۳۲۹۸۲۹
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

دلایل توقف «کویین» از زبان کوهن

ساشا بارون کوهن هنرپیشه مطرح بریتانیایی که فیلم اخیرش به نام «برادران گریمز بی» کاری کمدی و کامل کننده کارنامه او در زمینه بازی در تمامی ژانرهای سینمایی است، هفته پیش گفت آنچه باعث توقف پروژه ساخت یک فیلم سینمایی پیرامون گروه موسیقی بریتانیایی کویین شد.

روزنامه بانی فیلم - وصال روحانی: ساشا بارون کوهن هنرپیشه مطرح بریتانیایی که فیلم اخیرش به نام «برادران گریمز بی» کاری کمدی و کامل کننده کارنامه او در زمینه بازی در تمامی ژانرهای سینمایی است، هفته پیش گفت آنچه باعث توقف پروژه ساخت یک فیلم سینمایی پیرامون گروه موسیقی بریتانیایی کویین شد، مخالفت آشکار اعضای این گروه با متن و داستان این فیلم بود، قرار بود بارون کوهن در این فیلم رل فردی مرکوری را بازی کند که لیدر و خواننده اصلی گروه بود و در سال ۱۹۹۱ درگذشت و مرگ وی عملاً این گروه را که از سال ۱۹۷۱ تشکیل شده و بلافاصله اوج گرفته بود، از رونق انداخت و ۲۵ سال است که اعضای باقی مانده این گروه چهار نفره می کوشند جای خالی وی را پر کنند اما نتوانسته و عملا متفرق شده اند. بارون کوهن افزود: من حتی پای پیتر مورگان سناریست برنده اسکار و کارگردانانی مثل دیوید فینچر و تام هوپر را وسط کشیدم اما اعضای گروه گفتند آنچه ما در دست ساخت داریم برابر با حقیقت نیست و ما نیز نا امید و منصرف شدیم.

دلایل توقف «کویین» از زبان کوهن

مسئله ای که بارون کوهن کوشید درباره آن مانوور نکند و از صحبت پیرامون آن بپرهیزد، نوع و شکل داستان گویی در جریان این «فیلم تهیه نشده» است. مسئله ای که بسیاری از ناظران و همچنین اعضای گروه کویین به آن معترض بودند، این است که ماجرای مرگ مرکوری به جای این که به عنوان نقطه اوج پایانی فیلم به تصویر کشیده شود، در اواسط فیلم ترسیم می شود و سازندگان فیلم می خواستند در نیمه دوم فیلم با رجوع به خاطرات و بر اساس فلاش بک ها از شرایط و اتفاقاتی بگویند که فرجام آن مرگ مرکوری بود. بسیاری از کارشناسان معتقدند این مسئله حس و احساس موجود نسبت به اتفاقات را کاهش می داد و بیننده ها به جای این که با دیدن هر یک از سکانس ها به آرامی به سمت نتیجه نهایی کوچ کنند و در نهایت مرگ فردی مرکوری را ببینند، یک نقطه اوج زودهنگام را تجربه می کردند و نمی توانستند با همان اشتیاق به ادامه فیلم بپردازند و آن را به درستی تجزیه و تحلیل کنند. بارون کوهن کوشیده است این مسئله را نه یک نقصان بلکه رویداد عادی بیانگارد و بگوید که چنین مسئله ای در دنیای فیلم و سینما واقعه ای مرسوم است و نباید تبدیل به عاملی برای توقف فیلم می شد.

وی می افزاید: درست است که گروه کویین پس از مرگ مرکوری به شدت تضعیف شد اما از هم نپاشید و چند سال کوشید روی پایش بایستد. عده ای می گویند هیچکس حاضر نیست فیلمی را ببیند که کلیدی ترین کاراکتر آن در همان وسط فیلم از صحنه خارج می شود اما این طور نیست و یک شکل درست در تدوین فیلم و شرایط آن یاری می رساند تا همه چیز به شکل لازم توسط بینندگان تعقیب شود. بارون کوهن اضافه می کند: ایرادی نمی گیرم زیرا اعضای باقی مانده کویین بر این باور بودند که فیلم ما احترام آنها را به اندازه کافی حفظ نمی کند. از نظر آنها فیلم باید صد در صد درباره این گروه می بود و نباید روی برخی افراد بیشتر از سایرین تاکید می شد. می توانیم این را یک اختلاف در دیدگاه اجتماعی بنامیم و یا اختلاف سلیقه هنری اما هر جور به قضیه نگاه کنیم ما به اتفاق نظری که برای ساختن این فیلم بیش از هر چیزی به آن احتیاج داشتیم، هرگز نایل نشدیم و همین امر برای منتفی شدن ساخت این فیلم کافی بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج