۳۲۹۴۳۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

صفار هرندی: پسابرجام مهم­تر است

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نظام از ورود به دور مذاکرات پیشیمان نیست؛ چرا که مذاکرات از قبل از دولت شروع شده بود و بنا است با تعیین خطوط قرمز مقام معظم رهبری این مذاکرات در جهت رفع تحریم­‌ها پیش رود.

خبرگزاری ایسنا: وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نظام از ورود به دور مذاکرات پیشیمان نیست؛ چرا که مذاکرات از قبل از دولت شروع شده بود و بنا است با تعیین خطوط قرمز مقام معظم رهبری این مذاکرات در جهت رفع تحریم­‌ها پیش رود.

محمدحسین صفار هرندی در همایش"نفوذ فرهنگی" که در مسجد امام خمینی(ره) صومعه­ سرا برگزار شد، با تبریک اعیاد شعبانیه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مسئله نفوذ، اظهار کرد: نفوذ اشکالی به صورت سنتی و قدیمی داشته و دارد که حداقل ضربات و تلخی ناشی از نفوذ را افراد مسن­ تر در نظام جمهوری اسلامی می­ توانند درک کنند.

وی با بیان اینکه شاید امروز مسئله نفوذ از جنس موارد پیشین قابل تکرار نباشد یا بسیار سخت باشد، افزود: با تجربیاتی که نظام، دستگاه ­ها و نهادهای منتسب به نظام از آن قضایا و حوادث گذشته بدست آورده ­­اند راه نفوذ سخت شده است؛ چرا که نظام به میزانی مستحکم شده است که امکان اجازه اتفاقی مشابه فاجعه هفت تیر را نمی ­دهد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه فاجعه هفتم تیر منجر به شهادت شخصیت ­های برجسته نظام شد که در راس آن شهید بهشتی قرار داشت، خاطرنشان کرد: هفتم تیر منجر به شهادت وزیران و ده ­ها نفر از نمایندگان مجلس و مجروح شدن تعدادی دیگر شد که می­ توانست مجلس را از نصاب لازم برای رسمی و قانونی شدن آن بیاندازد.

وی به حضور نمایندگان آسیب دیده در جلسه علنی مجلس برای جلوگیری از دستیابی دشمن به اهداف شوم خود و شکستن نصاب دستگاه قانون ­گذاری اشاره و تصریح کرد: فاجعه هشت شهریور سال ۶۰ نیز منجر به شهادت شهید رجایی و شهید باهنر شد، این اتفاق در بسیاری از کشورها همراه با دگرگونی عظیم، کودتا، بهم ریختگی و آشفتگی است ولی خوشبختانه با لطف خداوند و وجود شخصیت برجسته الهی چون حضرت امام خمینی(ره)، یاران نزدیک ایشان و آگاهی و هوشیاری ملت ایران عملیات دشمن به ثمر ننشست.

صفارهرندی مهم­ترین ضربه دشمن را شهادت شخصیت­ های برجسته کشور دانست و عنوان کرد: هدف دیگر دشمن ایجاد آشوب در کشور بود که محقق نشد همه این وقایع منجر به کسب تجارب شد که چگونه می توان راههای نفوذ را بست.

وی با اشاره به تاکید حضرت امام(ره) درخصوص عضوگیری در انجمن ­های اسلامی و بررسی گذشته و شجره نامه افراد، شهادت دادستان کل کشور آیت الله قدوسی را محصول دیگر نفوذ خواند و گفت: پس از مدتی خوش­ خیالی­‌ها و خوش­ بینی ­ها کنار گذاشته شد و نسبت به شناسایی افراد، جلوگیری از ورود عناصر ناباب به دستگاه ­ها و تصفیه دستگاه­ ها اقدام شد.

وزیر اسبق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نفوذ عناصر در نهاد مقدس سپاه تصریح کرد: نفوذ نظامی شکل دیگر نفوذ بوده و هست، همواره این امکان وجود دارد که با اصل غافلگیری یک یگانی با نفوذ، منطقه ­ای را تسخیر کند و با فراهم بودن زمینه، نفوذ را توسعه دهد و تا قلب یک کشور پیش رود مانند آنچه که در اوایل دهه ۸۰ میلادی در لبنان رخ داد و اسرائیلی ­ها تا قلب لبنان، بیروت پیش رفتند.

وی به ناکامی صدام و عدم موفقیت در نفوذ بر جمهوری نوپای اسلامی اشاره کرد و افزود: اشراف و تسلط ایران اسلامی بر عرصه حریم هوایی کشور برای صیانت از مرزها به گونه ­ای است که دشمنان کمتر هوس فاجعه آفرینی می­‌کنند.

صفارهرندی با اشاره به نفوذ آمریکا در عمق کشور در صحرای طبس یادآور شد: در توطئه صحرای طبس طوفان شن منجر به خنثی شدن عملیات نفوذ، شکست و سرافکندگی نیروهای آمریکایی شد، امام راحل فرمودند"خدا شن­ ها را فرستاد و شن ­ها مامور خدا بودند".

وی با بیان اینکه در حال حاضر جمله گزینه نظامی روی میز است شنیده نمی ­شود، متذکر شد: دشمنان به این باور رسیده ­اند که بحث عملیات نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران موضوعیت ندارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به نفوذی دیگر و پیچیده ­تر از عملیات ترور، بمب ­گذاری و عملیات نفوذ نظامی اشاره کرد و افزود: در نفوذ نظامی با شناسایی عوامل مخرب، نسبت به خنثی سازی و عدم اجرای عملیات اقدام خواهد شد؛ از طرفی دیگر فرد نفوذی با برانگیختن و جلب اعتماد هیچگاه براحتی مدرکی را جهت رسوایی در دست قرار نمی ­دهد. به طور مثال در اوایل انقلاب فردی با کسب اعتماد مردم وارد دولت موقت شده بود که رئیس آن مهندس بازرگان و مورد اعتماد شورای انقلاب قرار گرفته بود و از جانب امام راحل موظف به تشکیل دولتی متشکل از اشخاص به دور از وابستگی ­های حزبی و تشکیلاتی بود.

وی به سخنگوی دولت مهندس بازرگان، امیر انتظام اشاره کرد و یادآور شد: این فرد منتسب به دولتی بود که آن دولت مورد تایید امام راحل بود که پس از مدت­‌ها مشخص شد دغدغه این فرد درخصوص منافع آمریکا در ایران به میزانی بوده که در مورد ایران اینگونه نبوده است؛ چرا که تمام اطلاعات محرمانه و سری داخل نظام را تحویل کاردار سفارت آمریکا داده بود.

صفارهرندی با اشاره به هویدا و برملاشدن اسناد در لانه جاسوسی، متذکر شد: هویت امیر انتظام در هنگام تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان مسلمان شناسایی و برملا شد و سرانجام به عنوان یک خائن و جاسوس دستگیر شد.

وی با بیان اینکه پذیرفتن خیانت پست عالی رتبه دولت سخت بود، ادامه داد: چه کسی باور می­ کرد فردی که اولین رئیس جمهور این مملکت بود و با رای مردم شناخته شد با منافقین و جاسوسان در ارتباط باشد.

وزیر اسبق فرهنگ و اشاد اسلامی به کارگزاری بنی صدر در فرانسه با بررسی­ های اسناد توسط دانشجویان اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور مورد اعتماد مردم پیش از انقلاب در فرانسه به کارگزاری برای سفارت آمریکا مشغول بوده است و این درحالیست که خود بنی صدر در مصاحبه­ ای در خارج از کشور ذکر کرده است که به عنوان صاحبنظر اقتصادی در مورد مسائل اقتصادی خاورمیانه و ایران به سفارت آمریکا مشورت داده است.

وی انتخاب اولین رئیس جمهور کشور دست نشانده آمریکایی ­ها را تلخ و ناگوار دانست و عنوان کرد: اگرچه این تجربه تلخ بود اما راهنمای مطلوبی بود در جهت بررسی صلاحیت، شایستگی­ های شخصیتی، گذشته و حال فردی که بنا است منتخب و عهده­ دار مسئولیت خطیری در کشور باشد.

صفارهرندی بر انکار بنی صدر در خصوص جاسوسی اشاره کرد و افزود: پس از این مسئله، مسئله تایید صلاحیت توسط شورای نگهبان جدی گرفته شد و این در حالیست که در قانون اساسی مسئله بررسی صلاحیت­ ها برعهده شورای نگهبان بود اما کسی باور نمی­ کرد که باید در انتخاب افراد در این حد دقت شود.

وی با بیان اینکه هرگز نباید تصور کرد دشمن مایوس می­ شود بلکه با بسته شدن مسیری بدنبال راهی دیگر از همان جنس و طراحی تازه برای نفوذ است، تصریح کرد: این شکل از نفوذ پیچیده ­تر از اشکال قبلی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هدف دشمنان را تصرف ذهن و دل مقام مسئول خواند و یادآور شد: دشمنان در قلب و دل آیت الله منتظری قائم مقام رهبری نفوذ کردند و امام راحل برای جلوگیری از خطراتی که در کمین نظام و انقلاب بود در آخرین روزهای عمر خود شخصیتی را که امید امت و امام راحل محسوب می ­شد را عزل کرد.

وی با بیان اینکه اسناد وزارت اطلاعات نشان می­ دهد که پس از دهه ۷۰ منافقین، حزب توده، سلطنت­ طلبان و...تصمیم بر عدم مبارزه سیاسی جدی داشتند، گفت: هدفشان اصل مبارزه از طریق نفوذ عناصر داخل نظام و به دست خود افراد داخلی بوده است.

صفارهرندی نفوذ فرهنگی را تاثیرگذاری بر ذهن و دل انقلابیونی دانست که تا دیروز جهاد فی سبیل الله می ­کردند و تا آستانه شهادت در جلو و پشت جبهه رفته ­­اند.

وی ادامه داد: امروز به جای ترور شخصیت­‌ها، سخنانی را با نسبت دادن به این اشخاص به گوش مردم می­ رسانند تا دید مردم نسبت به انقلاب تغییر کند. با بررسی هویت مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بر حسب مدارک آشکار و با مراجعه به سایت شخصی این فرد نامه ­های این فرد به سران فتنه نمایان می ­شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه در این نامه­ ها از سران فتنه تقدیر شده است، اضافه کرد: کسی که امام(ره) را قاتل، دیکتاتور و جلاد می­ نامد می­ تواند مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام شود؟

وی علت حضور این فرد را تاثیری گذاری بر ذهن رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دانست و عنوان کرد: حرف های متفاوت و در تضاد با حرف­ های گذشته آیت الله هاشمی محصول اثرگذاری ایشان است.

صفارهرندی به مبادله جاسوسان آمریکایی با زندانیان ایرانی در آمریکا اشاره کرد و گفت: آمریکایی­ ها برای تبادل جیسون رضائیان مبلغ یک میلیارد و ۷۰۰ دلار پول ­های بلوکه شده ایران را پس دادند، جیسون رضائیان دو سال پیش به عنوان خبرنگار وارد ایران شده بود که با تلاش­‌ها، واسطه تراشی و ارتباطات به ریاست جمهوری راه می­‌یابد و با نزدیکان رئیس جمهوری ارتباط برقرار می ­کند.

وی با بیان اینکه اطلاعات سپاه با شناسایی جیسون رضائیان نسبت به دستگیری او اقدام می­ کنند، ابراز کرد: واکنش مقام مسئول نسبت به دستگیری جیسون رضائیان این بود که شما با این کارها آبروی کشور را می ­برید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام آخرین شکل نفوذ را خطرناک ­تر دانست و افزود: در این نوع نفوذ فرد هیچگونه ماموریت بیرونی نداشته و حتی فردی انقلابی بوده است اما از جایی به برآورد تازه ­ای مبنی بر اینکه چرا انقلاب کرده است، درگیری با نظام جهانی به چه معنا است و... دست می­ یابد.

وی به فرموده امام راحل مبنی بر اینکه نفوذی ­ها حرف ­های خود را از زبان افراد ساده لوح می­ زنند اشاره کرد و گفت: چه ساده لوحی از این بالاتر که با تاکید وزیر خارجه آمریکا در امضای برجام، وفور نعمت خواهیم داشت این درحالیست که پس از گذشت چندماه گشایشی حاصل نشده است.

صفارهرندی متذکر شد: نظام از ورود به دور مذاکرات پیشیمان نیست؛ چرا که مذاکرات از قبل از دولت شروع شده بود و بنا است با تعیین خطوط قرمز مقام معظم رهبری این مذاکرات در جهت رفع تحریم­ ها پیش رود.

وی با یادآوری فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه پسابرجام از برجام مهم­ تر است، تصریح کرد: برجام ۲ و ۳ به معنای خلع کلیه دارایی­ های واقعی دفاعی است. جنگ زمانی آغاز می ­شود که دشمن از بی دفاعی ما مطمئن شود.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان اظهار کرد: هنگامی که اقتدار کشور علاوه بر مرزها در بیرون از مرزها به نمایش گذاشته می­ شود علاوه بر حفظ کشور می ­توان کشورهای همسایه را در برابر دشمنان روئین تن کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج