۳۲۹۹۱
۵ نظر
۵۰۰۴
۵ نظر
۵۰۰۴
پ

تعرفه و جزييات فروش اينترنت پرسرعت ADSL

براساس مصوبه كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات تعرفه واگذاري اينترنت پرسرعت ADSL براساس نرخ بيت و ضريب اشتراك حداكثر تعيين شده است اما چرا و چگونه؟

خبرگزاری ایسنا: طبق قوانين و مقررات جاري واگذاري پهناي باند با سرعت بالاي ۱۲۸kb/sبه كاربران خانگي فقط به اعضاء هيات علمي دانشگاهها و افرادي كه مدارك لازم از مراكز آموزش عالي در زمينه فعاليتهاي تحقيقاتي و پژوهشي ارائه كنند، در زمانهاي محدود مجاز بوده و در ساير موارد ممنوع است، بنا بر اعلام سازمان تنظيم مقررات واگذاري پهناي باند بالاتر با ارائه كارت دانشجويي يا معرفي نامه از محل كار و غيره براي كاربران خانگي مورد قبول نبوده و تخلف محسوب مي­‌شود.

براساس مصوبه كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات تعرفه واگذاري اينترنت پرسرعت ADSL براساس نرخ بيت و ضريب اشتراك حداكثر تعيين شده است اما چرا و چگونه؟

با مراجعه مشتري به سامانه‌هاي فروش و يا دفاتر فروش شركتهاي دارنده پروانه PAP ابتدا امكان واگذاري خدمات ADSL به شماره خط مشتري توسط شركت سرويس دهنده بررسي و سپس در صورت امكان واگذاري نسبت به فراخوان مشتري و عقد قرارداد و اخذ وجه توسط سرويس دهنده اقدام ميشود.

هزينه نصب و راه‌اندازي برعهده مشتري است؟

در زمان راه اندازي سرويس چنانچه در قرارداد منعقد شده نصب و راه اندازي به عهده مشتري قيد شود هزينه نصب و راه‌اندازي بصورت توافقي توسط مشتري پرداخت خواهد شد و اگر مشتري خود تمايل به انجام نصب داشته و توانايي اين كار را نيز داشته باشد اخذ هرگونه هزينه توسط سرويس دهنده غير مجاز است.

* شاخص‌هاي اندازه گيري كيفيت

يك قرارداد دو جانبه بين خدمت دهنده و خدمت گيرنده بر اساس توافق و به منظور تضمين پارامترهاي كيفيت خدمات توافق شده بنام موافقت نامه سطح خدمات(SLA ) منعقد مي­‌شود. در اين قرارداد بايد سطح خدمات، نحوه اندازه­گيري شاخصهاي كنترلي ( PLR ، Latency و CIR )، تخطي از سطح خدمات و ضمانت هاي اجرايي آن تعيين شود.

چگونگي خدمات پشتيباني به مشتريان

سرويس دهنده موظف به پشتيباني خدمات بدون دريافت هزينه و در تمامي ساعات شبانه روز از طريق سامانه‌هاي ايجاد شده و يا ايجاد امكان تماسهاي تلفني براي كاربران است.

مشتري در انتخاب سرويس حق انتخاب دارد؟

انتخاب نوع سرويس بعهده مشتري است و سرويس دهنده نمي­تواند هيچگونه خدماتي را خارج از درخواست مشتري تحميل كند مگر در مواردي كه به لحاظ قانوني واگذاري يك نوع سرويس غيرمجاز باشد. به عنوان مثال اگر درخواست كاربر خانگي سرعت بالاي ۱۲۸kb/sباشد سرويس دهنده بايد از واگذاري سرويس مذكور خودداري كند ولي اگر درخواست سرويس نامحدود كرده باشد سرويس دهنده نمي تواند به اجبار سرويس با حجم محدود را به مشتري تحميل كند.

شركتهاي PAP مي توانند حداكثر تا سقف حداكثر ۲۰% بالاتر از تعرفه‌هاي جدول مندرج در اين گزارش به اضافه ۱۰۰۰۰ريال هزينه اتصال يا آبونمان و ۴% هزينه ماليات بر ارزش افزوده نسبت به واگذاري اينترنت اقدام كنند.

بعنوان مثال براي پهناي باند ۱۲۸ كيلو بيت بر ثانيه يك ماهه قيمت تمام شده براساس ضريب اشتراك حداكثر ۱۰ مطابق محاسبات ذيل است:

۹۹۲۰۰*۲۰%=۱۹۸۴۰ --> ۹۹۲۰۰+۱۹۸۴۰=۱۱۹۰۴۰ --> ۱۱۹۰۴۰+۱۰۰۰۰=۱۲۹۰۴۰

۱۲۹۰۴۰*۴%=۴۷۶۰ --> ۱۲۹۰۴۰+۴۷۶۰=۱۳۳۸۰۰ بر حسب ريال

۱۰

حداكثر ضريب اشتراك پهناي باند

۵۹۲۰۰ ريال

۶۴ كيلوبيت بر ثانيه

۹۹۲۰۰ ريال

۱۲۸ كيلوبيت بر ثانيه

۱۲۵۶۰۰ ريال

۲۵۶ كيلوبيت بر ثانيه

۲۰۴۸۰۰ ريال

۵۱۲ كيلوبيت بر ثانيه

۳۸۳۲۰۰ ريال

۱۰۲۴ كيلوبيت بر ثانيه

۷۴۵۶۰۰ ريال

۲۰۴۸ كيلوبيت بر ثانيه


براساس مصوبه شماره 49 كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات ضريب اشتراك حداكثر 10 تصويب شده است كه با رعايت اين ضريب اشتراك حداكثري نبايد محدوديتي در حجم ارسال و دريافت مشتريان ايجاد شود.

اما نرخ اشتراك و نحوه محاسبه سرعت چگونه است؟

همانطور كه گفته شد ضريب اشتراك حداكثر 10 تصويب شده است به عنوان مثال براي سرعت 128kb/sچنانچه سرعت دانلود را در سيستم خود مورد محاسبه قرار دهيم با توجه به اينكه سرعت دانلود بر اساس بايت نشان داده مي­شود ابتدا براي تبديل بيت به بايت 128 را به 8 تقسيم كرده و با در نظر گرفتن ضريب اشتراك 10 حداقل سرعت دانلود 1.6kB/sو حداكثر 16kB/sرا خواهيم داشت و اگر سرعت دانلود كمتر از حداقل مقدار ديده شود نشان دهنده كندي سرعت و تخلف سرويس دهنده خواهد بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بابا

      بعلاوه 5درصد ارزش افزوده و 1000 تومن اجاره سیم از مخابرات را هم اضافه کنید .

    • majid

      من 128 دارم خیلی کمه قیمتش گرونه کاش از 9 هزار تومن میاوردنش 4.5

    • majid

      من 128 دارم خیلی کمه قیمتش گرونه کاش از 9 هزار تومن میاوردنش 4.5

    • hero

      من 128 شاتل دارم در ماه 14500 مییدم.خیلی زیاده

    • kami

      منم 128 شاتل دارم
      و ماهی 14500 میدم و به غیر از خرید ترافیکی که تموم میشه
      خیلی گرونه
      کشور های دیگه خیلی کمتره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج