۳۲۹۶۰۱
۳ نظر
۵۰۱۰
۳ نظر
۵۰۱۰
پ

یک سوم خانواده‌های ایرانی فرزند ندارند

رئیس کمیته بهداشت شورای فرهنگی و اجتماعی زنان با اشاره به وجود ۱۲ میلیون دختر و پسر در سن ازدواج گفت: در حال حاضر یک سوم خانواده‌ها فاقد فرزند یا دارای یک فرزند هستند و کشور ما در حال حاضر دچار پیری زودرس و وارد فاز اول سالمندی شده است.

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته بهداشت شورای فرهنگی و اجتماعی زنان با اشاره به وجود ۱۲ میلیون دختر و پسر در سن ازدواج گفت: در حال حاضر یک سوم خانواده‌ها فاقد فرزند یا دارای یک فرزند هستند و کشور ما در حال حاضر دچار پیری زودرس و وارد فاز اول سالمندی شده است.

خلیل علی‌محمدزاده در سومین هم‌اندیشی ملی چشم‌انداز جمعیتی ایران گفت: در سال ۶۸ نرخ باروری ۶.۴ فرزند بود و قرار بود تا سال ۹۰ به ۴ فرزند کاهش یابد. درصد رشد جمعیت بدون محاسبه مهاجران ۳.۲ بود که باید به ۲.۳ می‌رسید.

وی ادامه داد: میزان سزارین در آن سالها ۱۴ درصد بود که پس از اجرای برنامه تنظیم خانواده میزان سقط جنین به کمتر از ۷۰ هزار در تعداد بارداری ها رسید.

وی گفت: مرگ مادران باردار ۱۲۰ در ۱۰۰ تولد بود اما اکنون به ۲۰ در هر ۱۰۰ هزار تولد رسیده و شاخص ۱.۶۸ مرگ نوزاد در هر ۱۰۰۰ تولد زنده بهبود یافته است.

رئیس کمیته بهداشت شورای فرهنگی و اجتماعی زنان گفت: آمار زایمان طبیعی رو به انقراض بود و ۵۶ درصد زایمان‌ها با سزارین انجام می‌شد و سقط جنین عمدی اکنون بیش از ۵ برابر افزایش یافته است.

علی‌محمدزاده افزود: افزایش سزارین و سقط جنین در کنار سیاست‌های کنترل جمعیت منجر به کاهش نرخ باروری کل شد.

وی گفت: پیشگیری از سقط عمد مهم است چون بسیار پر عارضه بوده و توسط افراد غیر حرفه‌ای انجام می‌شود این در حالی است که جراحی‌های پیشگیری از بارداری در زنان و مردان قبل از سیاست‌های جمعیتی هرسال یک درصد و ۳ درصد ثبت می‌شد اما اکنون در بخش خصوصی به راحتی انجام می‌شود.

رئیس کمیته بهداشت شورای فرهنگی و اجتماعی زنان با اشاره به اینکه ۱۲ میلیون جوان در سن ازدواج قرار دارند، گفت: یک سوم خانواده‌ها فاقد فرزند یا دارای یک فرزند هستند، جمعیت جوان هم ۲۳.۴ درصد است اما وارد فاز اول سالمندی شده‌ایم و در ۳۰ سال آینده جمعیت سالمندی بیش از ۲۰ درصد کل جمعیت می‌شود.

وی تاکید کرد: دچار پیری زودرس می‌شویم و آمار ناباروری ۲۰ درصد شده است. از طرفی وزارت بهداشت ترویج زایمان طبیعی را اجرا و تا ۵ درصد پیشرفت داشته است اما متاسفانه سزارین همچنان در بخش خصوصی روال قبل را دارد.

وی در پایان گفت: سالانه ۵ تا ۶ هزار سقط جنین در کشور ثبت می‌شود اما ده‌ها هزار مورد به صورت ثبت نشده انجام می‌شود و نظارتی هم روی آن نمی‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      سلام
      اینقد زوج نا بارور در کشور هستنند که ارزوی بچه دار شدن رو دارن اونهارو حمایت کنید هزینه های درمان واقعا کمرشکنه براشون
      اونها مشکلشون حل بشه کلی نوزاد بدنیا میاد و کلی خانواده دلشون شاد میشه
      حتی بهزیستی برای فرزند خواندگی چنان سنگهایی جلو پاشون میندازه که از گرفتن فرزند از بهزیستی هم پشیمون میشند

    • بدون نام

      بچه میخان چیکار با این وضعیت اقتصادی

    • بدون نام

      بخاطر وضع افتصادی بد جوانها ازدواج نمیکنند اگه هم ازدواج کنند بچه نمیارن چون از عهده خرجش برنمان باهزینه های سنگین اجاره مسکن ومایحتاج زندگی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج