۳۳۰۱۹۷
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

هزار و یک غصه سینماداری در شهرستان

سینماداران شهرستانی با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند، مشکلاتی که به دلیل دوری از پایتخت و بی‌اعتنایی برخی از رسانه‌ها آن‌طور که باید و شاید به گوش مسئولان نمی‌رسد یا اگر هم می‌رسد توجه چندانی به آن نمی‌شود. البته در ماه‌های اخیر استقبال گسترده مردم از سینماها چراغ‌شان را روشن نگه داشته، اما به اعتقاد کارشناسان سینما این روند دائمی نخواهد بود و قطعا اگر چاره‌ای اساسی برای مشکلات سینماها اندیشیده نشود آنها به سالن‌هایی متروکه مبدل می‌شوند.

جام جم: سینماداران شهرستانی با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند، مشکلاتی که به دلیل دوری از پایتخت و بی‌اعتنایی برخی از رسانه‌ها آن‌طور که باید و شاید به گوش مسئولان نمی‌رسد یا اگر هم می‌رسد توجه چندانی به آن نمی‌شود. البته در ماه‌های اخیر استقبال گسترده مردم از سینماها چراغ‌شان را روشن نگه داشته، اما به اعتقاد کارشناسان سینما این روند دائمی نخواهد بود و قطعا اگر چاره‌ای اساسی برای مشکلات سینماها اندیشیده نشود آنها به سالن‌هایی متروکه مبدل می‌شوند.

هزار و یک غصه سینماداری در شهرستان

توجه به بازسازی سالن‌های سینما توسط موسسه سینما شهر گامی در برای تغییر شرایط حاکم بر سینماها بود و این اقدام تا اندازه‌ای توانست شرایط حاکم بر سالن‌های سینما در شهرستان‌ها را بهبود ببخشد. هر چند این اقدام هم به اعتقاد سینماداران شهرستانی حاشیه‌هایی به همراه داشت و آن‌طور که انتظار می‌رفت به انجام نرسید.

پیش به سوی تغییر کاربری

منصور نورپور، مدیر سینما قدس اصفهان با گلایه از بی‌توجهی موسسه سینما شهر و وزارت ارشاد به وضعیت سینماها در شهرستان‌ها به جام‌جم گفت: موسسه سینما شهر تنها به سینماهای در حال ساخت کمک می‌کند، نه به سینماهای آماده‌ای که مشکل تجهیزات دارند. سینما شهر وقتی می‌خواهد برای دستگاه‌های دیجیتالی لامپ هم بیاورد اول پولش را می‌گیرد بعد می‌آورد!

او تاکید کرد: مشکل اصلی سینماداری برای ما تامین مخارج سینماست. هر سال حقوق کارکنان، بیمه، پول آب و برق و... افزایش می‌یابد و هرچه در جلسات مربوط هم آنها را مطرح می‌کنیم هیچ فایده‌ای ندارد. حتی قرار بود موسسه سینما شهر و وزارت ارشاد یارانه‌ای به ما بدهد که از آن هم خبری نشد! ما در چنین شرایطی به تغییری کاربری هم راضی هستیم که آن را هم نمی‌پذیرند. اگر راضی می‌شدند که من به شخصه ثانیه‌ای هم معطل نمی‌کردم و این کار را انجام می‌دادم.

او گفت: خوشبختانه وضعیت فروش فیلم‌ها از ابتدای امسال خوب بوده که امیدوارم این روند تا آخر سال ادامه بیابد.

مشکلات فراوان اقتصادی

شاپور کیایی، مدیر سینما سپیدرود رشت هم وضعیت سینماداری در شهرستان را نامطلوب دانست و توضیح داد: مشکلات اقتصادی ما زیاد است. ما باید عوارض شهرداری، ارزش افزوده و... را پرداخت کنیم، آن هم در شرایطی که جدا از چند ماه اخیر فیلم‌ها بازدهی مالی ندارند.

کیایی که ۷۴ سال سینماداری را در کارنامه کاری خود دارد، ادامه داد: صندلی‌های قدیمی، ناکارایی سیستم گرمایشی و سرمایشی و... همه نیاز به هزینه دارد.

کیایی با ابراز رضایت از فروش اخیر فیلم‌های سینمایی ادامه داد: امسال فروش فیلم‌ها عالی بود و ما واقعا راضی بودیم که قطعا تا آخر سال ادامه نخواهد داشت، چون فیلم‌های طنزی مثل «من سالوادور نیستم» و... مگر چند بار در سال ساخته می‌شود که مردم از آنها استقبال کنند! سال‌ها بود که سینماها شاهد چنین گیشه‌ای نبودند. اگر تمام فصول سال مثل چند ماه اخیر باشد که ما مشکلی نداریم. در چنین شرایطی نه تنها دخل و خرج ما با هم جور درمی‌آید که اضافه هم می‌آوریم. هر کالایی وقتی کیفیت داشته باشد خریدار هم دارد. کالای ما هم در اینجا فیلم است که وقتی خوب باشد مخاطب هم دارد. مخاطب که باشد چرخه سینما می‌چرخد و سینما رونق می‌گیرد. قرار است بعد از فیلم «من سالوادور نیستم»، فیلم «رسوایی ۲» را اکران کنیم که البته به فروش آن هم با توجه به میزان استقبال از سری اول آن بسیار امیدواریم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج