۳۳۰۶
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

از اينكه زياد بگويم دوست دارم خجالت مي‌كشم

سروش صحت اين بار در نقش كارگردان

جدا از اينكه آن‌قدر درگير كارگرداني كار بودم كه فرصتي براي بازي برايم باقي نمي‏ماند اما بازي بچه‌ها هم به ‌قدري خوب بود كه واقعا ترسيدم خودم بازي كنم! در بعضي قسمت‏ها اين پيشنهاد مطرح شد كه به‌عنوان بازيگر مهمان وارد كار بشوم اما عملي نشد

سروش صحت اين بار در نقش كارگردان

سروش صحت اين بار در نقش كارگردان

سروش صحت از آن دست آدم‌هايي است كه نمي‌شود او را به يك عنوان خاص محدود كرد. ممكن است يك‌سال از زمان خود را صرف كارگرداني يك سريال كند و سال بعد فقط مشغول بازيگري شود. بازيگري كه به‌راحتي نقش‏هاي كوتاه را قبول مي‌كند و ترسي از اين‌كه نقش‌اش از چند سكانس كوتاه بيشتر نشود، ندارد. وجه فيلمنامه‌نويس سروش را فراموش نكنيم، او در سال‌هاي اخير با ايمان صفايي يك تيم ۲نفره تشكيل داده و متن‌هاي‌شان را با هم مي‌نويسند. براي همين است كه وقتي روبه‌روي سروش براي گفت‌وگو مي‌نشينم، سوال‌هايم مدام بين كارگرداني، فيلم‌نامه‌نويسي و بازيگري‌اش مي‌چرخد. تندتند حرف مي‌زند و مي‏خواهد خودش را به جشن فيلم‌نامه‌نويسان برساند؛ مراسمي كه قرار است در آن از دوست و همكار چندين و چند ساله‌ و امروزش پيمان قاسم‌خاني تجليل شود.


از چارخونه تا ساختمان پزشكان

در اين فاصله رابطه‏ام با تلويزيون قطع نشد. تله فيلم ساختم، در چند سريال به‌عنوان بازيگر مهمان حضور داشتم، براي تلويزيون نوشته‌ام و... براي اينكه بين سريال‌هايم فاصله مشخصي باشد برنامه‏ريزي خاصي وجود ندارد. پيشنهادهايي كه دارم را بررسي مي‏كنم و كاري كه در آن مقطع زماني بيشتر با حال و هوايم سازگار است را انجام مي‏دهم. وقتي كارگرداني ساختمان پزشكان به من پيشنهاد شد، چند سال بود كه براي سريال كارگرداني نكرده بودم و اين كار هم يك تيم نويسندگان خيلي خوب داشت. با تهيه‌كننده‌اي به اسم محسن چگيني قبلا سابقه همكاري خوبي داشتم؛ طرح و ايده جذاب كار هم يكي از دلايل انجام اين كار بود.


سعي كردم نقطه ضعف‌هاي گذشته‏ام را رفع كنم

وقتي مي‏خواستم كار ساختمان پزشكان را شروع كنم، حسابي روي كارم در چارخونه فكر كرده و سعي كردم نقطه ضعف‌هايي كه آنجا داشتم را اينجا برطرف كنم. اصلا فكر مي‏كنم اين روند بايد براي هر آدمي در هر جايگاهي اتفاق بيفتد كه از كارها و تجربه‌هاي قبلي خود استفاده كند، به انتقادهاي درستي كه در گذشته بر او وارد شده بود فكر و سعي كند آنها را رفع كند.


ساختمان پزشكان را دوست دارم

من ساختمان پزشكان، فضاي كار، جنس شوخي‌ها و مدل بازي‏ها را دوست دارم. الان از اينكه اينقدر دارم مي‌گويم دوست دارم، دوست دارم، خجالت مي‏كشم ولي وقتي به‌عنوان يك طنز هر شبي به كار نگاه مي‌كنم لبخند روي لبم مي‌آيد و برايم شيرين است. تا اينجاي كار خيلي فيدبك‌هاي خوبي داشتم اما اين تعريف‏ها نبايد باعث غره شدن آدم بشود. مردم ما آدم‏هاي مهربوني هستند كه اگر كاري را به هر دليلي دوست نداشته‏باشند، ترجيح مي‌دهند سكوت كنند. ما به كمي زمان احتياج داريم تا بفهميم كارمان چقدر دلنشين بوده؟ فعلا كه حال همه‌مان خوب است.


چند چهره جديد را معرفي كرديم

در چيدن تركيب بازيگران به اين نتيجه رسيديم كه بايد چهره‌هاي با استعدادي كه روح تازه‏اي دارند وارد كار شوند و از تركيب بازيگران شناخته شده تلويزيوني و چهره‌هاي با استعداد تئاتري استفاده كنيم. بهنام تشكر و هوشنگ حريرچيان كه از بازيگران باسابقه تئاتر هستند، بسيار عالي كار كردند. اين تركيب شدن با چهره‌هاي شناخته شده‌اي مثل شقايق دهقان و بيژن بنفشه‏خواه كه سابقه بيشتري در زمينه طنز داشتند، جذاب بود. از آن طرف ما بازيگرهايي مثل هومن برق‏نورد و آدمي مثل اميد روحاني را داشتيم كه باعث شدند تركيب بازيگران‏مان خوش‏آب و رنگ‏تر شود و همه سر جاي خودشان قرار گرفتند. انتخاب بهنام تشكر به‌عنوان نقش اول ريسك داشت اما ريسكي بود كه همه ما معتقد بوديم از آن جواب خوبي مي‏گيريم. من و پيمان بازي بهنام را در نمايش خداي كشتار ديده بوديم و جنس بازي‏اش را خيلي دوست داشتيم. نخستين جلسه‌اي كه با بهنام گذاشتيم و آمد صحبت كرديم براي تهيه‏كننده‏مان رضايت‌بخش بود و خيالش راحت شد. الان فكر مي‎كنم با مجموعه ساختمان پزشكان چند چهره قوي و جديد به مجموعه بازيگران تلويزيون اضافه شد كه اين قدر با استعدادند كه هم مي‌توانند در زمينه طنز فعاليت داشته باشند و هم در زمينه‌هاي ديگر.


سروش صحت اين بار در نقش كارگردان

رابطه و بحث‏هاي من و پيمان، تعامل كارگردان با سرپرست تيم نويسندگان كار است. با هم درباره شخصيت‏ها و طرح و روند و مسير قصه صحبت مي‌كرديم. من اگر نظري داشتم به او مي‏گفتم، اگر جاهايي را درست متوجه نشده بودم از پيمان مي‌پرسيدم. پيش مي‌آمد كه در مواقعي به پيمان مي‏گفتم فلان شوخي يا متن در اجرا بامزه شده و بيشتر از آن استفاده كنيد يا فلان قسمت متن در اجرا درنمي‏آيد و يك فكري برايش بكنيد يا ديگر از آن استفاده نكنيد. يا بعضي چيزها هنوز گنگ است و تكليفش را در قصه معلوم كنيد. متقابلا پيمان به من مي‏گفت حواست به اينجاي داستان و منظور ما باشد. يا با اين شخصيت هنوز كار داريم و رابطه بين او و ديگر شخصيت‌ها بايد اين‌جوري باشد.


سروش فيلمنامه نويس

من و پيمان سال‌هاست با هم رفيق و همكاريم. پيمان اين قدر نويسنده و مدير خوبي است كه وقتي هدايت تيم نويسندگان مجموعه‌اي را برعهده مي‌گيرد ديگر خيال من يا هر كارگردان ديگري از طرف او و متن‏هايش ‏راحت است.
در اين كار اين قدر خط كشي درستي داشت كه وقتي من متني را به همراه ايمان صفايي مي‏نوشتم آنجا ديگر سروش فيلم‏نامه‌نويس بودم كه عضوي از تيم نويسندگان به سرپرستي پيمان قاسم‌خاني است. مي‌شود اين يك اتفاق را اين طور تعبير كرد كه سرپرستي كشتي متن دست پيمان بود.
وقتي همه چيز اين قدر درست و دقيق است كار كردن برايم دلنشين مي‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج