۳۲۹۶۳
۳۵ نظر
۵۰۰۲
۳۵ نظر
۵۰۰۲
پ

معروف ترین اسيد پاش ايران آزاد شد

عامل جنجالي‌ ترين اسيدپاشي تاريخ جنايي ايران كه در آن آمنه بهرامي از دو چشم نابینا شده است، از زندان آزاد شد.

روزنامه ایران: عامل جنجالي‌ ترين اسيدپاشي تاريخ جنايي ايران كه در آن آمنه بهرامي از دو چشم نابینا شده است، از زندان آزاد شد.

پس از عفو به مناسبت عيد سعيد فطر، "مجيد. م" بخشيده شد و قرار است نزديك به پنج سال به شهر بدآب و هوايي در مرز شرقي كشور تبعيد شود.

صبح ديروز چهارشنبه ۵ مهرماه اين اسيدپاش به همراه پدر و مادرش در شعبه اجراي احكام دادسراي امور جنايي تهران حضور يافت تا نامه آزادي‌اش را از داديار جمشيدي دريافت كند.

سپس قاضي اجراي احكام، حكم تبعيد وي را كه نزديك به پنج سال است برايش خواند، مجيد به محض شنيدن موهايش را چنگ زد و آرام سه ضربه مشت به سر خودش زد و سرش را پائين انداخت.

در اين ميان پدر و مادرش نيز كه در شعبه حضور داشتند، به داديار جمشيدي گفتند كه مجيد از خبرنگاران ترس و وحشت دارد.

وقتي از مجيد پرسيده شد كه از آزادي‌اش خوشحال است؟ در جواب به طرز مرموزي دست‌هايش را بالا و پائين مي‌برد و سكوت كرد و باز هم موهايش را چنگ زد و با مشت ضرباتي را به سرش زد.

جنجالي‌ترين اسيدپاشي

آمنه بهرامي قرباني اسيدپاشي است كه ۱۲ آبان ماه سال ۸۳ در زير پل سيد خندان زندگي براي هميشه به روي وي تاريك شد.

مجيد خواستگار سمج اين دختر دانشجو بود كه در اقدامي كينه‌جويانه وقتي به خواسته خود نرسيد، با يك سطل پر از اسيد سر راه آمنه ۲۷ ساله سبز شد و در يك لحظه با اجراي نقشه‌اش بسرعت پا به فرار گذاشت.

با انتقال آمنه به بيمارستان مشخص شد كه آسيب رسيده به چشم‌ها و صورت به قدري زياد است كه قادر به ديدن تصاوير به صورت واضح نيست و با توجه به همين موضوع دختر جوان چند بار تحت عمل جراحي قرار مي‌گيرد.

اما اين عمل‌ها به نتيجه نرسيد و آمنه بهرامي با كمك خيرين براي عمل تخصصي‌تر به اسپانيا اعزام شد.

جراحي‌هاي اوليه روي دختر جوان تا حدودي در يكي از چشم‌هاي وي تأثير گذاشت و با بازگشت ۳۵ درصد بينايي به آن آمنه روحيه مناسبي پيدا كرد. اما اين اميدواري تنها مدتي طول كشيد و دختر قرباني دوباره همان اندازه بينايي را هم از دست داد.

با توجه به اين موضوع و عدم بهبودي در چشم‌ها، آمنه بهرامي در بازگشت از اسپانيا پيگير شكايت از خواستگار سمجش شد و بعد از كش و قوس‌هاي زياد توانست تأييد حكم قصاص چشم‌هاي مجيد را از ديوان عالي كشور دريافت كند.

حكم قصاص مجيد قرار شد ۹ مردادماه سال ۹۰ اجرا شود. اما چند ثانيه تا اجراي حكم قصاص چشم، آمنه بهرامي از كوري مجيد گذشت كرد و در ميان بهت و حيرت كادر پزشكي، مسئولان و خانواده‌اش محل اجراي حكم را ترك كرد.

خواستگار اسيدپاش بعد از اين مرحله دوباره در شعبه ۷۱ دادگاه كيفري حاضر شد و اين بار از جنبه عمومي جرم تحت محاكمه قرار گرفت و به زندان افتاد.

"مجيد. م" غروب سه‌شنبه ۴مهرماه سال‌جاري از زندان در حالي آزاد شد كه ۵۰ميليون تومان به آمنه بهرامي پرداخت كرده بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فرهاد

      به شدت مخالفم!!!!!!!!به شدت هر چه تمام تر. حد اقل مجازات مجید حبس ابد بود. این حکم آزادی تهدیدی است برای اجتماع. فقط چند ماه صبر کنید و ببینید که آمار اسیدپاشی چند در صد بالا خواهد رفت - کما این که بعد از انصراف آمنه از به اصطلاح"قصاص "مجید ( این که مجرم رو بیهوش کنند و کل اعضای تیم پزشکی مواظب باشند که نکنه خدای ناکرده به مجرم صدمه جدی وارد بیاد) آمار اسید پاشی به شدت بالا رفت. تا اونجا که زنی که به صورت زن دیگری و دخترش اسید پاشیده بود با کمال بیشرمی و وقاحت گفته بود: " دیدی آمنه بخشید؟ تو هم مجبور میشی ببخشی".چند تایی رو خبرگزاری ها اعلام کردند. دیگه من خبر ندارم اونهایی که اعلام نشدند یا من نشنیدم کدوم ها بودند.

      در هر حال، وجود این شخص و اشخاص نظیرش، و بخشش شون تهدیدی است برای اجتماع. اون هم اجتماع ما که ملت همینجوریش هم... این ماجرا یک مساله شخصی نبود؛ یک مساله ملی بود که به تک تک افراد جامعه مربوط میشد. این تصمیم رو چه کسی گرفت؟ از حالا به بعد همه ما در معرض تهدیدیم. من این ناامنی رو با تمام وجود حس میکنم. من به عنوان فردی که دارم در این جامعه ایران - متاسفانه یا خوشبختانه - نفس میکشم و با افرادی زندگی میکنم که سلامت شون برای من مهمه. و هر بار که داستانی از مزاحمت و تهدید میشنوم هزار تا سناریوی دلخراش در ذهنم تصور میکنم. از اسید پاشی...تا قتل... تا...

      اصلا نظر مخالف من اهمیتی داره؟

      پاسخ ها

      • سمي

        بله كه داره
        نظر شمام بخشي از افكار عمومي محسوب ميشه

    • ارسام

      بابا طرف دل دیونه بود .چرا مشت میزد به سرش یه اجری چیزی میدادین دستش خب

    • elaheh 29

      واي خدايا نبايد آزادش ميكردند منم با فرهاد موافقم من هميشه از اين ميترسم كه به من يا عزيزانم اسيد پاشيده بشه از كساني كه ازم ناراحتن ميترسم از آدمايي كه در طول روز و شب به سمت من ميان ميترسم
      از تجاوز دزدي اسيد پاشي از تاكسي هاي شخصي
      ديگه چرا آزادشون ميذارن ؟؟

    • elhamgh

      دلم واسه مردمی که تبعیدش میکنن اونجا بشدت میسوزه خدا بهشون رحم کنه هم واسه جامعه ایی که بعد میخواد بیاد توش ودر کنارشون قرار بگیره واسه تک تکه مردم مضره کاش آمنه نمیبخشیدش.

    • سمي

      دلم به حال آمنه ميسوزه
      حالا ديگه همه شرورا فهميدن كه ميشه به صورت ديگران اسيد پاشيدو بعدم به دلايلي؟؟؟ آزاد شد

    • حبیب

      هردو مقصرهستند آمنه برای گرفتن دیه وگذشت و اسیدپاش معروف که به دیوانگی تضاهرمیکند واقعا حیف این آب ونانی که اسیدپاش در مدت زندانی مصرف کرده است /

    • مهرداد

      باید امثال این افراد اعدام شوند لحظه ای خودتان را جای آمنه قرار دهید حتی فکرش انسان را دیوانه میکند درود بر روح پاک و بزرگ آمنه

      پاسخ ها

      • سمي

        آمنه بيچاره نابود شد
        تا آخر عمرش كه خدا ميدونه چند ساله عذاب ميكشه
        ولي پسره؟

    • هادیزاده

      برای آمنه همیشه آرزوی سلامتی میکنم و امیدوارم که خداوند مجید و امثال مجید هارو لعنت کنه که این چنین بازندگی مردم بازی نکنند ای کاش به این زودی آزاد نمیشد خدا عاقبت این کارو به خیر کند

      پاسخ ها

      • سمي

        بهش عفو خورده عفو
        متوجه اي عفو
        من اصلا نمي فهمم يعني چي

    • elaheh 29

      آمنه ها خواهش ميكنم فكر ما باشين بخدا ما احساس آرامش نداريم وقتي اين آدماي رواني بيرون راحت ميگردن.
      خواهش ميكنم آزادشون نكنيد كسي كه يكبار نتونه جلوي خودشو بگيره و به روي يك انسان اونم يه دختر27 ساله اسيد بپاشه و براي هميشه اونو تبديل به يك مرده متحرك كنه نبايد بخشيده بشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما فکر میکنید آمنه خودش خواست که ببخشه؟ میدونید هزینه این عمل های جراحی چه اندازه بالاست؟ و میدونید که اگر مردم خودشون کمک نکنند میشه گفت عملا ارگانی برای رسیدگی و کمک های مالی وجود نداره(مثل زلزله آذربایجان شرقی که این بندگان خدا باید پول جمع کنند که قسط 12 میلیون اهدایی دولت رو بپردازند. این بخشش ها عملا به این منظوره که بتونند با مبلغ دیه قسمتی -و تنها قسمتی- از هزینه های سرسام اور جراحی ها و بیمارستان های داخلی و خارجی و سفر ها و ...رو بپردازند. آمنه با 50 میلیون دیه ای که گرفته فکر میکنید چکار میتونه انجام بده؟ اگر بتونه بخشی از بدهکاری ها رو جواب بده خیلی شانس آورده. متاسفانه درد ما یکی و دو تا نیست

    • مینو

      جرم مجیداسیدپاش که به قصدآسیب رساندن به تن وروان آمنه بودکمترازجرم متجاوزبه عنف که مجازاتش اعدام درملاء عام می باشدنیست حتی بی رحمانه تراست .بایداعدام شودتادرس عبرتی برای همه اسیدپاش هاباشد.

    • محمد

      من هم با نظر دوستان موافقم .
      زندگی یه نفر به خاطر علاقه ی یک طرفه نابود شد ، حالا طرف رو آزاد کردن !؟
      مگه اینجوری هم میشه !!!؟؟؟؟؟
      mhn

      پاسخ ها

      • elahe 29

        علاقه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • sara

      آمنه نباید میبخشید باید دو تا چشماشو کور میکرد تا درس عبرتی بشه برای جوونایی که طاقت شنیدن کلمه نه گفتن ندارن.

    • محسنی فر

      به نظر من15سال باید زندانی میشد.

    • mahtab

      vayyyyyyyyyyyyyyyyyy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! bache ha pas gozashto otufat chi mishe?????????????javabe badi ro ke ba badi nemidan.man ke migam etefaghan amene khub kari kard.ta ruzo lahzeye akhar gozasht majid azab bekesheo hessabi pashimun she bad dar kamale bozorgvari gozasht kard.shomaham be jaye inghadr sarzanesh kardan sai konin bache hayi ke tahvile jame`e midin hamchin kasayi nabashan.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این هم یک بخش قضیه است. اما آمار چیز دیگری رو نشون میدن. شما ببینید که از همون روز بخشش امنه تا به حال آمار اسیدپاشی چقدر بالا رفت. این ها حرف های قشنگی هستند و نظر شما در جای خود محترمه، اما به شرط اینکه جامعه ما ظرفیت و پذیرشش رو داشته باشه...که متاسفانه به نظر میرسه که نداشت....

      • mona

        عزیزم درسته گذشت خوبه
        اما به چه قیمتی
        آدمی که به قول خودش واسه جواب رد زیر همه چی زده و اسید رو اون دختر پاشیده چه تضمینی میتونه داشته باشد؟!!!!
        بیاین شعار ندیم

    • Sepide

      البته به جاي اين كه أونو تبعيد بكنن بايد بابا ننشو تبعيد كنن كه اين ادمو تحويل جامعه دادن جالب اينجاست كه دنبال ازادي فرزند بي غيرتشونم بودن بيشتر خانواده مقصره كه بايد راجب وطن شرف ابرو و ناموس صحبت ميكردن باهاش كه به خودش اجازه اين غلطو نده اقا

      پاسخ ها

      • ملین

        سپیده جان این حرفو نزن
        خیلی از پدر و مادر ها هستند که اخلاقیات ندارن ولی بچشون برعکس میشه
        خیلی هام دارن و بچشون کاملا متفاوته
        درسته تاثیر دارد ولی جو جامعه منظورم دوستای اطرافش و... بقیه چیزا هستن که تاثیر میزارن شاید پدر و مادرش هم راضی نبودن ازش ولی هر چی باشه بچشونه و واسه آزادیش تلاش میکنن
        من خیلی از بچه ها رو دیدم که پدر و مادرشون از کاراشون راضی نیستن ولی واقعا زورشون نمیرسه

    • زندونی

      از اول مشکل عقلی داشته که این کار رو کرده والا آدم عاقل که نمیاد روی یه نفر اسید بپاشه

    • غــــــــــــز ل

      درود به دوستان
      درسته که باید بخشش داشت اما بخشش بی جا و رحمت به لعینان به فرموده ی علی (ع) جز ویرانی و نابودی نخواهد داشت...
      در جامعه امروزی که خطر اسید پاشی و قتل و تجاوز و نابود کردن افراد آسون تر شده و شهرها بزرگت و خبر ها دیرتر همگیر میشه....باید خوب چشم و گوش خود را باز کنیم که چه کسی را ببخشیم و آزاد کنیم و چه کسی برای هیمشه در بند و یا مقابله به مثل کنیم؟
      اگر این آقا مشکل روانی داشته یا پیدا کرده باید در بیمارستان بستری بشه چون سابقه ی حمله ی خطر ناک داره چرا باید تبعید بشه؟؟؟
      چرا اگر بخشیده شده بدون کمک رها میشه؟؟؟باید زید دید و صلاح پزشکها باشه ....کسی که دست به اسید پاشی و خشونتهای چنین می زنه تا انتهای راه رو فکر کرده که وسیله ی آنرا تهیه کرده.....پس باید تا انهتای راه را بر آنها بست شاید سخت گیرانه باشه اما چاره نیست تا همه بدانند کسی که وسیله ی کشتن و آزار دادن و خشونت بر افزاد را آماده می کند تا انتهای اره بن بست است.
      این راه من بوده و هست تا دنیا دنیاست چرا کع مولایم فرمود :بر لعینان رحمت آوردن دور از عقل و انصاف است!!!!

    • مهسا

      دختر ها هر چی میکشن تقصیره خودشونه یارو زده چشاشو کور کرده بازم بخشیده .........
      با همین بخشش های بیجا جامعه رو...

      پاسخ ها

      • eli

        Vaghean...az mast ke bar mast

    • mohammad

      باید در ملا عام قصاص میشد تاهیچ بی سروپایی اجازه حتی فکر کردنّ به این موضوع را نداشته باشد.

    • rahim

      بابا چیکار به رضایت دختره دارین بزنین پدرشو دربیارین تا درس عبرتی بشه برای اون آشغالهایی که میخان سر این ضعیفه ها این بلاها رو بیارن واقعا متعاسفام

    • بدون نام

      حداقل باید حبس ابد براش میبریدن به هر حال زندگی رو از یک آدم گرفته باید مجازاتش رو میکشید یا حبس ابدی میشد

    • laya

      منم با نظر فرهاد موافقم....یعنی چی عفو کردند؟......دیگه هرکی راحت میتونه بره اسید بپاشه رو یکنفر و بگه بخشیده میشیم مثل مجید....من جای آمنه بودم هیچ وقت مجید رو نمیبخشیدم...دل بزرگی داشته که بخشیدش....این جور آدما رو البته آدم نه اینجور آدم نما هارو باید اعدام کرد

    • yac

      باید محکوم به زندگی با امنه میشد یعنی میتونه با عزاب وجدان زندگی کنه......خدا میدونه چرانظرش برگشته

    • sadeghjamali

      خداوند زن رو موجودی حساس؛زریف واز لحاظ بدنی ضعیف افریده.خدا که زن رو این جوری افریده باید یک مشت ولگرد؛پست و...این کارها رو بکنن ودم از مردی بزنن.افرادی مثل این رو که نمیشه با بخشش؛اعدام ویازندان مجازاتشون کرد.باید یک مجازاتی برای اینها در نظر بگیرن که کسی جرأت بی حرمتی به امثال آمنه رو نداشته باشه؛ولی چه حیف ....در آفریقا یک گیاهی هست که برای شکنجه استفاده میشه یابرای کشتن مجرمان؛قسمتی از دست یاپا رو زخم میکن وجوانه گیاه رو درون زخم وجوانه شروع به ریشه زنی ودر مدت کوتاهی تمام بدن فرد رواز درون احاطه میکنه.باید برای اینها هم اینگونه مجازاتی در نظر گرفت

      پاسخ ها

      • کاربر

        ظریف عزیزم

    • یاسمن

      مجید باید حبس ابد میشد اونم توی تک سلولی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج