۳۲۸۹۲۲
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

آیا هک سوئیفت کار کره‌ شمالی است؟

بعد از حمله‌ سایبری به بانکی در بنگلادش و حمله‌ی دیگری که پس از آن به بانکی در ویتنام صورت گرفت، گروهی از پژوهشگران امنیت سیستم کشف کرده‌اند که این حملات ممکن است ارتباطاتی با حمله‌ی سایبری به شرکت Sony Pictures در سال ۲۰۱۴ داشته باشد.

وب‌سایت برسام: بعد از حمله‌ سایبری به بانکی در بنگلادش و حمله‌ی دیگری که پس از آن به بانکی در ویتنام صورت گرفت، گروهی از پژوهشگران امنیت سیستم کشف کرده‌اند که این حملات ممکن است ارتباطاتی با حمله‌ی سایبری به شرکت Sony Pictures در سال ۲۰۱۴ داشته باشد.

آیا هک سوئیفت کار کره‌ شمالی است؟

در سال ۲۰۱۴ میلادی و پس از ساخت و انتشار یک فیلم کمدی که به تمسخر رهبران کره‌ی شمالی می‌پرداخت، شرکت Sony Pictures مورد حملات سایبری قرار گرفت. حمله‌کنندگان، آن‌طور که FBI می‌گوید، از تروریست‌های سایبری کره‌ی شمالی بوده‌اند که در اعتراض به ساخت چنین فیلمی دست به کار شده بودند. هرچند ادعاهای FBI از سوی مقامات کره‌ی شمالی تکذیب شد، اما نتیجه‌ی آن تحریم‌های بیشتر این کشور از سوی سازمان ملل بود.

حالا، بعد از حمله‌های سایبری به بانک‌های آسیای جنوب شرقی، شرگئی شوچنکو و آدریان نیش، پژوهشگران BAE از ارتباطاتی میان این حملات و حمله‌ی سال ۲۰۱۴ خبر می‌دهند. این دو با تجزیه‌ و تحلیل بدافزاری که در این حملات مورد استفاده قرار گرفته متوجه ساز و کار مشابهی بین این بدافزار و گزارش‌های شرکت Novetta از هک شرکت Sony Pictures در سال ۲۰۱۴ شدند.

البته هنوز معلوم نیست چه کسی یا چه کسانی پشت حمله‌ی سایبری به بانک‌های آسیای جنوب شرقی هستند. مقامات بنگلادشی انگشت اتهام را به سمت تکنیسین‌های SWIFT گرفته‌اند که سال گذشته برای بانک مرکزی این کشور کار می‌کردند، در حالی که مقامات FBI معتقدند کار، کارِ خودی‌ها بوده و از داخلِ بانک صورت گرفته است. حالا باید دید با این اطلاعات جدید، نظر سازمان‌های پیگیر سر جایش باقی می‌ماند یا این‌بار هم ترجیح می‌دهند انگشت اتهام را به سمت کره‌ای‌ها بگیرند.

البته این نکته را هم نباید فراموش کرد که علی‌رغم تمام تخصص و دقتی که پژوهشگران BAE به کار برده‌اند، باز هم احتمال اشتباه در ردگیری آثار جرم وجود دارد و نمی‌شود حکم قاطعی بر اساس آن ارائه کرد. اما به باور شوچنکو و نیش، شواهد و مدارک آن‌قدر روشن و محکم‌اند که می‌شود تقریبا اطمینان داشت تمام حملات کار یک نفر یا یک گروه واحد بوده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج