - لاله داورپناه، كارشناس معماری و منظر: طراحی دكوراسیون یكی از هنرهایی است كه به دلیل ارتباط مستقیم با زندگی روزانه مردم و تاثیرات مستقیم آن بر روحیه آنها، توجه گروه‌های مختلف را به خود جلب کرده است. همه ما خوب می‌دانیم تنها افراد درگیر با این هنر، متخصصان و طراحان داخلی نیستند. با پیشرفت تكنولوژی و علاقه‌مند شدن اقشار مختلف جامعه به گوشی‌های هوشمند، طراحی و عرضه اپلیكیشن‌های (نرم‌افزار گوشی) كاربردی در حوزه معماری و دكوراسیون رشد سریعی داشته است. در اینجا قصد داریم شما را با تعدادی از این نرم‌افزارهای كاربردی آشنا كنیم.

اپلیكیشن: chidaneh

قیمت: رایگان

سیستم عامل: اندروید

از این اپلیکیشن ها برای دکوراسیون کمک بگیرید

از ترفند‌های ساده و مقرون به صرفه دكوراسیون داخلی است. شما می‌توانید ایده‌های الهام‌بخش طراحی داخلی و معماری ساختمان را در اپلیكیشن چیدانه پیدا كنید. اپلیكیشن چیدانه تنها اپلیكیشن فارسی زبان است كه همه ابزارها و اطلاعاتی را كه برای ساخت یك ساختمان، دكوراسیون و تزیینات داخلی آن احتیاج دارید در اختیارتان قرار می‌دهد.

شما می‌توانید از عكس‌ها و مطالب اپلیكیشن چیدانه ایده بگیرید، تصاویر متنوع از دكوراسیون داخلی و معماری را ببینید و به علاقه‌مندی‌های خود اضافه كنید. همچنین می‌توانید همه‌چیز را در مورد معماری‌های برجسته ایرانی، روش‌های بازسازی و ایده‌های دكوراسیون داخلی در مطالب اپلیكیشن چیدانه بخوانید.

از چه كسی كمك بگیریم؟

هنگامی كه ایده‌ها و علاقه‌مندی‌های خود را جمع‌آوری كردید، در قسمت اهالی فن چیدانه، معماران، طراحان داخلی و پیمانكاران خدماتی و تاسیساتی را در محل زندگی خود پیدا كنید. پس در اهالی فن جست‌وجو كنید، پروژه‌های قبلی آنها را ببینید و شركت یا فردی را كه با توجه به نوع كار و بودجه شما مناسب‌تر است، انتخاب كنید.


اپلیكیشن: ColorSmart by BEHR Mobile

قیمت: رایگان

سیستم عامل: iOS و اندروید

از این اپلیکیشن ها برای دکوراسیون کمک بگیرید

این اپلیكیشن پالتی از میلیون‌ها رنگ در اختیار شما می‌گذارد. درواقع Behr به یاری شما خواهد آمد تا بتوانید در انتخاب رنگ دكوراسیون منزل خود موفق عمل كنید. این نرم‌افزار كاربردی پس از انتخاب رنگ به شما رنگ‌هایی پیشنهاد می‌دهد كه تركیب آنها در كنار رنگ مورد علاقه‌تان می‌تواند فضای داخلی را زیبا كند. سپس از میان فهرست فضای داخلی یكی را انتخاب می‌كنید. از میان تصاویری كه به شما ارائه می‌شود، می‌توانید آنها را به رنگی كه انتخاب كرده‌اید، تغییر دهید. این روند به شما كمك می‌كند درك درست‌تری از رنگ انتخابی‌تان داشته باشید.

یكی دیگر از امكانات جذاب Behr این است كه اگر شما در گوشی‌تان عكسی از یك گل یا لباس و... كه رنگش را دوست دارید، داشته باشید، به شما اجازه می‌دهد آن را وارد نرم‌افزار كرده و از رنگش در روند كار استفاده كنید.


اپلیكیشن: Houzz Interior Design Ideas

قیمت: رایگان

سیستم عامل: iOS، ویندوزفون و اندروید

از این اپلیکیشن ها برای دکوراسیون کمک بگیرید

اپلیكیشن Houzz با جمع‌آوری آرشیوی شامل بیش از چهار، پنج میلیون تصویر از دكوراسیون و طراحی داخلی فضاهای مختلف، حجم وسیعی از ایده‌های نو را در اختیار شما می‌گذارد. این نرم‌افزار بیشتر شبیه به ژورنالی برای علاقه‌مندان به دكوراسیون است و بهترین وسیله برای همگام شدن با مُد روز به شمار می‌رود. شما می‌توانید با جست‌وجویی سازمان‌یافته در Houzz به نتایج دلخواه خود برسید.

تصاویر در Houzz، در گروه‌هایی با نام‌های فضاهای داخلی (مانند اتاق نشیمن، آشپزخانه، اتاق خواب و …)، سبك‌های دكوراسیون داخلی (اروپایی، آسیایی، مینیمال و...)، رنگ غالب، سایز و قیمت وسایل دسته‌بندی شده است؛ بنابراین در پیدا كردن سبك دكوراسیون مورد علاقه خود در این مجله مجازی ابدا مشكلی نخواهید داشت. به غیر از تصاویر، در بخش Find a Pro شما قادرید طراحان داخلی حرفه‌ای اطراف محل زندگی خود را پیدا كرده و شماره تماس و آدرس وبسایت آنان را هم مشاهده كنید. جالب اینجاست كه با وارد كردن نام ایران در قسمت جست‌وجو، فهرست قابل توجهی از طراحان داخلی مجرب برای‌تان به نمایش درمی‌آید.

ضمنا با مراجعه به بخش Advice، از توصیه‌ها و متدهای روز متخصصان طراحی داخلی بهره‌مند خواهید شد. Houzz؛ اپلیكیشنی كه CNN آن را «ویكیپدیای طراحی داخلی و خارجی» نامیده به صورت رایگان برای iOS، ویندوزفون و اندروید در دسترس است.


اپلیكیشن: Homestyler Interior Design

قیمت: رایگان

سیستم عامل: iOS و اندروید

از این اپلیکیشن ها برای دکوراسیون کمک بگیرید

ساخته‌های شركت Autodesk، یكی از پركاربردترین ابزارهای طراحی برای مهندسان و معماران است. Homestyler Interior Design محصول این شركت خوشنام، بهشت علاقه‌مندان به دكوراسیون و طراحی داخلی محسوب می شود. درواقع با داشتن آن روی تلفن همراه‌تان دیگر نیازی به كاغذ، اتود و خط‌كش برای طراحی و پیش‌بینی چیدمان منزل نخواهید داشت؛ بلكه كافی است ایده‌های دكوراسیونی خود را بدون اتلاف وقت و تنها با چند كلیك در محیط اپلیكیشن پیاده‌سازی كنید.

خوشبختانه كار با HID به دلیل داشتن رابط كاربری دلنشین و آسان، تنها مختص به طراحان حرفه‌ای نیست و افراد عادی هم می‌توانند به‌راحتی از آن بهره ببرند. در بخش Create New Design شما می‌توانید از اتاق نشیمن منزل یا دفتر كار خود عكس بگیرید و وارد اپلیكیشن كنید. حالا با ورود به قسمت كاتالوگ می‌توانید انواع كاناپه، میز، صندلی، لوستر و … را بنابر سلیقه خود جایگزین وسایل فعلی محیط كرده و پیش‌بینی كاملی از دكوراسیونی جدیدتان داشته باشید.

با این نرم‌افزار كاربردی می‌توانید حتی رنگ كف و دیوار محیط را بنابر سلیقه خود تغییر دهید. در ضمن با ساختن حساب كاربری در اپلیكیشن، قادرید طرح دكوراسیون خود را با دیگر كاربران HID به اشتراك بگذارید و به تبادل نظر و ایده بپردازید. بخش Professional Index هم برای نمایش آثار طراحان بزرگ در نظر گرفته شده كه با مراجعه به آن، ایده‌هایی عالی برای دكوراسیون كسب خواهید كرد.


اپلیكیشن: Interior Design for iPad

قیمت: ۹. ۹۹ دلار

سیستم عامل: iOS

از این اپلیکیشن ها برای دکوراسیون کمک بگیرید

برای كار با Interior Design for iPad باید تا حدودی با اصول معماری و نقشه‌كشی آشنا باشید. شاید بتوان گفت این اپلیكیشن مناسب حرفه‌ای‌هاست. در این نرم‌افزار كاربردی، شما می‌توانید همه‌چیز را از صفر طراحی كنید؛ از رسم نقشه داخل ساختمان گرفته تا چینش و جاگذاری وسایل. فرض كنید شما قصد دارید برای ماه آینده در محیط منزل‌تان تغییرات بنیادینی ایجاد كنید؛ مثلا دیواری را‌ بردارید یا اتاقی به اتاق‌های خانه‌تان اضافه كنید. با كمك این اپلیكیشن، می‌توانید نقشه‌ای دوبعدی با اندازه‌های دقیق از خانه خود رسم كرده و حالا مدل سه‌بعدی آن را تحویل بگیرید. سپس در محیط سه‌بعدی می‌توانید تغییرات مورد نظرتان، از تغییر دیوارها تا تعویض كفپوش و اضافه كردن مبلمان جدید را به صورت مجازی اعمال كرده و پیش‌بینی دقیقی از تغییرات آینده منزل یا محیط كار خود داشته باشید.

بیش از سه هزار و۵۰۰ مدل سه‌بعدی از لوازم مختلف در اپلیكیشن گنجانده شده تا بتوانید تصویر دقیق‌تری از محیط مورد نظر خود را در آن بسازید. جالب اینجاست كه برای واقعی‌تر شدن مدل، امكان تنظیم زاویه تابش خورشید هم در اپلیكیشن فراهم شده است.


اپلیكیشن: AutoCAD 360

قیمت: رایگان

سیستم عامل: iOS و اندروید

از این اپلیکیشن ها برای دکوراسیون کمک بگیرید

نرم‌افزار معروف و نام‌آشنای اتوكد (AutoCAD ) از مهم‌ترین و كاربردی‌ترین برنامه‌های طراحی مدل‌های دو و سه‌بعدی و رسم‌های فنی است. این نرم‌افزار به كاربران امكان می‌دهد به‌راحتی بتوانند شیء‌های دو و سه‌بعدی ر ا خلق كرده یا به ترسیم نقشه‌های مورد نیاز خود بپردازند. نرم‌افزار AutoCAD از جمله نرم‌افزارهایی است كه بیشتر توسط حرفه‌ای‌ها و مهندسان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

كمپانی Autodesk تولید‌كننده این نرم‌افزار، اپلیكیشن رسمی خود را نیز با نام AutoCAD ۳۶۰ برای اسمارت‌فون‌ها و تبلت‌های هوشمند طراحی كرده است تا كاربران گوشی‌های هوشمند هم بتوانند از تمامی امكانات اتوكد در موبایل خود استفاده کنند و نقشه‌ها و ایده‌های‌شان را به‌راحتی هرچه تمام‌تر روی این برنامه پیاده كنند! این نرم‌افزار این امكان را در اختیار شما قرار می‌دهد كه یك پرونده جدید برای طراحی ایجاد کنید یا فایل‌های طراحی شده به وسیله كامپیوتر را به‌راحتی در این برنامه اجرا و ویرایش کنید و در صورت تمایل آنها را با دیگران به اشتراك بگذارید!


برای تهیه مجله منزل می توانید به صورت حضوری از کیوسک های روزنامه فروشی سراسر کشور و برای خرید نسخه الکترونیک از وب سایت taaghche.ir اقدام نمائید.

ضمنا برای اشتراک نسخه چاپی مجله منزل روی تصویر زیر کلیک کنید:

از این اپلیکیشن ها برای دکوراسیون کمک بگیرید
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج