۳۲۹۶۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

رقابت گران برج های سوپرلوکس در تهران!

آیا تا به حال فکر کرده اید که آپارتمان هایی به عنوان سوپرلوکس در برخی مناطق شهر تهران با قیمت های نجومی معامله می شوند، دلیل قیمت های بالای آنها، صرفا داشتن این امکانات بوده یا عوامل دیگری در اطلاق نام سوپرلوکسی یک آپارتمان و یا خانه ای ویلایی نقش آفرینی می کند؟

رقابت گران برج های سوپرلوکس در تهران!

هفت صبح: وقتی نام آپارتمان و خانه های سوپرلوکس برده می شود، ذهن انسان ناخودآگاه به سمت واحدهایی می رود که مالک و دارنده آن از امکاناتی همچون استخر، سونا، جکوزی، زمین تنیس، آسانسورهای مبله اختصاصی، کابینت هایی که در بهترین کارخانه های ایتالیا ساخته شده و مواردی از این دست استفاده می کند اما آیا تا به حال فکر کرده اید که آپارتمان هایی به عنوان سوپرلوکس در برخی مناطق شهر تهران با قیمت های نجومی معامله می شوند، دلیل قیمت های بالای آنها، صرفا داشتن این امکانات بوده یا عوامل دیگری در اطلاق نام سوپرلوکسی یک آپارتمان و یا خانه ای ویلایی نقش آفرینی می کند؟

در این رابطه رضا احمدی، کارشناس املاک که خود مدیریت آژانس املاک برج سفید را برعهده دارد گفت: مطابق با روال معمول سه آیتم؛ نقشه، مواد اولیه، متریال و منطقه وقوع ملک از جمله عواملی است که در تمامی واحدهای سوپرلوکس حائز اهمیت است. وی گفت: البته هم اکنون چند عامل دیگر در معاملات این واحدها نقش تعیین کننده ای داشته و ضمن افزایش قیمت، میزان تقاضای خرید را نیز بالا می برد.

وی در این خصوص گفت: در شرایط کنونی به رغم نقشه و طراحی مناسب یک واحد، نام سازنده آن عاملی است که مورد توجه خریداران قرار می گیرد. به عنوان مثال آپارتمانی که سازنده آن شرکت یا فرد صاحبنامی در این حوزه باشد، هنگام معاملات نقش یک برند را برعهده داشته و در مقایسه با واحدی مشابه که سازنده آن مشهور نیست، نه تنها قیمت بیشتری دارد بلکه میزان حجم متقاضیان بیشتری را نیز به خود جلب می کند.

احمدی در ادامه از دیگر موارد مهم به روی بورس بودن یک ساختمان اشاره کرد و گفت: در بازار معاملات آپارتمان های سوپرلوکس گاها دیده شده که یک ساختمان نه از موقعیت مکانی مناسبی برخوردار است و نه متریال کاربردی در آن خیلی خاص است اما متقاضی خرید اینگونه واحدها با قیمت بالا زیاد است.

وی گفت: به عنوان مثال همه مردم تهران نام برج کوه نور و یا برج گلفاد الهیه را شنیده اند و می دانند که واحدهای این ساختمان ها از قیمت بسیار بالایی برخوردار است اما نکته حائز اهمیت آن است که این ساختمان ها فقط از نام خوبی بهره می برند و از لحاظ موقعیت مکانی، نقشه و متریال دارای رتبه خاصی نیستند با این وجود قیمت آنها بسیار بالا بوده و بسیاری از افراد ثروتمند تمایل دارند در آنها ساکن شوند.

وی در ادامه به خرید و فروش واحدهای درون صنفی اشاره کرد و گفت: در برخی از مناطق شمالی شهر تهران، آپارتمان هایی قرار دارند که امکانات خیلی خاصی در آن تعبیه نشده و ممکن است از لحاظ ساخت بیش از 15 سال سن هم داشته باشند، با این حال این ساختمان ها مورد توجه برخی از صنوف قرار می گیرد و تمامی واحدهای آن تحت تملک فعالان آن صنف است.

وی گفت: به عنوان مثال در خیابان فرشته تهران سه برج کنار هم واقع شده که به نام برج های سه قلوی فرشته معروف هستند. این برج ها 15 طبقه که هر کدام دارای واحدهای بزرگ 500 متری است، سنی بیش از 20 سال داشته و متریال آنها هم در حد معمول است با این وجود واحدهای آن به طور کامل در اختیار فعالان صنف آهن تهران قرار داشته و با ارقام نجومی بین خودشان معامله می شود.

وی ادامه داد: مثلا در فرمانیه چهار ساختمان کوتاه مرتبه به نام فرشچیان قرار دارد که با وجود سن بالای 20 سال با قیمت های نجومی در بین فعالان صنف فرش فروش خرید و فروش می شود و یا نمونه مشابه دیگری که در منطقه دروس قرار دارد به نام برج وفا که تماما در اختیار پزشکان است.

وی در پاسخ به اینکه داشتن مشاعات لوکس چه میزان بر قیمت ساختمان تاثیر دارد، گفت: بهره مندی یک ساختمان صرفا از امکانات رفاهی لوکس دلیلی بر قیمت بالای آن نیست زیرا این عوامل تنها 15 تا 20 درصد از قیمت یک ساختمان سوپرلوکس را شامل می شود. یعنی اگر ساختمانی هر متر آن 10 میلیون تومان قیمت داشته باشد، در صورت داشتن امکانات رفاهی اینچنینی قیمت آن به نهایتا متری 12 میلیون تومان افزایش پیدا می کند و همانطور که گفته شد، دیگر عوامل همچون منطقه، نام سازنده، در بورس بودن ساختمان و نقشه در تعیین قیمت بسیار حائز اهمیت است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج