جاباما
۳۳۰۱۶۲
۵ نظر
۵۰۰۷
۵ نظر
۵۰۰۷
پ

مهریه عروس جوان، کاشت ۱۳۰۵ درخت!

سبزترین ازدواج کشور در کرمانشاه رقم خورد و یک زوج فعال محیط زیستی پس از کاشتن ۱۳۰۵ درخت که مهریه عروس بود زندگی مشترک خود را آغاز کردند.

روزنامه ایران: سبزترین ازدواج کشور در کرمانشاه رقم خورد و یک زوج فعال محیط زیستی پس از کاشتن ۱۳۰۵ درخت که مهریه عروس بود زندگی مشترک خود را آغاز کردند.

«سعید سلیمانی و شیوا معتضدی» دو جوانی که در جریان فعالیت در جمعیت مردم نهاد محیط زیست «هیلو» با یکدیگر آشنا شده بودند پس از تأسیس اولین مدرسه طبیعت غرب کشور تصمیم گرفتند ازدواج خود را نیز به شیوه‌ای متفاوت و در جهت حمایت از محیط زیست برگزار کنند تا الگویی برای دیگران باشند.

سعید سلیمانی مدیرعامل جمعیت مردم نهاد محیط زیست «هیلو» و مؤسس مدرسه طبیعت «کیکم»(یک نوع درخت شبیه بلوط) با بیان اینکه همسرش عدد ۱۳۰۵ را به مناسبت سالروز تولد «اسکندر فیروز» بنیانگذار سازمان محیط زیست انتخاب کرده است، گفت: سال ۸۴ فعالیت‌های زیست محیطی را شروع کردم و با تشکیل جمعیت مردم نهاد محیط زیست هیلو فعالیت هایمان را با گروهی از حامیان محیط زیست در جهت احیای جنگل‌ها و کاشت درختان و برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای مردم و کودکان روستایی گسترش دادیم. با همسرم نیز در این فعالیت های زیست محیطی آشنا شدم. او پرستار است و در کنار تلاش برای درمان و بهبودی مردم در زمینه حمایت از محیط زیست و فعالیت‌های مرتبط با آن فعالیت می‌کند. وی ادامه داد: در طی این سال ها تعداد ۱۲۴ هزار اصله درخت توسط اعضای این جمعیت در استان کرمانشاه کاشته شد و با ۱۳۰۵ درختی که به عنوان مهریه همسرم کاشتیم تعداد رکورد کاشت ۱۲۵ هزار و ۳۰۵ اصله درخت را به ثبت رساندیم. درختانی که کاشته شدند از گونه «ارغوان»، «سنجد»، «بید وحشی» و «سیاه ‌تلو» هستند.

سلیمانی در ادامه با اشاره به راه‌اندازی مدرسه بین‌المللی طبیعت کیکم و آشنا کردن کودکان و نوجوانان با واقعیت طبیعت و محیط زیست گفت: پروژه مدرسه در جنگل سه سال قبل در یکی از روستاهای منطقه اورامان اجرا شد و ایده تأسیس مدرسه طبیعت هم از همان جا شکل گرفت. با حمایت‌های همسرم مدرسه طبیعت کیکم را در ۳ کیلومتری کرمانشاه راه‌اندازی کردیم تا کودکانی که در زندگی‌های آپارتمان نشینی امروزی از زندگی در طبیعت و تجربه‌های زیست محیطی محروم هستند این نوع از زندگی و پیوستگی با طبیعت را از نزدیک تجربه کنند.

در این مدرسه یک هکتار مزرعه داریم که در آن همه حیوانات اهلی در اصطبل بزرگی زندگی می‌کنند و یک خانه روستایی نیز در آن بنا نهاده شده است. در این مدرسه دفتر و کتاب ومشق وجود ندارد و دانش آموزان هر روز با حضور در این مزرعه از نزدیک فعالیت‌های زیست محیطی را در فضایی امن از نزدیک لمس می‌کنند و با زندگی حیوانات مزرعه آشنا می‌شوند. همچنین کارگاه‌های مختلفی از جمله لانه‌سازی برای پرندگان،ساخت کاهگل و... برای دانش آموزان برگزار می‌کنیم و آنها می‌توانند همراه با خانواده هایشان شب را در خانه کاهگلی این مزرعه سپری کنند تا به این ترتیب زندگی در خانه روستایی را از نزدیک تجربه کنند.

وی در خصوص مراسم ازدواج سبزی که برگزار کرد، گفت: ازدواج ما در روز زمین برگزار شد و ما در این مراسم از هیچ ظرف یکبار مصرفی که بعداً در طبیعت و محیط زیست رها شود استفاده نکردیم.

همچنین هیچ حیوانی به عنوان قربانی در مراسم ما ذبح نشد.در ازدواج ما از گل استفاده نشد و برای دسته گل عروس هم از گیاهان وحشی استفاده کردیم. وقتی قرار بود مهریه‌ای تعیین کنیم همسرم درخواست کرد تا به تاریخ تولد اسکندر فیروز بنیانگذار سازمان محیط زیست تعداد ۱۳۰۵ درخت بکاریم تا علاوه بر حفظ جنگل و محیط زیست برای نسل‌های آینده به جوانان نشان دهیم که ازدواج را حتماً نباید با طلا و سکه و هزینه زیاد برگزار کرد و می‌توان ازدواج را آسان گرفت.

این فعال محیط زیست ادامه داد: روز بعد از عقد، ادامه مراسم ازدواج را در دل طبیعت و جنگل‌های «هیرکانی» واقع در «سیاه‌کل» در شمال برگزار کردیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اگه همه عروس خانما حتی ۱۰اصله نهال برای مهریه درنظربگیرن بااین وضع آمارطلاق ظرف ۵سال ایران سبزترین کشوردنیامیشه

    • بدون نام

      خدا خوشبختشون کنه.

    • حمید

      اینو میگن فرشته بخدا. خدا خوشبختشون کنه ارزش که میگن به این میگن نه سکه به تعداد درختای آمازون دسته من باشه همینو میکنم مسئول محیط زیست کل کشور.

    • بدون نام

      آخه مکه داریم

    • بهرام م

      واقعا دمشون گرم ای کاش همه این حرکتو یاد بگیرن نه اینکه شاخه درختی را قعط کننند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج