۳۲۹۷۴۷
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

هشدار جدید درباره تغییرات آب و هوایی

یک مرکز خیریه بریتانیایی هشدار داد تا سال ۲۰۶۰ بیش از یک میلیارد انسان در سرتاسر جهان در شهرهایی سکونت خواهند داشت که به واسطه تغییرات اقلیمی در معرض خطر جدی سیل‌زدگی قرار دارند.

همشهری آنلاین: یک مرکز خیریه بریتانیایی هشدار داد تا سال ۲۰۶۰ بیش از یک میلیارد انسان در سرتاسر جهان در شهرهایی سکونت خواهند داشت که به واسطه تغییرات اقلیمی در معرض خطر جدی سیل‌زدگی قرار دارند.

مركز كريستين ايد با انتشار نتيجه پژوهشي جديد اعلام كرد آمريكا،‌كانادا و هندوستان كشورهايي هستند كه بيشترين خطر متوجه آنها است و شهرهاي كلكته و مومباي در دسته خطرناك‌ترين و آسيب‌پذيرترين شهرهاي جهان قرار دارند.

هشت شهر كه بيش از ديگر شهرها در معرض آسيب‌ديدگي ناشي از سيل قرار دارند، همگي در آسيا واقع شده‌اند و پس از آنها شهر ميامي در آمريكا نهمين شهر در معرض خطر جهان اعلام شده‌است.

اين گزارش از دولت‌ها مي‌خواهد تا در راستاي كاهش ميزان گرمايش جهاني قدمي بردارند و در زمينه برنامه‌هاي كاهش فجايع طبيعي سرمايه‌گذاري كنند.

آليسون دويگ نويسنده اين گزارش مي‌گويد انسان‌هايي كه در شهرهاي ساحلي بزرگ سكونت دارند به صورت ويژه در خطرند. يكي از اين شهر‌ها فلوريدا است كه درصورت وقوع سيل، كل اين شهر به خطر خواهد‌افتاد.

براساس اين گزارش اولويت دولت‌ها بايد كاهش ميزان انتشار كربن و محدود‌سازي افزايش دماي جهاني به واسطه تغيير منبع سوخت از فسيلي به منابع كم كربن باشد. همچنين مجامع آسيب‌پذير بايد به خانه‌هاي محافظت‌شده و ايمن‌تر مجهز شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج