جاباما
۳۲۹۸۰۵
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

امسال چه رنگی مد است؟

دبیر کارگروه مد و لباس گفت: در پنجمین جشنواره مد و لباس فجر، نزدیک‌ترین پارچه به رنگ فیروزه‌ای را که رنگی ایرانی است، برای مسابقه زنده طراحی لباس انتخاب کردیم. گرچه باید بیشتر به این موضوع می‌پرداختیم و پارچه با دقت بیشتری انتخاب می‌شد اما به نظر من، تلاشی که برای نخستین‌بار در این زمینه انجام شد، ارزشمند بود.

خبرگزاری ایسنا: دبیر کارگروه مد و لباس گفت: در پنجمین جشنواره مد و لباس فجر، نزدیک‌ترین پارچه به رنگ فیروزه‌ای را که رنگی ایرانی است، برای مسابقه زنده طراحی لباس انتخاب کردیم. گرچه باید بیشتر به این موضوع می‌پرداختیم و پارچه با دقت بیشتری انتخاب می‌شد اما به نظر من، تلاشی که برای نخستین‌بار در این زمینه انجام شد، ارزشمند بود.

حمید قبادی درباره «رنگ سال» اظهار کرد: انتخاب «رنگ سال» یک فرآیند پیچیده‌ دارد که در دنیا اهداف متعددی پشت آن قرار گرفته است، اما ما در نهایت ظاهر کار را می‌بینیم.

او ادامه داد: شاید یکی از مهم‌ترین اهداف انتخاب رنگ سال در کشورهای دیگر، علاوه بر جنبه‌های فرهنگی، جنبه اقتصادی باشد که افزایش مصرف و به نوعی تأکید بر نوگرایی و مدگرایی را به‌دنبال دارد. اما در کشور ما، هدف از انتخاب رنگ سال این موضوع نیست.

دبیر کارگروه مد و لباس گفت: اهداف ما در موضوع رنگ سال، ایجاد نشاط، رفتارهای منطقی و پرداختن به ارزش‌ها در جامعه است. طبیعتا اهدافی که کشورهای غربی از انتخاب رنگ سال دارند، مورد نظر ما نیست.

قبادی بیان کرد: گرچه زمان کافی برای انجام اقدامات لازم در پنجمین جشنواره مد و لباس فجر که اسفندماه سال گذشته برگزار شد، نداشتیم، اما به عقیده من اتفاق خوبی افتاد و نتیجه درستی از آن گرفتیم، همچنین تولیدکنندگان لباس از این موضوع به‌خوبی استقبال کردند.

امسال چه رنگی مد است؟

او اظهار کرد: انتخاب رنگ سال را در جلسات پیش رو دنبال و ساز و کار منطقی آن را فراهم خواهیم کرد. ضمن این‌که موفقیت انتخاب رنگ سال و تعمیم آن در جامعه، ابزارهای متعددی می‌خواهد. ایده، خلاقیت و تولید محصول یک فرآیند چند وجهی است که باید آن را مورد توجه قرار دهیم.

دبیر کارگروه مد و لباس گفت: جامعه‌شناسان می‌توانند دیدگاه‌های خود را در این زمینه برای نشاط جامعه مطرح کنند. به عبارتی استفاده از رنگ واحد زیبای ایرانی مستلزم فعالیت فرابخشی است و محدود به کارگروه مد و لباس نیست. کما آن‌که در اسفندماه گذشته موفقیت نسبتا محدودی در این زمینه به‌دست آوردیم.

قبادی درباره دلیل این موفقیت توضیح داد: ما این کار را محدود به کارگروه مد و لباس ندانستیم و از مشارکت کارخانه پارچه گرفته تا طراح، تولیدکننده و تشکل‌ها در این زمینه استفاده کردیم. در نتیجه نیز دیدیم که همان پارچه‌ای که ما در پنجمین جشنواره مد و لباس از آن استفاده کردیم، در اوایل سال به بازار وارد شد. در حال حاضر هم رنگ ایرانی که مد نظر ما است، در بازار وجود دارد.

او گفت: رنگی که در ایران انتخاب شده، با موسسات معرفی‌کننده رنگ سال در کشورهای غربی متفاوت است. ما این روند را با توجه به موفقیت نسبی حاصله، در سال ۹۶ نیز ادامه خواهیم داد.

دبیر کارگروه مد و لباس درباره نحوه انتخاب رنگ سال ۹۵ نیز بیان کرد: ما برای مسابقه طراحی زنده لباس در پنجمین جشنواره مد و لباس فجر چند گروه تشکیل دادیم. ایده صفر تا صد برگزاری این مسابقه از طرف انجمن طراحان لباس مطرح شد و ما هم به‌شدت از این موضوع استقبال کردیم.

او ادامه داد: با توجه به محدودیت زمان، ناکافی بودن امکانات و از طرفی ارزشمند بودن طرح و اهمیت این موضوع، چند کارگروه برای این کار پیش‌بینی کردیم. تأمین و تجهیز ابزارها، یکی از اتفاقات مهمی بود که به راه‌اندازی یک کارخانه نیمه حرفه‌ای شامل ۲۰ غرفه‌ی مجهز به تجهیزات لازم برای طراحان در مدت کمتر از ۱۵ روز منجر شد.

قبادی افزود: گروهی را در بخش صنعت و نساجی انتخاب کردیم که چند نوع پارچه را انتخاب کردند. همه ملاحظات در انتخاب پارچه رعایت شد و از بین گزینه‌هایی که سعی کردیم کاملا ایرانی - اسلامی باشند، رنگ فیروزه‌ای انتخاب شد و خوشبختانه به اهدافی که پیش‌بینی کرده بودیم رسیدیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج