جاباما
۳۲۹۹۰۱
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

رشد ۴۰ درصدی توریسم درمانی در ایران

عضو هیئت مدیره انجمن بین المللی خدمات سلامت از افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی توریسم درمانی در کشور طی کمتر از پنج سال اخیر خبر داد.

خبرگزاری مهر: عضو هیئت مدیره انجمن بین المللی خدمات سلامت از افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی توریسم درمانی در کشور طی کمتر از پنج سال اخیر خبر داد.

دکتر عبدالله یونسی در حاشیه برپایی نوزدهمین نمایشگاه تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی، صنایع دارویی و گردشگری سلامت(ایران هلث) گفت: نه تنها از نظر کمی در این زمینه از رشد نسبتا مناسبی برخوردار بوده ایم که بر اساس نظرسنجی های انجام شده از این توریست ها ۶۰ تا ۷۰ درصد آنان از کیفیت خدمات دریافتی خود احساس رضایت کرده اند.

وی افزود: عمده این توریست های سلامت از کشور های منطقه و اکثرا از عراق، آذربایجان، افغانستان، برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس و لبنان به ایران می آیند که با وجود رقبایی همچون ترکیه و دبی به دلیل بالا بودن کیفیت خدمات و قیمت مناسب ایران را انتخاب می کنند.

یونسی ادامه داد: هزینه های پزشکی در ایران بسته به نوع خدمت ارایه شده حدود نصف دیگر کشورهای منطقه بوده که این امر در جذب توریست های سلامت بسیار تاثیر گذار است.

عضو هیئت مدیره انجمن بین المللی خدمات سلامت اظهار داشت: این توریست ها عمدتا برای عمل های جراحی به ایران می آیند و بیشترین تقاضا برای اعمال جراحی چشم، قلب و ناباروری است. همچنین تشخیص های آزمایشگاهی و تصویربرداری از دیگر دلایل ورود توریست های سلامت به کشور است.

وی با اشاره به اینکه با رفع برخی موانع قانونی در حوزه سرمایه گذاری می توان زیر ساخت های لازم را برای توریسم سلامت در کشور فراهم آورد و از سوی دیگر با تبلیغات و اطلاع رسانی مناسب می توان میزان گردشگران پزشکی را هم ازکشورهای کنونی افزایش داده از سوی دیگر روی بازارهای جدیدی سرمایه گذاری کرد، اظهار داشت: برپایی نمایشگاه ایران هلث فرصت مناسبی برای معرفی این انجمن به مخاطبان داخل و خارج از کشور به خصوص در بازار داخلی است، زیرا هنوز هم برخی از بیمارستان ها در کشور از وجود این انجمن مطلع نیستند.

یونسی از ورود دلال های بی نام و نشان و بی شناسنامه ای در کشور نام برد که در زمینه جذب توریست های درمانی به فعالیت می پردازند و انجمن بین المللی خدمات سلامت سعی دارد با هدف مقابله با این پدیده، فعالیت در این حوزه را به شکل شفاف و قانونمند انجام داده تا از میزان رضایت این توریست ها کاسته نشود.

وی گفت: نظر سنجی از توریست ها از طریق سفارتخانه ها انجام می شود که می توان با اطلاع رسانی صحیح به این بیماران میزان رضایتمندی آنان را افزایش داد.

عضو هیئت مدیره انجمن بین المللی خدمات سلامت یادآور شد: با توجه به اهمیت توریسم درمانی در حوزه سلامت و ارز آوری آن برای کشور نیازمند سرمایه گذاری در این حوزه هستیم که در همین راستا یکی از کارگاه هایی که همزمان با برپایی نوزدهمین نمایشگاه بین المللی ایران هلث برپا می شود، به موضوع فرصت های سرمایه گذاری در حوزه گردشگری سلامت در ایران اختصاص دارد که مسایل فوق در آن مطرح می شود.

نوزدهمین نمایشگاه تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی، صنایع دارویی و گردشگری سلامت" (ایران هلث) طی دو روز برپایی با استقبال بازدید کنندگان داخلی و هیات های تجاری خارجی از کشورهای مختلف روبرو شده است.

این نمایشگاه تا روز چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت به کار خود ادامه می دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج