جاباما
۳۲۹۴۸۱
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

چرا کن امسال سوت و کور است؟

چرا جشنواره کن امسال این‌قدر سوت و کور است؟ این پرسشی است که برای بسیاری از کسانی که به فرانسه سفر کرده‌اند تا در مهم‌ترین جشنواره سینمایی اروپا حضور یابند، مطرح است.

وب‌سایت آی سینما: چرا جشنواره کن امسال این‌قدر سوت و کور است؟ این پرسشی است که برای بسیاری از کسانی که به فرانسه سفر کرده‌اند تا در مهم‌ترین جشنواره سینمایی اروپا حضور یابند، مطرح است. چه این مسئله ناشی از نگرانی‌های امنیتی باشد، چه بودجه‌های محدودتر و ریخت‌وپاش‌های کم تر، سینماگران و شرکت‌کنندگان حاضر در کن، همگی بر این عقیده‌اند که جشنواره شصت و نهم به‌وضوح خلوت‌تر از سال‌های گذشته است.

چرا کن امسال سوت و کور است؟

این روزها شاهد برگزاری جشنواره‌ای آرام و بی‌سروصدا در کن هستیم؛ جشنواره‌ای که تا اینجای کار و با گذشت چهار روز، زیادی آرام و بی‌سروصدا بوده است. معمولا اولین تعطیلات آخر هفته در طول برگزاری جشنواره کن، آغازگر شلوغی و هیاهویی است که تا روز اختتامیه ادامه می‌یابد؛ زمانی که بلوار کراوزت به رسم هر سال باید شاهد تب و تاب و ازدحامی نفوذناپذیر باشد. تهیه‌کنندگان و خریداران و مدیران شرکت‌های پخش‌ سر میزها و در راهروهای بازار کن با شور و هیجانی وصف‌ناپذیر مشغول چانه‌زنی و سروکله زدن با یکدیگر هستند. اما امسال از این خبرها نیست.

جان‌لوکا چاکرا مدیر یکی از شرکت‌های پخش حاضر در جشنواره در این‌باره می‌گوید: «قطعا (جشنواره) خلوت‌تر است. همه دارند در موردش حرف می‌زنند. معمولا شب‌ها به قدری ازدحام می‌شد که مجبور بودم به سختی راهی برای رد شدن از جمعیت و عبور از شلوغی پیدا کنم.»

امسال اما همه در کمال ناباوری و راحت می‌توانند در هر نقطه‌ای از ساحل کن که دل‌شان بخواهد میزی برای صرف غذا پیدا کنند. یکی از مهمانان حاضر در جشنواره که حدود ۲۵ سال است به کن رفت‌وآمد دارد، در مصاحبه با هالیوود ریپورتر گفته: «کی اینجا این‌قدر راحت جا پیدا می‌شد؟ کی می‌شد هر میزی را که دلت می‌خواهد انتخاب کنی؟» او اضافه کرده: «از این بابت خیلی خوشحالم اما هیچ‌وقت اینجا را این شکلی ندیده بودم.»

به گفته بعضی افراد حاضر در جشنواره وحشت از تهدیدها و وضعیت امنیتی که در پی حملات مرگبار تروریستی در پاریس و بروکسل شدت گرفته، باعث ریزش مخاطبان جشنواره شده اما رخوت بازار فیلم احتمالا ناشی از تمهیداتی است که به منظور پاکسازی و خلوت نگه‌داشتن بلوار کراوازت صورت گرفته است.

با این حال، برگزارکنندگان بازار کن مصرانه بر این باورند که امسال نیز شمار شرکت‌کنندگان به اندازه سال‌های قبل و حتی قدری شلوغ‌تر از پارسال است. ژروم پایار مدیر اجرایی بازار کن می‌گوید تعداد شرکت‌کنندگان تا امروز نزدیک به ۱۲ هزار نفر بوده، که در مقایسه با سال گذشته همین زمان، رشد ۲ درصدی داشته است. پایار در ادامه صحبت‌هایش اصرار داشت بگوید ریزش قابل توجهی در میزان مخاطبان هیچ‌یک از بخش‌های جشنواره امسال رخ نداده است.

یکی دیگر از اتفاقات جالب توجه امسال، لغو برنامه تلویزیونی «گراند ژورنال» بود که هر سال با نمایش تصاویری زنده از جمعیت حاضر در کن از شبکه «کانال‌پلوس» روی آنتن می‌رفت.

به گزارش خبرنگار هالیوود ریپورتر، هرکس که از کنار راهروهای تقریبا خالی «پله» عبور کرده باشد، احتمالا به صحت و درستی آمار و ارقام اعلام شده شک خواهد کرد. با وجود این، هر چقدر هم که از میزان مخاطبان جشنواره کم نشده باشد اما شکی نیست که در مقایسه با تعطیلات آخر هفته سال‌های گذشته، این‌بار شاهد جمعیت کم‌تری در خیابان‌های کن هستیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج